Zalanie seja G12++ |
Autor |
Wiadomość |
krysy
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 145 Skąd: czeladź
|
Wysłany: 14-10-2013, 18:19 Zalanie seja G12++
Bolid: sc75/vwg4/161 |
|
|
Poprzedni właściciel nie wymieniał płynu od 9 lat.
Wylałem żur koloru rdzy, wymieniłem termostat i rozrząd.
Teraz chce przepłukać układ specjalnym preparatem Prestona do czyszczenia i odkamienienia układu chłodzenia.
I teraz po czyszczeniu chce zalać G12++ ponoć to jeden z najlepszych preparatów na rynku. Nie wyżre mi uszczelek na pompie?
Zaleje 1:1 to będzie do -37.
Ktoś ma z Was zalane takim płynem? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 14-10-2013, 18:57 Re: Zalanie seja G12++
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
krysy napisał/a: |
I teraz po czyszczeniu chce zalać G12++ ponoć to jeden z najlepszych preparatów na rynku. Nie wyżre mi uszczelek na pompie?
|
Najlepszy dla VAG-ów. Zalej czymś pospolitszym na bazie glikolu etylowego. Możesz oryginał fiatowski zalać czyli PARAFLU |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-10-2013, 19:12
|
|
|
krysy napisał/a: | chce zalać G12++ ponoć to jeden z najlepszych preparatów na rynku | - G12++ to najnowsza odmiana "hybrydowa" HAOT - czyli płyn na bazie soli organicznych z domieszką krzemianu - powstał z myślą o w pełni aluminiowych silnikach VW z mokrymi żeliwnymi tulejami cylindrów - płyn o identycznych parametrach jak G12+ z tą zaletą że jest mieszalny zarówno z produktami krzemianowymi czyli G11 i całkowicie bez krzemianowymi jak G12 - możesz go spokojnie zalać bo jest płynem uniwersalnym łączącym zalety płynów IAT i AOT - ale nie jest tak jak myślisz że g12++ jest lepszy od g12+
ja wolę mimo wszystko AOT czyli G12 i G12+ - to płyny które mają specyfikację wszystkich marek łącznie z Japońcami a G12++ ma jedynie aprobatę VW
Na chwilę obecną najlepiej pod względem rezerwy alkalicznej wypada BASF "glysantin" G30 a cenowo też nie najgorzej - http://allegro.pl/plyn-do...3611843273.html - typowy przedstawiciel G12+ i trochę tańszy G12++ - http://allegro.pl/plyn-ch...3619812112.html więc wybór należy do ciebie
ps.Prestone również spełnia normę G12+ a jeżeli użyłeś płukankę z tej firmy to może i płyn - http://galonoleje.pl/skle...hlodnic-4l.html - dla seitka to i tak przysłowiowy "kawior"
Ja od siebie polecam ten - http://galonoleje.pl/skle...l-ultra-5l.html tutaj masz jego kartę - http://www.motul.com/syst....pdf?1323962023 jak znajdziesz płyn z podobną ilością aprobat to chylę czoła |
|
|
|
 |
Sebastian_M26
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 14-10-2013, 19:33
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Jeśli chodzi o oryginalny VAG to jest dostępny tylko G12++, reszta to stare zapasy. Najtaniej ten sam oryginalny płyn jest w Skodzie. Ja bym nie korzystał z jakiś dziwnych tanich producentów, już lepiej Dynagel, Prestone, Borygo Premium. |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-10-2013, 19:39
|
|
|
Sebastian_M26 napisał/a: | Jeśli chodzi o oryginalny VAG to jest dostępny tylko G12++ | - ten produkt powstał głównie z potrzeby unifikacji płynów dla serwisu - prosty mechanik nie musi wnikać co było zalane czy G11 czy G12 i przy okazji nie narobi dziadostwa co często się im zdarza 99% z nich nie ma bladego pojęcia czym się różni i jak działa płyn krzemianowy a jak organiczny więc G12++ uratował ich odporność na wiedzę
ps.Pozdrawiam Kolegę z OCP |
|
|
|
 |
Sebastian_M26
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 14-10-2013, 19:57
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Seicento to nie Japończyk co wymaga p-hoat, co iat zapycha chłodnicę a oat niszczy pompę. Co się nie wleje w Seicento (markowego), będzie dobrze. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
krysy
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 145 Skąd: czeladź
|
Wysłany: 14-10-2013, 20:08
Bolid: sc75/vwg4/161 |
|
|
Ja już nie chce kulerów, k2 i borygo.
Tym bardziej że te pospolite nie różnią się ceną od tych lepsiejszych.
G13 obecnie kosztuje 21zł za 1l więc do seja 2literki.
Myślałem zalać G12++ bo mam taki sam w vw i nie musiałbym pamiętać o rożnych płynach.
Preston też jest niezły ma temperaturę wrzenia 129 stopni więc jest szansa na niegotowanie płynu.
Na stronie febi zalecają do seja G12+
Teraz jest ponoć G13 nowość mieszalny w dół.
Czyli jak nie ma przeciw wskazań to leję G13. |
Ostatnio zmieniony przez krysy 14-10-2013, 20:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-10-2013, 20:13
|
|
|
krysy napisał/a: | Czyli jak nie ma przeciw wskazań to leję G13 | - możesz zalać G13 bo to jest G12++ z minimalnie podwyższonym punktem wrzenia pod ciśnieniem 1,5 bara |
|
|
|
 |
krysy
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 145 Skąd: czeladź
|
Wysłany: 14-10-2013, 20:18
Bolid: sc75/vwg4/161 |
|
|
Dzięki za pomoc, sam szukałem takich informacji i nic nie znalazłem konkretnego. Może ten post się przyda potomnym mającym takie dylematy. |
_________________ 75Hp |
|
|
|
 |
2.0-16v Michał
Bywalec
Wiek: 40 Dołączył: 29 Lip 2013 Posty: 52 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 18-10-2013, 01:06
Bolid: Octavia II Fl combi 2.0-16v TDI |
|
|
Właśnie mi post rozwiał dylematy |
_________________
 |
|
|
|
 |
|