FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolka ciśnienia oleju wyłącza się z opóźnieniem.
Autor Wiadomość
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-08-2013, 20:47   Kontrolka ciśnienia oleju wyłącza się z opóźnieniem.
   Bolid: Seicento 900 LPG


Po paru sekundach od 6 - do gdzieś 10 nawet pali się kontrolka ciśnienia oleju po włączeniu auta. Zwykle jeśli auto stoi dłużej. Jeśli silnik gorący to praktycznie od razu gaśnie. W tym czasie słychać inną pracę silnika, więc chyba faktycznie nie ma smarowania przez te parę sekund.

Olej wymieniałem w marcu tego roku - lotos półsyntetyczny. Zawsze na takim jeździł. Poziom oleju 3/4 na bagnecie wygląda dobrze, czyli jest jasny kolor taki jakby co go dopiero zalano. Przejechałem na nim około 9tys.

Jaki może być powód takiego stanu ? Zauważyłem to dopiero parę dni temu. Miałem wcześniej podobne problemy, pomagało albo dolanie oleju jeśli było go za mało, albo wymiana.
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-08-2013, 20:56   
   Bolid: Seicento 1242


dre123, dokładnie w tym wypadku jeżeli silnik pracuję inaczej, to nie ma smarowania :) Wymień olej i filtr oleju jak najszybciej i zobacz czy się problem powtórzy. Bo i tak niedługo powinna być wymiana ,10K kilometrów lub co rok :)) U mnie teraz pykło 8,5 tysiąca od wymiany i jest czarny, a jeżdżę na tym samym oleju co Ty :) Też nie gaśnie od razu, po kilku sekundach dopiero ,jak był nowy to przy pracy rozrusznika już gasła kontrolka :))

Czujnik raczej nie jest temu winny, bo na ciepłym też by to się pojawiało :)
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 07-08-2013, 21:17   

dre123 napisał/a:
Jaki może być powód takiego stanu ? Zauważyłem to dopiero parę dni temu.
- 6-10 sekund to stanowczo za dużo - w pierwszej kolejności zwróciłbym uwagę na filtr oleju - szczególnie jak wspomniałeś że problem z ciśnieniem nasilił się w ostatnim czasie "upały" - jeżeli w filtrze jest nieszczelny zawór zwrotny to przy niskiej lepkości oleju (wyższa temperatura otoczenia) cały olej z magistrali i filtra spływa do miski - efekt jest taki że w momencie rozruchu zanim olej wypełni filtr a później dojdzie do magistrali gdzie umieszczony jest czujnik ciśnienia to powstaje zwłoka o której piszesz - 900-setka przez sposób montażu filtra wymaga zastosowania w filtrze zaworu "anty syphon valve" którego nie mają filtry w silnikach 1.1 dodatkowo czujnik ciśnienia w 1.1 znajduje się zaraz przy pompie oleju i wzrost ciśnienia w tym miejscu jest natychmiastowy (kontrolka gaśnie) nawet gdy w magistrali jeszcze ciśnienie jest niewystarczające - 900 ma tą zaletę że czujnik ciśnienia reaguje dopiero gdy w magistrali ciśnienie wzrośnie do 0,6 bar :wink:
ps. jeżeli twój olej po 9kkm jest zupełnie czysty to oznaka braku właściwości myjących :!: przy jeździe na LPG który jest o wiele bardziej zasiarczony od benzyny w bardzo szybkim tempie ulega degradacji TBN czyli wskaźnik zasadowy którego zadaniem jest absorbowanie kwaśnych produktów spalania a im bardziej jest zasiarczone paliwo tym szybciej wzrasta odczyn kwasowości którego po pewnym przebiegu odczyn zasadowy (wspomniany TBN) już nie neutralizuje :wink:
wnioski końcowe: lotos semi 10w40 jak chcesz na nim dalej jeździć to wymieniaj go max. po 7kkm i przy następnej wymianie załóż na próbę inny filtr oleju - paradoksalnie lotos 15w40 ma wyższy TBN i lepiej zniesie dłuższy przebieg :wink:
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-08-2013, 21:46   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Ok to wymieniam jak najszybciej. 15w40 jest chyba gorszy od 10w40 szczególnie w zimie ?

W takim razie jaki olej polecacie i jaki filtr, by silnik dłużej cieszył się życiem ? Obecnie ma 183tys licznikowe, choć podejrzewam, że może mieć więcej. Specjalnie oleju nie bierze, sporadycznie dowleka tak z pół litra co mniej więcej 10tys.

Wszystkie filtry do 900 mają ten zawór ?
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 07-08-2013, 22:01   

dre123 napisał/a:
Ok to wymieniam jak najszybciej. 15w40 jest chyba gorszy od 10w40 szczególnie w zimie ?
- ależ ja absolutnie nie sugeruję przejścia na 15w40 tylko konkretnie porównując 2 produkty lotosa wychodzi że 15w40 ciut dłużej wytrzyma od wymiany do wymiany oczywiście przy LPG.Przy twoim przebiegu przejście na 5w40 jest już dość ryzykowne i osobiście odradzam i również nie polecam zmiany tego lotosa który obecnie stosujesz na inną markę jak mobil,shell,castrol o tej samej lepkości ponieważ ich parametry są w pełni porównywalne a w przypadku lotosa masz najwyższą pewność że nie trafisz na podróbkę :!: natomiast jeżeli już bardzo chcesz zastąpić swojego lotosa 10w40 innym produktem który spokojnie wytrzyma przy LPG nawet 15kkm i oczywiście cena Cię nie przerazi to możesz zalać tego - http://www.zmienolej.pl/o...tetyk-mc-detail - zapewniam Cię że w chwili obecnej nie znajdziesz na rynku półsyntetyka 10w40 o takich parametrach i z tak potężnym pakietem dodatków anty-zużyciowych a TBN-u wystarczy nawet na pełną skuteczność do 20kkm - kosztuje mniej więcej 2 razy tyle co twój obecny lotos ale możesz zrobić na nim tez 2 razy więcej kilometrów z bardziej skuteczną ochroną silnika :wink:
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-08-2013, 22:23   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Ok a co z tym zaworem "anty syphon valve" ? Wszystkie filtry do sejka 900 go mają czy tylko z górnej półki ?
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 07-08-2013, 22:30   

dre123 napisał/a:
Ok a co z tym zaworem "anty syphon valve" ? Wszystkie filtry do sejka 900 go mają czy tylko z górnej półki ?
- każdy markowy filtr dedykowany do 900 posiada ten zawór - z całą pewnością występuje on w następujących filtrach:
knecht - OC473
purflux - LS515
hengst - H14W12
mann - W714/2
filtron - OP566/2
sędziszów - PP-3.6
z w/w jedynie filtron ma ten zawór wykonany z tworzywa (polipropylen) i lubi przepuszczać olej :wink:
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 08-08-2013, 09:35   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


dre123 napisał/a:
Ok a co z tym zaworem "anty syphon valve" ? Wszystkie filtry do sejka 900 go mają czy tylko z górnej półki ?

Tu masz artykuł po co jest ten zawór.
http://www.filtron.pl/pl/index.php?idp=66
U siebie dodam zmieniłem olej po raz pierwszy na lotos 15W40 a używałem castrol 15W40. Od zmainy oleju i filtra (jak zawsze filtrona) kontrolka po pierwszym porannym starcie świeci sie kilka sekund ale kiedy ciepły to jest już ok czyli wnioskuję ze to wina oleju również.
Przy następnej wymianie będę omijał olej lotosa. Już czeka castrol 10w40
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 08-08-2013, 10:01   

Lotos 15w40 dawniej był całkiem przyzwoitym olejem a od jakiegoś czasu chodzą pogłoski że w wyższych temperaturach jak to mówią laicy "robi się z niego woda" - przypuszczam że przyczyna tkwi w ciągłym obniżaniu kosztów produkcji a tym samym stosowaniem niższej jakości wiskozatorów które są odpowiedzialne za utrzymanie lepkości względem wzrostu temperatury - kiedyś lotos 15w40 kosztował prawie 60zł za 4l a dzisiaj można go kupić prawie połowę taniej - http://allegro.pl/olej-lo...3424684604.html gdzie surowiec z którego wykonana jest baza wzrósł kilkukrotnie.Warty podkreślenia jest fakt że baza mineralna najniższej 1 grupy ma naturalnie bardzo niski wskaźnik lepkości i wymaga większej ilości dobrej jakości dodatków (wiskozator) niż naturalnie lepsza baza grupy 2 z której dzisiaj w większości wytwarza się oleje (półsyntetyczne) 10w40 - stąd czasami niektórzy sie dziwią że dobrej jakości olej mineralny 15w40 jest droższy od semi 10w40 :wink:
- tutaj przykład oleju mineralnego 15w40 z tak zwanej wyższej półki - http://www.zmienolej.pl/o...ineralny-detail :wink:
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 08-08-2013, 10:17   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


rotax24 miarkuję iż jesteś dobrze oblatany w kwestii smarowidła do silnika. Tak więc pytanko mam. Instrukcja SC podaje żeby olej był o przewyższającej specyfikacji SG wg API. Wybór padł na lotos 15W40 gdyż tam specyfikacja była SJ. Chyba że to liczy się odwrotnie od Z do A ? :shock: Patrzyłem na Lotos 15W40 ale typu "City" - typowy do silników aut miejskich i chyba miał specyfikację niższą...
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 08-08-2013, 10:56   

macher napisał/a:
rotax24 miarkuję iż jesteś dobrze oblatany w kwestii smarowidła do silnika. Tak więc pytanko mam. Instrukcja SC podaje żeby olej był o przewyższającej specyfikacji SG wg API. Wybór padł na lotos 15W40 gdyż tam specyfikacja była SJ. Chyba że to liczy się odwrotnie od Z do A ? :shock: Patrzyłem na Lotos 15W40 ale typu "City" - typowy do silników aut miejskich i chyba miał specyfikację niższą...
- specyfikacja API "SG" jest uznawana za przestarzałą ale w 1998 roku była jak najbardziej aktualna - kazda kolejna litera alfabetu po "s" oznacza nowszą i wyższą klasę jakościową w stosunku do poprzedniej natomiast SG sama w sobie zawierała już dość wysoki pakiet dodatków w kolejnej klasie czyli SH poprawiono jedynie odparowalność w temperaturze roboczej - póżniej w klasie SJ dodano więcej salicylanu wapnia dla poprawy własności myjących (wyższa czystość tłoka) nastepnie powstała klasa SL tutaj różnice są znikome ale w stosunku do SJ pojawił się dodatek "boru" czego skutkiem było obniżenie tarcia wewnętrznego co zapewniło niższe straty i lekko obniżono temperaturę (korony tłoków) - podsumowując:klasa SJ i SL w pełni bezpiecznie zastępuje klasę SG i stanowi jej rozwinięcie "na lepsze" i tutaj rozwój w dobrą stronę się kończy ponieważ kolejne klasy SM I SN stanowię ukłon w stronę ekologii a tym samym kolejne obniżanie dodatków anty-zużyciowych obecnych w pełnej formie w klasie SJ i SL - efektem jest gorsza ochrona silnika kosztem wydłużania ochrony co raz to nowszych filtrów (katalizatorów) - w klasie SN zawartość cynku który jest głównym pierwiastkiem stosowanym do ochrony panewek i krzywek wałka rozrządu spadła do tego stopnia że SN staje się niebezpieczne dla starszych silników - w nowszych po 2006 w wyższym stopniu są utwardzane materiały :!:
można więc stwierdzić że ostatnie dobre oleje które w najwyższym stopniu chronią silnik skończyły się na klasie SL - dlatego sam wybierając olej 0w40 wybrałem ten - http://galonoleje.pl/skle...ro-0w40-4l.html - jak to mówią "ostatnia dobra zerówka" :wink:

ps.lotos city w mniemaniu producenta jest przewidziany do silników o małej pojemności i jazdy miejskiej przypuszczalnie dlatego jego niższa klasa - chyba SF uznana została za wystarczającą ponieważ SG ma wyższą odporność na odparowanie (niższy Noack) co jest przydatne głównie podczas pokonywania długich odcinków z temperaturą roboczą - podczas jazdy typowo miejskiej i typowym (stop-start) straty związane z odparowaniem są o wiele niższe a wręcz ilość paliwa dostająca się do oleju przez pierścienie powoduje naocznie mniejszy ubytek :wink:
 
 
sej600 
Nałogowiec

Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 120
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 08-08-2013, 11:14   
   Bolid: 1,2 8V


macher napisał/a:
Już czeka castrol 10w40
Tylko nie pokuś się na olej nie konfekcjonowany, zaoszczędzone kilka zł nie jest warte zniszczenia silnika. Niestety za radą "zaprzyjaźnionego" warsztatu zawierzyłem takiemu produktowi skutek silnik z S40 odszedł :rip:
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 08-08-2013, 11:16   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


I o taką odpowiedź mi chodziło. THX. Człek w sklepie zrobił tylko oczy jak pytałem w którą stronę idzie oznakowanie na lepszy olej. Castrol 10W40 którym zaleję ma oznaczenie właśnie "SL" czyli najlepszejsze z lepszych ;)
sej600 oleum zakupione w bańce 4 litrowej w biedronce ale nie z beczki nieco ponad 60 zł a identyczny w sklepie innym (oglądałem literka po literce) 90 zł
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
mrxy 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 2
Skąd: Miasto Imitacji
Wysłany: 25-04-2016, 18:18   
   Bolid: SC 1.1 MPI


Witam,
problem może podobny bo po nocnym postoju, kontrolka ciśnienia oleju gaśnie po 2 do 3 sekund od chwili uruchomienia silnika. Czy filtr oleju (KAMOKA F101401) posiada zawór zwrotny? Ewentualnie jakie mogą być jeszcze przyczyny takiego stanu?
Dodam, że olej (SELENIA 20K) zmieniony 4 dni temu wraz ze wspomnianym filtrem. Wcześniej stosowałem filtr oleju OP545/2. Przebieg 150 kkm. Taki objaw występował zawsze bezpośrednio po wymianie oleju i nie pojawiał się więcej do następnej wymiany. Przed tą wymianą oleju z filtrem, kontrolka gasła w trakcie rozruchu silnika.
Proszę, podpowiedzcie czy wymienić filtr na inny, czy zostawić tak i się nie stresować?
Pozdrawiam.
 
 
sebekle 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 292
Skąd: Słupsk
Wysłany: 25-04-2016, 18:35   
   Bolid: Seicento 900


wymień filtr i zobacz. to nie duże koszty a obstawiam że pomoże
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum