FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Spryskiwacze i moc
Autor Wiadomość
ShebEs 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-04-2013, 14:34   Spryskiwacze i moc
   Bolid: Fiat Seicento Fun


Na wstępie chciałbym wszystkich przywitać! :) Od niedawna jestem właścicielem Seicento Fun, z 2001 roku.

Mam do was forumowicze 2 pytania, mianowicie:

Szwankują spryskiwacze w moim aucie: gdy uruchamiam przedni, pryska przedni spryskiwacz ale nie macha żadna wycieraczka, gdy pryskam tylny, macha tylna wycieraczka ale pryska przedni xD

Co mogło się pochrzanić?

Drugie pytanie na pozór dość banalne, jednak ja nie mogę się połapać. Znajduje różne informacje na temat mocy silnika 900, czy wynosi ona 39 km czy 41 km? Czy może wersja Fun miała 41 km jako limitowana? Proszę o odpowiedź :)

Pozdrawiam wszystkich!
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 20-04-2013, 14:43   Re: Spryskiwacze i moc
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


ShebEs napisał/a:


Szwankują spryskiwacze w moim aucie: gdy uruchamiam przedni, pryska przedni spryskiwacz ale nie macha żadna wycieraczka, gdy pryskam tylny, macha tylna wycieraczka ale pryska przedni xD


Zaworek jednokierunkowy na wężyku pewnie zapchany (uszkodzony)
Tak wygląda ( poglądowo- nie kupuj na zapas)
http://www.alejahandlowa....yl_9304660.html
Są dwa pod maska znajdziesz - jeden na pasie przednim drugi wzdłuż prawego błotnika. Zamień miejscami może to wskaże na uszkodzenie- pamiętaj o kierunku strzałki na zaworku zwrotnym


ShebEs napisał/a:
Drugie pytanie na pozór dość banalne, jednak ja nie mogę się połapać. Znajduje różne informacje na temat mocy silnika 900, czy wynosi ona 39 km czy 41 km? Czy może wersja Fun miała 41 km jako limitowana?

39 KM. Wersja CC 900 miała 39-41. Inny program w sterowniku? Może wersja gaźnikowa bo takie były też CC.Poprzednio silniki w CC miały 903 ccm obniżyli to na 899 ze względów na próg ubezpieczeniowy. Możliwe że te ciut większe krzesały więcej mocy. U nas na wtrysku SPI 900 ma 39 KM.

Proszę tutaj zajrzeć też
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=20967
 
 
ShebEs 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-04-2013, 14:50   
   Bolid: Fiat Seicento Fun


Aha, dzięki wielkie za pomoc - może zrobię to nawet dziś (z tymi zaworami).

Co do mocy jeszcze, to takowe info znalazłem tutaj:
http://auto.moto.pl/samoc...n+%2F+Olimpia/p

Z przykrością informuję, że to nie wina zaworków zwrotnych - zamieniłem stronami i to samo,
natomiast dziwi mnie fakt że przy odpięciu zaworku z przewodu od przedniej szyby wycieka z niego płyn, natomiast z tylny przewód jest suchy.

Do tego dochodzi pytanie dlaczego jak włanczam tylny spryskiwacz macha tylna wycieraczka a pryska przedni, a jak włanczam przedni to pryska przód ale nie macha nic.

Zastanawiam się czy któryś z poprzednich właścicieli nie majstrował przy pompce, może się zepsuła i wstawili jakąś pompkę z jednym wyjściem? No bo jak inaczej wyjaśnić to ciekawe zjawisko?
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 20-04-2013, 16:56   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


ShebEs napisał/a:
Do tego dochodzi pytanie dlaczego jak włanczam tylny spryskiwacz macha tylna wycieraczka a pryska przedni, a jak włanczam przedni to pryska przód ale nie macha nic.

W seicento tak było, przy włączeniu spryskiwania tylmej szyby automatycznie włączała się wycieraczka, a przy spryskiwaniu przedniej szyby wycieraczka na przodzie nie pracowała, trzeba było zrobić to "ręcznie", czyli wszystko by było w porządku gdyby nie to "pokręcone" spryskiwanie szyb, ale co to może być to nie wiem.
 
 
ShebEs 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-04-2013, 18:33   
   Bolid: Fiat Seicento Fun


Podejrzewam że jednak to wina pompki. Będzie więcej czasu i ciepło to zdejmę błotnik i nadkole żeby sprawdzić co jest grane :) Innego wyjścia nie widzę, przewód tylny po prostu musi nie być przyłączony w swoje miejsce, tak mi się zdaje.
_________________
Czerwony piękniś :)

http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=361877
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 21-04-2013, 16:21   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Może pokombinowane i zamiast zbiorniczka z dwoma pompkami wstawiony z jedną ? Bo były wersje i takie i takie tylko dziwi mnie dlaczego wężyk na tył jest suchy.Albo zapchany albo niepodłączony pod pompkę.Tak jak pisałeś - koło i nadkole przednie prawe do zdjęcia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum