FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
linka prędkościomierza
Autor Wiadomość
Jazdajazda 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: Warszafka
Wysłany: 02-07-2013, 13:40   linka prędkościomierza
   Bolid: Seicento 900 S


Witam!
Czy są różne rodzaje linek od prędkościomierza?
Otóż moja zapewne sie zerwała (nie działa prędkościomierz i licznik km). Kupiłem nową, przepatrzyłem jak wygląda stara... Wygląda na inną. Nowa ma biały plastikowy element, którego nie ma w starej. Gdzieś widziałem że jest to "złączka" do linki w komorze silnika. Stara jest ciągła, nie ma żadnych połączeń.
Nie mam czasu na rozbieranie, chciałem zebrać części, żeby naprawić kilka spraw (wycieraczki, linkę, podświetlenie). Stąd tylko przepatrzenie. Auto to Seicento 900 S z 1999r.
Tematów jest wiele, wydaje mi się że wszystkie przejrzałem. Nic na temat różnych rozwiązań nie ma (oprócz linki i impulsatora).
Miałem nadzieję na manual ze zdjęciami, ale takiego brak.
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.
Pozdrawiam.
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 02-07-2013, 19:42   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


są różne rodzaje, dwa na pewno, nie wiem czy nie trzy nawet....
ob wchodzą do budzika przekrojem kwadratowym
natomiast do skrzyni może wchodzić również kwadrat, lub półkole.
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
Miroslaw91 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 40
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-07-2013, 23:37   
   Bolid: Seicento 1.1 Sportage Abarth


są 3 rodzaje. Przewałkowałem temat wiele razy zanim kupiłem i zamontowałem właściwą linkę...

1)do 900cm3 najkrótsza
2)do 1.1 najdłuższa
3)do Sporting średnia

wszystkie te różnią się tylko długością
_________________
Seicento Sporting Abarth 1.1 SPI
 
 
 
Jazdajazda 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: Warszafka
Wysłany: 14-07-2013, 11:39   
   Bolid: Seicento 900 S


Witam ponownie, dziękuję za odpowiedzi.
Zabrałem się w końcu za tą linkę. Moje obawy co do tego, że nie będzie pasować okazały się bezpodstawne.
Ów plastikowy, biały koniec wędruje bezpośrednio do licznika (tak jak napisałem wcześniej widziałem gdzieś zdjęcie jak jest w komorze silnika, ale to tylko jakieś zwidy lub inne coś).

Ciekawostki:
Linkę można odkręcić od skrzyni biegów ręką. :)) (tak samo, ręką dokręciłem nową - to dobrze czy źle?)
Nie działała mi połowa podświetlenia w liczniku, teraz działa (bez jakiejkolwiek wymiany, poruszania, pukania :lol: ).
Brakowało jednej śrubki od obudowy kolumny kierownicy, ktoś tam już był.
Nie trzeba odkręcać kierownicy.
Stara linka to prawdziwe dzieło sztuki przy nowej (komplet uszczelek wszelakich, w tym jedna dwuczęściowa dla wygody, uszczelka przy skrzyni też była, w nowej tylko jedna grodziowa, której nie da się wcisnąć, no i bez uszczelki do skrzyni - może tak być?).
Stara linka nie działała, ale była cała. :shock: Dwa razy sprawdziłem ten ewenement (podłączałem na nowo, nic). Wymieniłem i działa. :-?
Jeżeli ktoś odkręca silniczek wycieraczek to powinien pamiętać, że pozycja przykręconego ramienia ma znaczenie (powinna być w linii prostej z drugim ramieniem). :))

Pozdrawiam.

ps. Jeżeli chciałbym wymienić łożysko w przednim kole (łupie), to czy wymienia się je parami, czy można pojedynczo? Pytam, bo amortyzatory, tarcze klocki są dobre, więc "przy okazji" nie w wchodzi w grę.
 
 
rysiu 
Nałogowiec
ABG


Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 764
Skąd: Myślenice
Wysłany: 14-07-2013, 14:37   
   Bolid: Fiat Seicento 0.9 2000r.


co do podświetlenia to możliwe, że coś gdzieś nie stykało na tej planszy elektrycznej. wystarczyło, że odkręciłeś licznik i się poprawiło co nie co.

co do łożyska-można wymieniać pojedynczo :)
_________________
Kamil, mój bolid:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=359469


"Naprawa ABS'u bez komputera jest jak macanie kobiety przez ścianę"
 
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 14-07-2013, 20:49   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


hmm.. ale "łupie" w sensie trzaska przy skręcaniu kół czy buczy w czasie jazdy?
W każdym razie i łożyska koła i łożyska amortyzatorów możemy wymieniać pojedynczo
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
Jazdajazda 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: Warszafka
Wysłany: 15-07-2013, 10:12   
   Bolid: Seicento 900 S


Łupie, czasem tylko trze (pojedynczo krótko) dosłownie jakby auto kulało (wydaje mi się że co obrót koła). Czasem tylko szumi, zależy od dnia, nasila się jak dłużej postoi (2-3 dni).
Jadę szybciej, szybciej hałasuje. Jak mocno zahamuje, to potrafi mi się trząść kierownica (jak jadę normalnie to nie). Przy skręcaniu (w lewo) też mocniej hałasuje (ale już w sposób ciągły).
Dlatego wydaje mi się że to łożysko. Jak można wymieniać pojedynczo to pół biedy. ;)
 
 
rysiu 
Nałogowiec
ABG


Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 764
Skąd: Myślenice
Wysłany: 15-07-2013, 12:26   
   Bolid: Fiat Seicento 0.9 2000r.


nie koniecznie łożysko. może to też być np. krzywa tarcza hamulcowa jeśli jak mówisz "kuleje" co obrót koła. to, że kierownica się trzęsie też może być spowodowane krzywą tarczą.

ewentualnie za tarczą hamulcową jest taka osłona, ona mogła się wygiąć i hałasuje.
_________________
Kamil, mój bolid:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=359469


"Naprawa ABS'u bez komputera jest jak macanie kobiety przez ścianę"
 
 
 
Jazdajazda 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: Warszafka
Wysłany: 17-07-2013, 10:33   
   Bolid: Seicento 900 S


Hmm, ciekawe. Nie pomyślałem o tarczy. Ale dalej skłaniam się ku łożysku. Dziękuję za wszelkie informacje, przydadzą się.
 
 
Jazdajazda 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: Warszafka
Wysłany: 31-12-2013, 14:11   
   Bolid: Seicento 900 S


Tytułem uzupełnienia...
Hałasy i "szuranie" to była wina tarcz - skorodowane, z wyraźnym rantem. Rysiu miał rację.
Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum