Wymiana przegubu |
Autor |
Wiadomość |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 15-10-2013, 19:54 Wymiana przegubu
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Witam, mam problem tego typu, że muszę chyba wymienić przegub, bo przy skręcaniu słychać strzelanie. Pytanie jest tego typu jaki ten przegub kupić? Chodzi mi o firmę, bo nie chcę kupić szajsu. Na pewno macie jakieś doświadczenia z tym związane, więc byłbym wdzięczny za opinie. Druga sprawa to rozrząd, bo mam przejechane 87kkm także wymiana się zbliża i czy przy wymianie przegubu zrobić też to za jednym zamachem? Wyjdzie mniej roboty?
Przy wymianie przegubu słyszałem, że może się olej ze skrzyni wylać, jakie jest prawdopodobieństwo, że właśnie się wyleje? Nie był pewnie wymieniany od nowości, więc wymienić też?
Z góry dzięki za odpowiedzi |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
slonik
Bywalec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 99 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 15-10-2013, 20:51
Bolid: sc x3 |
|
|
Ja ostatnio wymieniałem u siebie w 900. Założyłem firmy Statim za 60 pln sztuka. Po tygodniu jeden zaczął strzelać. Poszedł 2 tygodnie temu na gwarancję i czekam na odpowiedź. Powoli zaczyna strzelać drugi założony pierwszy raz. Lepiej od razu zapłacić za lepszy. U mnie pozorne oszczędności zemściły się podwójna robocizną. |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 15-10-2013, 20:58
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
co17rey, W linku masz oryginał
http://www.fiat-lancia-al...t-seicento.html
Trochę drogo to fakt, ale osobiście bym brał tylko oryginał, żeby mieć spokój na lata. W porównaniu do cen części do innych samochodów, itak nie ma co narzekać.
Wszystkie części jakie wymieniam to tylko na oryginały i nie narzekam, mimo że z portfela ubywa więcej, ale nie mam takich przygód jak Ci co stosują zamienniki |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 16-10-2013, 08:26
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
A miał ktoś może doświadczenie z przegubami firmy Metelli? Czytałem, że to włoska firma i tylko u siebie robi części, a opinie mają dobrą te przeguby.
Powiedzcie mi, czy wymiana przegubu samemu bez kanału to łatwa czynność? Nie robiłem jeszcze tego, dlatego chciałbym się dowiedzieć czego potrzebuje do wymiany. |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
tytoos
Bywalec
Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 58 Skąd: poznan
|
Wysłany: 16-10-2013, 12:42
Bolid: brak |
|
|
jak chcesz samemu wymieniać to przy odrobinie uwagi olej ze skrzyni nie wyleci
ale robiąc to po raz pierwszy możęsz mieć trochę problemów, bo SC ma przeguby zabezpieczone pierścieniem segera. trzeba go odnaleść na starym przegunie i ściągnąć zanim zaczniesz zbijać sam przegub.
Jak pierwszy wymieniałem to sie wkurzyłem po jakimś czasie i wyjałem całą ośkę drugi już spokojnie na lewarku wymeiniłem
odnośnie rozrządu to nie ma on nic wspólnego z przegubem - inna robota, w innym miejscu |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 17-10-2013, 23:23
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
tytoos, ja zawsze rozwalam szlifierką lub młotem i przecinakiem stary przegub żeby wyciągnąć ten pierścień Bo dojścia nie ma tam zbytnio i bez kanału ciężko szczególnie wydłubać ten pierścień...
A to taki twardy stop, że nie zdążę ręką zamachu zrobić, a pęka w oczach... |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
tytoos
Bywalec
Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 58 Skąd: poznan
|
Wysłany: 18-10-2013, 10:13
Bolid: brak |
|
|
trzeba się troche w smarze pogrzenać i ustawić pierścień, żeby się dało go rozszerzyć - zwykłym śrubokrętem to robiłem
no ale robiłem oba rzeguby - pierwszy to sciągłałem ośkę całą i wtedy dobrze zobaczyłem co i jak, więc drugi już bez problemu poszedł nie jest tak źle z dostępem |
|
|
|
 |
sej600
Nałogowiec
Pomógł: 27 razy Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 120 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 18-10-2013, 10:21
Bolid: 1,2 8V |
|
|
Powoli, spokojnie i jak isał tytos bez problemu opanujesz, zwruć tylko uwagę na staranne pozaciąganie opasek na manszecie którą też warto wymienić w komplecie z przegubem, ja do tego celu używałem starych stępionych cęgów. |
|
|
|
 |
tytoos
Bywalec
Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 58 Skąd: poznan
|
Wysłany: 18-10-2013, 14:10
Bolid: brak |
|
|
no manszety dostaje się wraz z nowym przegubem - zwróć uwagę tylko na opaski zacikowe, bo czasami daja takie gladkie - z nimi sobie nie poradzisz, wiec lepiej od razu kupic takie zaciskowe i obcegami najlepeij sie zaciska |
|
|
|
 |
sej600
Nałogowiec
Pomógł: 27 razy Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 120 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 18-10-2013, 15:38
Bolid: 1,2 8V |
|
|
tytoos napisał/a: | manszety dostaje się wraz z nowym przegubem | niestety nie zawsze. |
|
|
|
 |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 21-10-2013, 14:01
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Dzięki za rady i informacje co i jak Pojeździłem i pokręciłem kierownicą maksymalnie i przy skręcie do oporu w lewo i dużo gazu to wtedy stuka. Także w wolnej chwili to zrobię. |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
|