Pompa paliwa - wymiana |
Autor |
Wiadomość |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 19-07-2013, 21:14 Pompa paliwa - wymiana
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Panowie, taka sytuacja, moja pompa paliwa zaczęła głośno pracować, co w efekcie przejawiło się w gaśnięcie silnika podczas jazdy (myślałem, że to sprzęgło, ale zostało wymienione i dalej gaśnie). Wykręciłem, rozebrałem na czynniki pierwsze pompę, ale nie mogę zdjąć tego pierdolnika z pompy, żeby ją wysunąć od góry z obudowy. Macie na to jakiś sposób?
 |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 19-07-2013, 21:34
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
o jaki pierdolnik ci chodzi ? czy chodzi o ten ala wstępny filtr paliwa ?
to wystarczy pociągnąć i samo zejdzie. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 19-07-2013, 21:37
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Dokładnie o to sitko na samym dole. Bawiłem się z tym, ale nie mogłem zdjąć. Tam jest taka obręcz jakby, ale nie wiem czy to siedzi w jakimś dołku. Pytam, żeby nie zepsuć całego kosza, bo to większy koszt. |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 19-07-2013, 22:05
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Mocowane na wcisk. Uważaj by nie połamać wspornika w środku- może wtedy pęknąć siateczka na zewnątrz. Tak patrzę na tą pompę i wygląda jak z SPI- z przewodem powrotnym paliwa? W MPI występuje pompa chyba bezodpływowa. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 19-07-2013, 22:10
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Tak dokładnie, to jest pompa z 900 SPI działająca w dwie strony, bo to w starym autku się zepsuło. To postaram się to wycisnąć jakoś, mam nadzieję, że się uda Dzięki za pomoc |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 20-07-2013, 12:08
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Złożyłem pompę razem z koszem i podłączyłem tak jak było, pompa chodzi teraz ciszej, ale problem jest, że nie podaje paliwa. Auto nie chciało zapalić, to pompę wyjąłem jeszcze raz i z wężyków od pompy nie poleciała benzyna, tak jak to było za pierwszym razem, jak ściągałem.
Wszystko złożyłem chyba dobrze, bo tam filozofii nie ma. Pompę sprawdzałem na krótko i działała, z resztą teraz też słychać jak pracuje.
Za każdą radę będę wdzięczny |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 20-07-2013, 12:15
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
co17rey napisał/a: | Wszystko złożyłem chyba dobrze, bo tam filozofii nie ma. Pompę sprawdzałem na krótko i działała, z resztą teraz też słychać jak pracuje.
Za każdą radę będę wdzięczny
|
Masz zapowietrzony układ paliwowy, ściągnij wąż doprowadzający paliwo do przepustnicy i dmuchnij w niego czymś, pompką jakąś np. wtedy powinno polecieć paliwo. |
|
|
|
 |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 20-07-2013, 12:56
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Możesz powiedzieć, który wąż zdjąć z przepustnicy?
 |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 20-07-2013, 13:05
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
O ile się nie mylę to ten pod samą kopułką, ten który idzie nad tą niebieską wtyczką, ale widzę, że masz tan oryginalną opaskę a po zdjęciu ciężko ją z powrotem założyć, więc jak masz normalną opaskę na stanie to możesz ściągnąć, jeśli nie, to pokombinuj przy samej pompie, dmuchnij w złącze, lub w samego węża aż poleci paliwo i powinno pomóc |
|
|
|
 |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 20-07-2013, 14:37
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Udało się odpowietrzyć i auto śmiga jak ta lala Najgorsze jest to, że sprzęgło było dobre a ja wymieniłem, bo myślałem, że to ono jest uszkodzone, a tu pompa paliwa była zasyfiona.
Gdyby ktoś kiedyś potrzebował informacji jak odpowietrzyć układ bardzo prosto to poniżej instrukcja, znaleziona na elektrodzie:
Cytat: |
1) Odchylić tylnie siedzenie to pozycji pionowej
2) Ukażę się nam taki stalowy romb
3) Kluczem nr 10 odkręcamy 4 śruby i podnosimy osłonę pompy
4) Ukazuje się nam wierzchnia część pompy. Lokalizujemy przewód który odchodzi od CZERWONEJ strzałki. Wyciądamy przewód przytrzymując 2 zatrzaski przy złączu - powinniśmy usłyszeć takie pssssss (poowietrze)
5) Przy odłączonym przewodzie przekrecamy stacyjkę i czekamy po 2 sekundach powinno z pompy siknąć paliwo.
|
Dzięki koledzy za rady. Temat można zamknąć. |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
|