FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
seicento 1.2 8v turbo czy 1.4 16v
Autor Wiadomość
LaskazPolski 
nówka sztuka ;)

Wiek: 31
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 6
Skąd: Płońsk
  Wysłany: 24-03-2013, 14:49   seicento 1.2 8v turbo czy 1.4 16v
   Bolid: Fiat Seicento 900


Witam:D
nie wiem czy już taki post był czy nie, ale z tego co patrzyłem chyba jednak nie chyba że przeoczyłem. Mam potwornie wielki dylemat, gdyż nie wiem co mi się będzie bardziej opłacało.
Mam w głowie 2 plany:
1. seicento 1.2 8v turbo moc około 140km
2. seicento 1.4 16v moc również około 140km
i właśnie tu zaczynają się pytania do Was:D
co by było lepsze turbo czy zwykły benzyniak? co byłoby tańsze jeśli chodzi o tuning oraz żywotniejsze :D o spalanie nie pytam, bo w tuningu to temat poboczny :D D bardzo bym prosił o pomoc w tej kwestii. Uprzedzam od razu że samochód będzie budowany od podstaw, poczynając od gołej blachy a kończąc na ślicznym sleeperze:D
nie chce by odpowiadały na to osoby które nie mają zielonego pojęcia na temat tego typu rzeczy oraz te które wejdą tu jedynie wyśmiać, chce po prostu wiedzieć na czym bym stał :D

z góry dziękuję :D
 
 
hansi14 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 164
Skąd: Żywiec
Wysłany: 24-03-2013, 14:51   
   Bolid: kanar 16v


1.4 tjet

mozna zamknac
_________________
http://polskajazda.pl/Sam...Seicento/143808
 
 
LaskazPolski 
nówka sztuka ;)

Wiek: 31
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 6
Skąd: Płońsk
Wysłany: 24-03-2013, 14:55   
   Bolid: Fiat Seicento 900


noo tak też nad tym myślałem, ale jakoś mi się usra*y takie swapy i ooo :D nie chce też wydac nie wiadomo ile pieniędzy gdyż mam już plany na inny samochód :D
 
 
hansi14 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 164
Skąd: Żywiec
Wysłany: 24-03-2013, 14:57   
   Bolid: kanar 16v


tak czy siak swapowac musisz a lepiej miec silnk seryjnie uturbiony niz uturbiac samemu. Druga sprawa koszt zeby wyciahnac z 16v 140 koni bedzie rowny tjtowi jezeli z 16v da sie wogole yle koni wyciagnac :D
_________________
http://polskajazda.pl/Sam...Seicento/143808
 
 
LaskazPolski 
nówka sztuka ;)

Wiek: 31
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 6
Skąd: Płońsk
Wysłany: 24-03-2013, 15:02   
   Bolid: Fiat Seicento 900


da się da :D już widziałem kiedyś taki projekcik :D chciałbym mieć swojego prywatnego "kilera", gdyż obecnie w moim mieście narobiło się tyle dobrze zrobionych samochodów, że ciężko jest doganiać innych :D moi kumple mają bardzo fajnie zrobione Cienkocienko jeden ma 1.4 16v 110km przygotowany pod KJS, a drugi 1.4 8v moc około 90-100km i powiem że bardzo przyjemnie chodzą ale to jeszcze za mało ;D
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 24-03-2013, 18:09   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


T-jet lub 1,2T. Zwykłe 1,4 pomimo 140KM będzie miało niski moment obrotowy. A w silniku z T na pewno go nie zabraknie. Silnik z turbo będzie bardziej awaryjny. Na T-jeta musisz mieć ok. 10k zł. Musisz pamiętać, że samochód nie składa się tylko z silnika. Potrzebne będą do tego solidne hamulce i zawias, a uzupełnieniem tego powinna być mocno rozbudowana klatka. SC nie miało 5 gwiazdek w testach Euro NCAP
_________________
Moje Seicento
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 24-03-2013, 18:58   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


LaskazPolski napisał/a:
gdyż mam już plany na inny samochód


to po co chcesz robić ten ? mimo wszystko to najlepszym rozwiazaniem jest seryjnie zakuty 1.4 t-jet i tyle.
plus tak jak napisal ir3n3usz, jakies heble i zawias. co do gwiazdek to mialo 5 ale z 0. na poczatku :D
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
LaskazPolski 
nówka sztuka ;)

Wiek: 31
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 6
Skąd: Płońsk
Wysłany: 24-03-2013, 22:12   
   Bolid: Fiat Seicento 900


ir3n3usz,
dzięki za radę :D
wiem wiem że nie tylko z silnika jeśli chodzi o heble myślałem o tarczach Brembo i klockach Ferodo :D co do zawieszenia rozpatruje MTS-a :D
jeśli chodzi o klatkę mam kolegę który robił już kilka klatek więc z tym nie ma problemów już mi zrobił wstępny rozrys tego :D
 
 
LaskazPolski 
nówka sztuka ;)

Wiek: 31
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 6
Skąd: Płońsk
Wysłany: 24-03-2013, 22:16   
   Bolid: Fiat Seicento 900


Uncrossed,
czemu chce robić ten? hmmm to będzie moje 3-cie sejko i uwielbiam ten samochód :D
zaczynałem od 900 potem 1.1 dłubnięte lekko i teraz chce czegoś mocniejszego :D
a najlepsza jest mina kolegów z BMW, Meśków itd. jak ich sejak wyprzedza to jest bezcenne uczucie :D
moim marzeniem jest mieć tak z 5 samochodów zajebiście odrestaurowanych i odpicowanych, poza tym mam już Malucha odrestaurowanego rocznik 83 :D
 
 
muszek92 
Nałogowiec


Wiek: 33
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 130
Skąd: Poznan
Wysłany: 24-03-2013, 22:17   
   Bolid: Seicento T-Jet 1.4 16v


kolega pisząc 10kk troche przesadził.. 5kk starcza. sam składam, czesci mam praktycznie kupione.
_________________
Włoska Grupa Trzymająca Władzę ^^

http://www.fiatwlkp.pl
 
 
 
LaskazPolski 
nówka sztuka ;)

Wiek: 31
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 6
Skąd: Płońsk
Wysłany: 24-03-2013, 22:21   
   Bolid: Fiat Seicento 900


muszek92,
mam rozumieć, że mówisz o 1.4 t-jet :D
będzie seria czy coś dłubane?:D
 
 
Selecto 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 75
Skąd: Katowice
Wysłany: 25-03-2013, 17:22   
   Bolid: Fiat & Polonez Caro Plus


muszek92 napisał/a:
kolega pisząc 10kk troche przesadził.. 5kk starcza. sam składam, czesci mam praktycznie kupione.


mógłbyś dokładniej rozwinąć wątek tego silnika i reszty części? Z jakiego to samochodu?
 
 
pinin 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 60
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-03-2013, 00:16   
   Bolid: SC 1.3T


muszek92 napisał/a:
kolega pisząc 10kk troche przesadził.. 5kk starcza. sam składam, czesci mam praktycznie kupione.


No... Robiąc samemu na częściach marnej jakości może się zmieścisz. Autor wątku nie ogarnie zrobienia tego samemu, więc spokojnie trzeba liczyć 8-10kpln.

Tak na szybko:
Słupek 2kpln (można taniej, to jest średnia cena)
Turbo nowe co najmniej 1,5kpln
Kolektor ssacy + wtryski 500zł
...już masz 4kpln. Zrób za 1kpln wydech, kolektor, kup ic, blow'a, deta, zakuj węże, pospawaj aluminiową miskę. No i masa pierdółek, o których nikt w sieci nie pisze, a to spokojnie kilka kolejnych setek. No i z 500zł najmarniej na strojenie :)

Używana turbina to kolejna loteria. Można, ale potem często jest płacz. Jak samemu sobie zmienisz, to spoko. Jak ktoś Ci to robi, to jest kolejny płacz.

No, ale teraz speców od uturbienia jest pełno, choć tych jeżdżących aut nadal nie widać. W zamierzchłych czasach mój sej 1.1t razem z kupnem auta wyszedł 4300zł. Ale my mieliśmy niemal wszystko na miejscu, spawanie tigiem stali i alu także za darmo. Auto kosztowało 1500zł, więc można mniej więcej zobaczyć co i jak.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum