FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Skokowe działanie Obrotomierza
Autor Wiadomość
stiepanek 
Nałogowiec


Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 264
Skąd: Katowice
Wysłany: 02-05-2013, 19:55   Skokowe działanie Obrotomierza
   Bolid: Fiat Seicento BRUSH 1.1cm3


Witam.
Mam pytanie/problem odnośnie obrotomierza, który mam zamiar zaaplikować do swojego bolidu.
Otóż, wszystko podłączyłem sygnał, 12v, masa, podświetlenie itd itd. Ogólnie wsio gut, ale obrotomierz działa skokowo.
Tzn. W górę idzie w miarę równo, ale jak obroty spadają to obrotomierz schodzi skokami.
Mój se to 1.1 MPI obrotek również z wersji MPI.

Proszę Was o poradę co z tym fantem zrobić.
_________________
Obecny Dupowóz:
:D http://www.polskajazda.pl.../Seicento/97577 :D
:D http://www.seicento.com.p...p=469051#469051 :D
 
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-05-2013, 20:00   
   Bolid: Seicento 1242


stiepanek, obrotek nie był rozbierany ? :)) Na wskazówce jest "przeciwwaga" w postaci kawałka metalu. Jeżeli jej nie ma, albo ktoś dołożył zbyt dużo to wskazania i płynność będą zachwiane :))

Obrócisz obrotomierz do góry nogami i lekko potrząśniesz to wskazówka nie powinna nawet drgnąć. Jeżeli jest nie odpowiednia ilość odważników to wskazówka będzie latać :))

EDIT:


Jak masz możliwość to podłącz obrotomierz pod prostownik i daj 12V ,wtedy wskazówka ustawi się równo na 3K obr. da to Ci pewność ,że jest dobrze złożony lub nie był rozkładany wcale :))
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
stiepanek 
Nałogowiec


Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 264
Skąd: Katowice
Wysłany: 02-05-2013, 20:07   
   Bolid: Fiat Seicento BRUSH 1.1cm3


Pieczar93 napisał/a:
stiepanek, obrotek nie był rozbierany ?


Powiem Ci, że na 100% był rozkręcany, bo jest lekko luźny cały wkład w obudowie.
A jak go odwrócę i nim potrząsnę to wskazówka niestety leci w dół.
Da radę to jakoś naprawić?
_________________
Obecny Dupowóz:
:D http://www.polskajazda.pl.../Seicento/97577 :D
:D http://www.seicento.com.p...p=469051#469051 :D
 
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-05-2013, 20:12   
   Bolid: Seicento 1242


stiepanek napisał/a:
Pieczar93 napisał/a:
stiepanek, obrotek nie był rozbierany ?


Powiem Ci, że na 100% był rozkręcany, bo jest lekko luźny cały wkład w obudowie.
A jak go odwrócę i nim potrząsnę to wskazówka niestety leci w dół.
Da radę to jakoś naprawić?


To i pewnie na wybojach będzie latać jak kij w wiadrze :)) Jasne ,że się da ogarnąć wstawiasz kawałek metalu jako przeciwwagę i tak trochę klejem i powinno być ok :)) Zaraz ogarnę foto :))

EDIT:


Wygląda to tak, ten kawałek metalu to właśnie ten ciężarek :)) Tutaj akurat SPI, ja do MPI dałem takie dwa i trochę na klej to szyb żeby się trzymało. Ile to waży ,nie mam wagi w dłoni ale myślę ,że ~0,5g. Więc do MPI około 1g tak aby masa samej wskazówki była równa ciężarkowi i środek ciężkości był w miejscu gdzie wkładasz wskazówkę na trzpień :)) Taki ciężarek znajdziesz w większości liczników Fiata :))

_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
stiepanek 
Nałogowiec


Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 264
Skąd: Katowice
Wysłany: 02-05-2013, 20:59   
   Bolid: Fiat Seicento BRUSH 1.1cm3


Wielkie Dzięki Pieczar93.
Napisałem do gościa od którego kupiłem ten obrotek, może ma tą przeciwwagę, a jak nie to będę musiał dorobić z czegoś.
A powiedź mi ciężko się do tego dostać, rozkręcić ten obrotek?
Bo nie chce go jeszcze bardziej zwalić niż jest :]
_________________
Obecny Dupowóz:
:D http://www.polskajazda.pl.../Seicento/97577 :D
:D http://www.seicento.com.p...p=469051#469051 :D
 
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-05-2013, 21:23   
   Bolid: Seicento 1242


stiepanek, nie ma sprawy :)) Ogólnie spoko dostęp jest, ale uwaga przy ściąganiu wskazówki. Czarny kapturek się ściąga ,z wyczuciem nie na siłę i zejdzie :)) Wskazówkę to najlepiej widelcem, na tarcze chusteczka i ładnie podważasz widelcem z każdej strony. Tylko tak aby nie wygiąć trzpienia ,bo wtedy po zabawie :))
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
stiepanek 
Nałogowiec


Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 264
Skąd: Katowice
Wysłany: 02-05-2013, 21:32   
   Bolid: Fiat Seicento BRUSH 1.1cm3


Pieczar93 napisał/a:
stiepanek, nie ma sprawy :)) Ogólnie spoko dostęp jest, ale uwaga przy ściąganiu wskazówki. Czarny kapturek się ściąga ,z wyczuciem nie na siłę i zejdzie :)) Wskazówkę to najlepiej widelcem, na tarcze chusteczka i ładnie podważasz widelcem z każdej strony. Tylko tak aby nie wygiąć trzpienia ,bo wtedy po zabawie :))


Czyli najpierw ściągam czarny kapturek, następnie ujawnia się wskazówka i jej trzpień wtedy widelec i heya. No pomęczę się, ale warto bo mieć kapliczkę w seju bezcenne a za resztę zapłacisz karta Mastercard :lol:
_________________
Obecny Dupowóz:
:D http://www.polskajazda.pl.../Seicento/97577 :D
:D http://www.seicento.com.p...p=469051#469051 :D
 
 
 
kapitan chaos 
Nałogowiec
dyżurny psuja


Pomógł: 37 razy
Wiek: 33
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 546
Skąd: ?roda Wielkopolska
Wysłany: 03-05-2013, 08:07   
   Bolid: FIAT Seicento MPI


stiepanek napisał/a:
a jak nie to będę musiał dorobić z czegoś.

Chyba szybciej dopadniesz jakiś licznik od Fiata na złomie :wink: .
_________________
dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy
 
 
stiepanek 
Nałogowiec


Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 264
Skąd: Katowice
Wysłany: 03-05-2013, 12:46   
   Bolid: Fiat Seicento BRUSH 1.1cm3


kapitan chaos napisał/a:
Chyba szybciej dopadniesz jakiś licznik od Fiata na złomie

A powiedz mi to obojętnie z jakiego fiata?
Uno, Tipo Cinqol, jutro się przejadę na złom i może coś po taniemu wytargam.

Edit:
A taki mały OT:
obrotki MPI miały zawsze czerwone podświetlenie? Czy miał też bursztynowe jak w licznikach MPI?
_________________
Obecny Dupowóz:
:D http://www.polskajazda.pl.../Seicento/97577 :D
:D http://www.seicento.com.p...p=469051#469051 :D
 
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-05-2013, 14:11   
   Bolid: Seicento 1242


stiepanek, wiem ,że licznik od CC, Fiat Marea ,SC ,Punto ,na szrocie możesz rozkręcić i zobacz czy warty zachodu :))

Ja się nie spotkałem z bursztynowym , zawsze było czerwone :) Licznik od SC Schumacher Sporting itd, MPI miały inny licznik niż te wersje MPI nie Sportingowe :))

Licznik :

Zdjęcia poglądowe :))

Licznik w wersji Sporting:


Widać różnicę na skali, kolor wskazówek oraz to ,że podświetlenie jest inne :))

Dlatego obrotek MPI jest bezpośrednio pod licznik zrobiony, albo było na odwrót :)) Zmienisz podświetlenie licznika, u nas na forum parę osób oferuje takie usługi i nie ma różnicy :))
Kasper_o2 nie bierze dużo ,dobry efekt oferuje :))
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
stiepanek 
Nałogowiec


Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 264
Skąd: Katowice
Wysłany: 03-05-2013, 15:47   
   Bolid: Fiat Seicento BRUSH 1.1cm3


Ogólnie to widać różnice w licznikach.
Pieczar93 napisał/a:
Zmienisz podświetlenie licznika

Wiesz co koloru podświetlenia licznika nie chce zmieniać, bo ten kolor pasuje i nie przeszkadza :wink:
Ale w obrotku był dał zmienic na kolor podświetlania licznika, ale z tego co sie orientuje to obrotomierz ma żarówkę zwyklą tak jak w konsoli środkowej, a kolor robi sama tarcza, i tu się pojawia problem.
_________________
Obecny Dupowóz:
:D http://www.polskajazda.pl.../Seicento/97577 :D
:D http://www.seicento.com.p...p=469051#469051 :D
 
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-05-2013, 15:59   
   Bolid: Seicento 1242


stiepanek, podobno można ściągnąć tą barwę tarczy papierem ściernym ,bo sam kolor jest nałożony od tyłu tarczy :)) Nie wiem jak ma się to w praktyce ,nie próbowałem :)
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
stiepanek 
Nałogowiec


Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 264
Skąd: Katowice
Wysłany: 03-05-2013, 19:26   
   Bolid: Fiat Seicento BRUSH 1.1cm3


Na razie zostawię to tak jak jest kolor podświetlania.
Teraz to muszę go zrobić, aby to działało jak należy.
Ciężarek będę miał od użytkownika od którego kupiłem ten obrotek.
Także jak przyjdzie ciężarek to zamontuje i będzie gut malina. :]
Więc Pieczar93 bardzo Ci dziękuje za pomoc. Jak coś jeszcze będę miał jakieś pytania to będę pisał.
_________________
Obecny Dupowóz:
:D http://www.polskajazda.pl.../Seicento/97577 :D
:D http://www.seicento.com.p...p=469051#469051 :D
 
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-05-2013, 19:38   
   Bolid: Seicento 1242


stiepanek, nie ma sprawy :)) Pisz śmiało :D
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum