Czujnik wentylatora chłodnicy często się psuje |
Autor |
Wiadomość |
zeman23
Bywalec
Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 72 Skąd: Kęty
|
Wysłany: 09-10-2012, 11:38
Bolid: cc 1.1 sporting |
|
|
teraz go nagrzalem przy 96-97 stopniach sie zalacza wentylator. sprobuje go jeszcze raz zapowietrzyc bo cos pomoze |
|
|
|
 |
Jarinio
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Maj 2010 Posty: 28 Skąd: Nowe Kusy
|
Wysłany: 13-10-2012, 12:56
Bolid: Seicento 900 |
|
|
wojtek12321
Nie jestem pewien ale czy to jest ten czujnik?
Linda napisał/a: | Jarinio... włącza się mocnym światłem? czy jedynie żarzy coraz mocniej? jeśli to drugie to w FAQ masz odpowiedź na swoje pytanie |
Linda
Żarzy się coraz mocniej ale ten czujnik nigdy nie był wymieniany a problem mam od miesiąca. |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 13-10-2012, 14:22
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
Tak to ten czujnik. |
|
|
|
 |
Jarinio
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Maj 2010 Posty: 28 Skąd: Nowe Kusy
|
Wysłany: 24-10-2012, 11:56
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Ok. Mam dylemat. Nie wiem który czujnik wybrać tzn. z jakim kolorem plastikowego wtyku czerwony czy czarny? W manualu czytałem, że niby czarny ale mam wątpliwości.
Pozdrawiam.
Jarinio. |
|
|
|
 |
piotrm12
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2008 Posty: 43 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 10-08-2013, 11:51
Bolid: Seicento 900 SPI |
|
|
Rowniez mam problem z zalaczaniem sie wentylatora w 900-tce.
Wentylator podpiety na krotko dziala (kreci jak wsciekly), bezpiecznik ok, kontrolka temperetury zapala sie gdy woda w ukladzie juz zaczyna sie gotowac... jednak wentylator nie rusza.
Przypuszczam ze do wymiany jest termowlacznik (pozycja nr 8 na obrazku z instrukcji SC)
Tylko mam pytanie, czy zeby go odkrecic/wymienic musze spuszczac caly plyn chlodniczy? |
|
|
|
 |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-08-2013, 12:40
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Kiedyś często go wymieniałem, bo psuł się co parę miesięcy i przegrzewał silnik przez niego. Nie przypominam sobie bym spuszczał płyn, może tylko odpowietrzyć będzie trzeba. Najlepiej mieć zimny silnik i pod ręką nowy czujnik, by w razie czego dużo płynu nie uciekło.
Nie kupuj taniego w niebieskim opakowaniu, długo nie pochodzi. |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-08-2013, 13:41
Bolid: Audi |
|
|
dre123 napisał/a: | Kiedyś często go wymieniałem, bo psuł się co parę miesięcy i przegrzewał silnik przez niego. Nie przypominam sobie bym spuszczał płyn, może tylko odpowietrzyć będzie trzeba. Najlepiej mieć zimny silnik i pod ręką nowy czujnik, by w razie czego dużo płynu nie uciekło.
Nie kupuj taniego w niebieskim opakowaniu, długo nie pochodzi. |
to moze lepiej oryginał-uzywke
u mnie dziala od 2000 roku |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 10-08-2013, 16:20
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
piotrm12 napisał/a: | Rowniez mam problem z zalaczaniem sie wentylatora w 900-tce.
Wentylator podpiety na krotko dziala (kreci jak wsciekly), bezpiecznik ok, kontrolka temperetury zapala sie gdy woda w ukladzie juz zaczyna sie gotowac... jednak wentylator nie rusza. |
A może to termostat niedomaga i nie puszcza płynu i dlatego kontrolka się zapala. |
|
|
|
 |
piotrm12
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2008 Posty: 43 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11-08-2013, 21:18
Bolid: Seicento 900 SPI |
|
|
wojtek12321 napisał/a: | piotrm12 napisał/a: | Rowniez mam problem z zalaczaniem sie wentylatora w 900-tce.
Wentylator podpiety na krotko dziala (kreci jak wsciekly), bezpiecznik ok, kontrolka temperetury zapala sie gdy woda w ukladzie juz zaczyna sie gotowac... jednak wentylator nie rusza. |
A może to termostat niedomaga i nie puszcza płynu i dlatego kontrolka się zapala. |
Rurki które wchodzą do chłodnicy i z niej wychodzą są gorące |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 11-08-2013, 21:34
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
czyli pewno tak jak mówisz termowłącznik...
do jego wymiany nie trzeba spuszczać całego płynu - jak masz sprawne ręce ( ) to nie powinno wylecieć za dużo płynu |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
piotrm12
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2008 Posty: 43 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12-08-2013, 07:50
Bolid: Seicento 900 SPI |
|
|
dre123 napisał/a: | Nie kupuj taniego w niebieskim opakowaniu, długo nie pochodzi. |
jerzyk napisał/a: | to moze lepiej oryginał-uzywke
u mnie dziala od 2000 roku |
Nowe zamienniki na allegro są po ok 16zł.
Znalazłem używany:
http://allegro.pl/czujnik...3435806885.html
za 25zł |
|
|
|
 |
piotrm12
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2008 Posty: 43 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 20-08-2013, 20:48
Bolid: Seicento 900 SPI |
|
|
Przyszedł mi termowłącznik z tą plastikową wtyczką w kolorze czarnym, w aucie jak tak patrze to mam ją w kolorze zielonym. Jest w tym jakaś różnica poza kolorem?? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 20-08-2013, 21:29
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Zielony (turkusowy) to oryginał na pierwszy montaż. Miałem takiego i zaąłczał miwentylator w 98-99 stopniach. Wymieniłem na taki z czarna obudową (do CC 900 ponoć) i załączał mi wentylator około 90 stopni. Powróciłem do oryginału bo tak chyba ma być . Na silniku (program komputerowy) pokazuje 98-99 a na chłodnicy może być prawidłowo 94 stopnie jak podaje książka |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
|