FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Urwana śruba od bendiksa
Autor Wiadomość
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-05-2013, 21:55   Urwana śruba od bendiksa
   Bolid: Seicento 900 LPG


Dziś wymieniałem świece i zainteresowałem się luźnym przewodem od bendiksa tym grubym czerwonymi chciałem go dokręcić. Niestety był dobrze przykręcony ale obudowa pęknięta i próbując go przykręcić urwałem tą śrubę. Przewód wyrwał się z obudowy razem ze śrubą. Przykleiłem go mocno prowizorycznie taśmą klejącą i jakoś chodzi na razie.

Tu moje pytanie da się kupić ten tylny dekielek od bendiksa z tymi śrubami ?

Da się kupić bendiks razem z obudową bez rozrusznika ?

Da się to wymienić bez wyciągania rozrusznika ?

Od czasu do czasu auto miało tak, że po przekręceniu kluczyka nic się nie działo. Było to o tyle dziwne, że nie słychać było w ogóle bendiksa. Czasem odpalał czasem nie. Czasem z po pychu. Czasem raz za razem nie odpalał, a czasem kilka ładnych miesięcy ospała bez problemu. Zauważyłem kiedyś, że pomagało spryskanie przewodów wd 40. Teraz już wiem, że obudowa była pęknięta, prowizorycznie podtrzymana silikonem i nie łączyła jak należy..

Przy okazji jak odpalić sejka z komory silnika z kluczykami w stacyjce i na luzie ? jest jakaś opcja i czy jest bezpieczna dla auta ?
 
 
seba84_2005 
Bywalec

Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 69
Skąd: Halinów
Wysłany: 16-05-2013, 22:02   
   Bolid: sc 900 brush


Można wymienić sam automat http://allegro.pl/automat...3216521898.html
 
 
 
Znakomity 
Nałogowiec

Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-05-2013, 09:15   
   Bolid: Był 1.1 SPI


dre123, nie potrzebujesz bendix'a tylko to co kolega podrzucił w linku czyli właściwie się to zwie elektromagnes.

Jeśli wcześniej czasem było tylko cykanie ale nie "kręcił" ew był martwy całkowicie to (zakładając że impuls ze stacyjki dochodził i była dobra masa) przyczyną był właśnie elektromagnes:) Cena z aukcji kosmos ale niby oryginał... Posprawdzaj ew zamienniki.

Wymiana teoretycznie jest możliwa bez demontażu całego rozrusznika tylko wszystko zależy ile tam jest miejsca-mam 1.1 więc nie mam pojęcia jak to 900tce wygląda :-P

Jeszcze podpowiem żebyś się bardzo delikatnie obchodził z drugą nakrętką która trzyma końcówkę grubego przewodu wchodzącego do wnętrza rozrusznika :!: Tam jest newralgiczne miejsce rozruszników sejowych tzn połączenie tej plecionki z uzwojeniem i jest duże prawdopodobieństwo że przy próbie odkręcenia najzwyczajniej odpadnie... A wtedy nowy stojan bądź cały rozrusznik bo tego dziadostwa zbytnio nikt nie chce lutować bo to jakieś dziwne materiały...

Podsumowując odkręć drugą nakrętkę i zobacz czy ten przewód nie został Ci w rękach-jeśli będzie się trzymał mocno to śmiało wymieniaj sam elektromagnes ale gdyby odpadł to jedyne rozsądne wyjście poszukać drugiego rozrusznika, wymienić całość i się nie babrać bo te regeneracje czasami są kompletnie nieopłacalne, szczególnie u mechaników którzy tylko demontują i montują a sam element naprawia inna firma-każdy chce zarobić a klient jest wydymany bez mydła :-P
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-05-2013, 15:43   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Faktycznie byłem dziś w sklepie i cena około 80 zł nie było bo nikt nie kupuje. Na Allegro z rozrusznikiem 160 z przesyłką.

Na razie skleiłem taśmą i ładnie odpala, ale chyba spore ryzyko jeśli ten przewód będzie luźny to może zapalić się auto chyba jeśli dotknie gdzieś masy ?

A co z odpalanie sejka z komory silnika da się jakoś ? Klucz w stacyjce przekręcony..
 
 
sej600 
Nałogowiec

Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 120
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 17-05-2013, 18:48   
   Bolid: 1,2 8V


Rozrusznik uruchomisz zwierając te grube grube śruby jedna z nich ci odpadła więc zewrzyj przewód który dociskała ale bez działającego elektromagnesu rozrusznik nie zazębi ci się z silnikiem dla pełnego efektu musisz zewrzeć do kompletu ten cienki przewód dochodzący do elektromagnesu.
 
 
co17rey 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: ERA / SC
Wysłany: 17-05-2013, 19:22   
   Bolid: Ford Focus MK2


dre123 napisał/a:

Na razie skleiłem taśmą i ładnie odpala, ale chyba spore ryzyko jeśli ten przewód będzie luźny to może zapalić się auto chyba jeśli dotknie gdzieś masy ?


Wywali Ci bezpiecznik w skrzynce.
Jeśli interesuje Cię kupno rozrusznika, to posiadam oryginalny fiatowski, używany, wyczyszczony, sprawny, szczotki po 1,5 cm mają do opchnięcia. Kontakt przez PW. Zamienisz sobie obudowę lub tylko elektromagnes jak będzie Ci wygodniej.
_________________
Ford Focus MK2
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 17-05-2013, 19:52   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


co17rey napisał/a:
Wywali Ci bezpiecznik w skrzynce.

O ile się nie mylę, to obwód rozrusznika nie jest zabezpieczony żadnym bezpiecznikiem
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-05-2013, 21:34   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Nie jest zabezpieczony, bo jak przewód dyndał to walił iskrami gdzie popadnie. Iskrzenie ustało dopiero jak odłączyłem klemę od akumulatora. Żaden bezpiecznik nie zadziałał..
 
 
sej600 
Nałogowiec

Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 120
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 17-05-2013, 22:29   
   Bolid: 1,2 8V


co17rey napisał/a:
Wywali Ci bezpiecznik w skrzynce.
To w cc 700 były bezpieczniki które odcina dokładnie wszystko.
 
 
Znakomity 
Nałogowiec

Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-05-2013, 22:33   
   Bolid: Był 1.1 SPI


sej600, a żadnym samochodzie zasilanie rozrusznika nie ma bezpiecznika tylko bezpośrednio do aku (+).
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 
 
sej600 
Nałogowiec

Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 120
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 18-05-2013, 18:42   
   Bolid: 1,2 8V


http://allegro.pl/bezpiec...3201761256.html o nim mówiłem.
 
 
Znakomity 
Nałogowiec

Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-05-2013, 11:11   
   Bolid: Był 1.1 SPI


Ten bezpiecznik z linku nie ma nic wspólnego z zasilaniem rozrusznika-przy próbie rozruchu takie cienkie przewody jak są przy tym bezpieczniku by poszły z dymem :-P

Żeby było jasne: zasilanie rozrusznika jest zawsze podłączone BEZPOŚREDNIO z biegunem dodatnim akumulatora mega grubym przewodem.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 
 
co17rey 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: ERA / SC
Wysłany: 20-05-2013, 12:01   
   Bolid: Ford Focus MK2


Wydawało mi się, że za akumulatorem w tej skrzynce jest właśnie bezpiecznik od rozrusznika, ale faktycznie po sprawdzeniu okazało się pomyłką. Jest na stałe.
_________________
Ford Focus MK2
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-05-2013, 10:26   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Kolejny problem, przewód ten cienki w aucie mam na wsuwkę a kupiłem rozrusznik na śrubę.. Jak to trwale połączyć ? Można obciąć tą wsuwkę i dać sam przewód pod śrubę ?
 
 
sej600 
Nałogowiec

Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 120
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 25-05-2013, 18:04   
   Bolid: 1,2 8V


dre123,Sam przewód raczej długo nie wytrzyma, zakup w sklepie elektrycznym oczko do zalutowania o stosownej średnicy, będziesz miał po kłopocie.
Znakomity, w tej puszeczce siedzi taka wkładka http://allegro.pl/bezpiec...3268183112.html a jej przepalenie skutkuje całkowitym odcięcie akumulatora od instalacji, wiem bo dawno temu miałem taką akcję.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum