Alternator w oleju |
Autor |
Wiadomość |
seba84_2005
Bywalec
Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 69 Skąd: Halinów
|
Wysłany: 31-07-2013, 20:03 Alternator w oleju
Bolid: sc 900 brush |
|
|
Panowie, mam problem i nie mogę namierzyć gdzie mam wyciek... mam mokry altek od oleju i po umyciu nic nie widać, a po kilku dniach znowu jest w oleju. Kilka tygodni temu wymieniłem uszczelniacz koła fonicznego, bo myślałem, że może tam (na bank kapie z góry, ale nie spod dekla klawiatury), skąd może kapać? Może pokrywa łańcucha? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 31-07-2013, 22:02
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Skoro silnik był myty i nie było wycieku a teraz jest to możesz go łatwo zlokalizować. Alternator w 900setce jest powyżej uszczelniacza wału od strony rozrządu i nie może kapać na niego z góry. Chyba że rozbryzguje pod wpływem sił odśrodkowych - również po pasku alternatora |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
seba84_2005
Bywalec
Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 69 Skąd: Halinów
|
Wysłany: 31-07-2013, 22:05
Bolid: sc 900 brush |
|
|
Tak, tak zapomniałem o tym napisać. Pasek jest w oleju i wirnik altka wszystko rozbryzguje. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 31-07-2013, 22:13
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
To pewnie spod tego koła fonicznego leci ale nie jestem jasnowidzem i nie bierz tego za pewnik . Możesz wytrzeć do sucha, zdemontować pasek z altka i odpal zimny silnik max na kilka minut. Zobaczysz czy zawilgocenie się pojawi na uszczelniaczu koła pasowego czy na obudowie rozrządu |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
dariush
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 58 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 09-08-2013, 14:23
Bolid: SC 899 / Corsa C 1.0 |
|
|
w 900 notorycznie cieknie zza koła pasowego wału korbowego - wymieniałem już 2 razy uszczelniacz. problem jest w tym, że często okazuje się, że same koło w miejscu styku uszczelniacza jest wytarte - miałem tak u siebie, kupiłem "nowe" koło i problemu nie było do czasu sprzedaży, czyli jakieś 2 lata. |
|
|
|
 |
seba84_2005
Bywalec
Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 69 Skąd: Halinów
|
Wysłany: 11-08-2013, 17:59
Bolid: sc 900 brush |
|
|
u mnie kolo bylo idealne (mam nalotu 67k). wymienilem drugi uszczelniacz firmy corteco i na razie spokoj od kilku dni. Poprzedni kupowalem jakies no-name i moze dlatego byl problem. |
|
|
|
 |
|