Jakie wzmacniacze, kondensator i kable? |
Autor |
Wiadomość |
PaVkO
nówka sztuka ;)
Dołączył: 30 Gru 2012 Posty: 6 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13-04-2013, 16:35 Jakie wzmacniacze, kondensator i kable?
Bolid: Seicento sporting Mpi |
|
|
Witam, ciepło sie zrobiło więc zamierzam polepszyć audio w swoim seju
Wybrałem takie glosniki na przód w przednie boczki:
2* MOREL TEMPO 6
W tylne boczki:
MOREL Maximo Coax 6
A w bagażkinu zagości:
JL AUDIO 10W7-3
A teraz pytania :
1. Jakie kable najlepiej użyć i ile ich kupić (długość, jaka firma)?
2. Jakie wzmacniacze wybrać?
3. Czy dawać po 2 piszczałki na jedną stronę w słupek ( pytam sie gdyż widziałem auta na tym forum które maja 2 glosniki w drzwiach i tylko po 1 piszczałce w słupku)
4. Jakiej firmy kondensator i ile faradów ( osobiście myślałem nad jakimś Stingerem 10 faradów)
5. Jakie bezpieczniki dać przy aku (moc, firma)
Z góry dziękuje za odpowiedzi |
|
|
|
 |
arus91cb
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 27 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-04-2013, 17:32
Bolid: FIAT SEICENTO 1.1 2003r. |
|
|
Jaja sobie odpusc, w ogole tylnie boczki sobie odpusc bo to nie ma sensu.W slupki po jednym wysokotonowym. i po co ci 10 faradowy kondensator? zasada 500w rms=1farad. |
|
|
|
 |
PaVkO
nówka sztuka ;)
Dołączył: 30 Gru 2012 Posty: 6 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13-04-2013, 18:20
Bolid: Seicento sporting Mpi |
|
|
Jakie jaja?
Kondensator dlatego 10 faradów bo możliwe, ze w przyszłości będę chciał rozbudować audio a z tego co wiem jeżeli jest wiecej faradów niż trzeba to nic złego. Czyli jeden z tego zestawu tez pod zwrotnice tylko piszcalek nie podłączyć tak? I dlaczego tylko 1 w słupek ( z ciekawości pytam). I dlaczego tył nie ma sensu?
Chciałbym jeszcze odpowiedzi do reszty pytań |
|
|
|
 |
arus91cb
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 27 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-04-2013, 20:22
Bolid: FIAT SEICENTO 1.1 2003r. |
|
|
Sorry nie sprawdzilem myslalem ze to jaja xD Masz racje tylko po co az 10F? Zdajesz sobie sprawe jak w aucie gra 500w? Tylko jeden w slupek bo dwa nie maja sensu, glosniki wysokotonowe maja wysoka skutecznosc w porownaniu do niskotonowych wiec jeden w zupelnosci wystarcza chyba ze lubisz baaaardzoooo duuuuzoooo wysokich tonow. A tyl nie ma sensu bo jak jestes na koncercie to scene masz z przodu a nie z tylu. uprzedze pytanie dlaczego w takim razie sub w bagaju, ano dlatego ze niskich tonow w aucie nie okreslisz skad dochodza jezeli dobrze wyregulujesz gain na wzmaku. No i najpierw poczytaj jakies poradniki niekoniecznie na tym forum bo patrzac na plany (m. in. 10F kondek) masz duzy budzet a tu na tym forum raczej nikt z duzym budzetem nie startuje, nie wiem nie czytalem calego, no i jak dalej bedziesz sie upieral przy 2 tweeterach w slupki to zrob tak, do tego w tylnie boczki i jeszcze jajka w polke no i podwojny sub do bagaja a potem usiadz do auta zrobionego w mysl podstawowych zasad CA i porownaj czy warto bylo ladowac tyle glosnikow czy porzadny odseparowany przod i sub w bagaju nie jest lepszy:) to takie ogolnikowe stwierdzenia:) |
|
|
|
 |
PaVkO
nówka sztuka ;)
Dołączył: 30 Gru 2012 Posty: 6 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13-04-2013, 20:35
Bolid: Seicento sporting Mpi |
|
|
Wkurza mnie to, ze krytykujesz mnie za to czego nawet nie mam zamiaru robić tj. Jaja. Jakieś podstawy zasad ca znam, nie jestem specjalista dlatego sie pytam i dzięki temu już wiem, ze w słupku będzie 1 tweeter. Może teraz mi jakieś wzmianki pomozesz wybrać i odpowiesz na resztę pytań. |
|
|
|
 |
arus91cb
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 27 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-04-2013, 21:46
Bolid: FIAT SEICENTO 1.1 2003r. |
|
|
1. firma malo istotna, prawda jest taka ze nie uslyszysz roznicy, byle nie kosztowaly zlotowke za metr, z miedzi beztlenowej beda git, przekroj 2,5mm kwadrat, u mnie na 4xsimplex160+2xsimplex25+sub jest 20 metrow w seju a to taka konfiguracja jak twoja. A zasilające do wzmacniacza przekroj minimum 20mm kwadrat. No zeby nie byl to kabelek tylko kawal kabla:)
2.wzmacniacze najlepiej uzywane, renomowanych firm konkretnych modeli pod te glosniki ci nie polece, wybacz, do tego sa madrzejsi na tym forum
3.odpowiedzialem juz:)
4.tu tez ci odpowiedzialem 1farad na kazde 500w rms-u, firm tez nie polece bo osobiscie nie korzystam z kondensatora, chociaz po zmianie piecy pewnie bede musial zainwestowac wiec sam chetnie poslucham
5.Firma bezpiecznika nie ma znaczenia byle byl w miare blisko aku i powinien byc ciut wiekszy od tego na wzmacniaczu/wzmacniaczach.
A co z tym tylem odpuscisz sobie glupoty? lepiej wydac ta kase na lepsze komponenty:) |
|
|
|
 |
PaVkO
nówka sztuka ;)
Dołączył: 30 Gru 2012 Posty: 6 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13-04-2013, 22:28
Bolid: Seicento sporting Mpi |
|
|
No to tył sobie odpuszcze, a w wzmaki jednak wolał bym nowe zawsze ta gwarancja pewność itp. |
|
|
|
 |
PaVkO
nówka sztuka ;)
Dołączył: 30 Gru 2012 Posty: 6 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 19-04-2013, 16:31
Bolid: Seicento sporting Mpi |
|
|
Poszukalem trochę po internecie i znalazłem takie wzmaki :
Pod przednie glosniki: Kicker ZX850.4
Pod sub: Kicker ZX1000.1
Myślicie ze to dobry wybór i co sądzicie o firmie? Słyszałem ze firma robi sprzęt który trzęsie autem jeżeli chodzi o głośniki, a jak jest jeżeli chodzi o wzmaki da sie z nich wydobyć dobry czysty dźwięk? |
|
|
|
 |
|