FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Coś pulsacyjne cyka i pobiera prąd na włączonym zapłonie?
Autor Wiadomość
Math3o 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 48
Skąd: Nowogród
Wysłany: 08-05-2013, 21:44   Coś pulsacyjne cyka i pobiera prąd na włączonym zapłonie?
   Bolid: Fabia 2 Combi 2008r 1.2 12V 70km + LPG


Witam, mój problem polega na tym, że coś mi cyka i pobiera prąd....
Teraz do rzeczy jaśniej. Włączam zapłon, słychać pompe paliwa której kontrolka po chwili gaśnie tak jak powinno być. Gaśnie owa kontrolka "marchewka" i po kilku sekundach słychać cykniecie (tak jakby z tyłu samochodu) i na voltomierzu przybywa mi około 0,5V. Następnie ponownie za kilka sekund jest cyknięcie i coś pobiera prąd (spada napięcie o około 0,5V) przez jakieś 2-3 sekundy. Ten proces kradzieży prądu zapętla się i nie kończy.....
Co to może być??
Pozdrawiam.
 
 
sej600 
Nałogowiec

Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 120
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 08-05-2013, 23:19   
   Bolid: 1,2 8V


Masz w aucie gaz???
 
 
Math3o 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 48
Skąd: Nowogród
Wysłany: 08-05-2013, 23:38   
   Bolid: Fabia 2 Combi 2008r 1.2 12V 70km + LPG


sej600 napisał/a:
Masz w aucie gaz???

Benzyna, bez gazu. Wszystko seria.
 
 
ptum 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 167
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-05-2013, 23:46   
   Bolid: Seicento 900 SPI + LPG


Nawet jak ma gaz to nic nie powinno bez przerwy cykać. Na początku - po włączeniu stacyjki/zapłonie coś może pocykać ale kilka razy i tyle...
Przysłuchaj się temu cykaniu - wysiądź z samochodu, otwórz bagażnik, podnieś kanapę, i na słuch, orientując się gdzie głośniej, i skąd dobiega dźwięk zlokalizuj cykanie bardziej precyzyjnie.
 
 
Znakomity 
Nałogowiec

Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-05-2013, 10:29   
   Bolid: Był 1.1 SPI


A tylna wycieraczka sprawna :?: Może stoi w połowie szyby zatarta i silnik resztkami sił próbuje ją przepchnąć... Ew żeby to wykluczyć otwórz bagażnik wtedy do wycieraczki nie będzie docierał prąd.

Oprócz wycieraczki i pompy paliwa to z elektryki raczej zbytnio nie ma co hałasować w seryjnym samochodzie z tyłu nadwozia. Podnieś siedzisko-wtedy będzie lepiej słychać gdyby to była pompa paliwa.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 
 
Math3o 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 48
Skąd: Nowogród
Wysłany: 09-05-2013, 11:53   
   Bolid: Fabia 2 Combi 2008r 1.2 12V 70km + LPG


Znakomity napisał/a:
A tylna wycieraczka sprawna :?:

Może nie w połowie szyby ale zgadza się, tylna wycieraczka nie działa. :oops: Wieczorem pobawię się przy tym i dokładnie zlokalizuje te cykanie.
_________________
JEST - Skoda Fabia 2 Combi 1.2 12V 70 km 2008r + LPG
BYŁO - Seicento 0.9 1999r
 
 
Rollo1323 
spamer team


Pomógł: 44 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 1131
Skąd: B-B/Székesfehérvár
Wysłany: 09-05-2013, 12:23   
   Bolid: Seicento Young


Włącz na zaplon i uruchom tylną wycieraczkę, jeśli się nie bedzie ruszać, pomóż jej, tzn odciąg pióro od szyby, i śmiałym, ale delikatnym ruchem pomagaj jej ruszyć, często się tak dzieje że silniczek lub podzespoły od niego rdzewieją zapiekają się. Jeśli to wycieraczka, dużo roboty nie będzie, chyba że silniczek umrze.
_________________
Mój Żółw :)
 
 
 
Math3o 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 48
Skąd: Nowogród
Wysłany: 09-05-2013, 13:07   
   Bolid: Fabia 2 Combi 2008r 1.2 12V 70km + LPG


Właśnie jak zapłon był włączony nawet i uruchomiony silnik, obojętnie przy wyłączonej lub włączonej tylnej wycieraczce próbowała najwyraźniej wrócić do swojej pozycji i kradła prąd. Silniczek raczej sprawny bo brał prąd :grin: zapieczony jest ten bolec co idzie od silniczka do wycieraczki.... Narazie silniczek odłączony i nie ciągnie już prądu :wink: W wolną sobotę usiądę i porozbieram cały ten mechanizm.
Na dzień dzisiejszy dziękuję za podpowiedzi :wink:
_________________
JEST - Skoda Fabia 2 Combi 1.2 12V 70 km 2008r + LPG
BYŁO - Seicento 0.9 1999r
 
 
Znakomity 
Nałogowiec

Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-05-2013, 21:19   
   Bolid: Był 1.1 SPI


Math3o, fajnie że znalazłeś przyczynę kradzieży:)
Manual odnośnie regeneracji tylnej wycieraczki masz na forum aczkolwiek i bez niego zrobisz to bez większych problemów mając odrobinę zdolności manualnych :wink:
Z doświadczenia wiem że lepiej naprawić mechanizm od razu jak się zatrzyma bądź nawet wcześniej gdy już zaczyna zwalniać bo tak po kilku miesiącach bądź latach postoju bardzo ciężko jest wybić ośkę... Ale odrdzewiacz i odrobina cierpliwości powinna przynieść sukces, tylko nic na siłę żeby nie uszkodzić gwintu do nakrętki mocującej ramię wycieraczki :!:
Powodzenia.
Ps. Dzięki za "pomógł" :dzieki:
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum