Jak wykręcić śruby |
Autor |
Wiadomość |
NSKK2
Antypirat drogowy
Pomógł: 33 razy Wiek: 50 Dołączył: 15 Sty 2011 Posty: 104 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 28-10-2013, 22:40 Jak wykręcić śruby
Bolid: Seicento 0.9 1999r.+Merida Kalahari 510 |
|
|
Witam!Zaczęła mi przeciekać uszczelka pod pokrywą zaworów.Chcę to zrobić i wiem jak ale natrafiłem na duży problem ze śrubami.Prawdopodobnie nigdy jeszcze nie były odkręcane i nie dają się ruszyć.Próbowałem zwykłym imbusem i objechał się.Kupiłem bardzo dobre imbusy molibdenowe-one elegancko trzymają się w śrubie ale próba odkręcenia przy pomocy przedłużki grozi złamaniem klucza.Tylko jedną śrubę udało mi się odkręcić.Może ktoś z Was miał podobny problem i mi coś poradzi? |
_________________ Jedź ostrożnie!!! |
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 28-10-2013, 22:50
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Musisz znaleźć takiego imbusa w którego będzie mógł uderzyć młotkiem. Po kilka uderzeń i próba odkręcenia. Powtarzasz aż się odkręci. Jak dobrze to zrobisz to po pierwszym razie odkręci się bez problemu.
Najlepsza jest nasadka na 1/4 i przedłużka. Twój problem nie jestem żadnym problemem, normalna sprawa hehehe |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
|
NSKK2
Antypirat drogowy
Pomógł: 33 razy Wiek: 50 Dołączył: 15 Sty 2011 Posty: 104 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 28-10-2013, 23:19
Bolid: Seicento 0.9 1999r.+Merida Kalahari 510 |
|
|
ir3n3usz a czy do uderzeń mógłbym użyć stalowego pręta?Nie mam takiego imbusa w którego by szło uderzyć. |
_________________ Jedź ostrożnie!!! |
|
|
|
|
sej600
Nałogowiec
Pomógł: 27 razy Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 120 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 29-10-2013, 08:19
Bolid: 1,2 8V |
|
|
Taki zaradzi sprzwie i majątku nie kosztuje http://allegro.pl/bit-h4-...3591149777.html (zdjęcie przykładowe a sam bit za kilka zł nabędziesz w salonie technichnym lub dobrze zaopatronym sklepie metalowym) |
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-10-2013, 09:10
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Pokrywa zaworów jest na M6, przedłuż imbus rurką i po prostu odkręć.
Prędzej śrubę zerwiesz niż klucz złamiesz.
A jak nie, to rozwiercasz samą główkę śruby dużym wiertłem. Ściągasz pokrywę i resztę śruby w rękach kręcisz.
Jak nie to zostaje ci faktycznie stukać śrubę, próbując odkręcać ale przyda się dużo cierpliwości.
Generalnie nie panikuj jakby chodziło o jakąś śrubę, do której dojścia nie ma, ale jest ono mocno utrudnione. To prosta robota, wiem co piszę bo to moja ślusarska codzienność w pracy tyle że takie M6 to się z rozpędu robi. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
saper94
spamer team motórzysta
Pomógł: 47 razy Wiek: 30 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 01-11-2013, 22:05
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Podstawa to dobry imbus Nie jakieś badziewie z marketu...
No i trzeba uważać żeby prosto go trzymać, oraz dociskać, żeby nie opier...dzielić śruby na okrągło...
Ja użyłem imbusa i małej grzechotki. Trzeba lekko szarpnąć i puści. |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
|
NSKK2
Antypirat drogowy
Pomógł: 33 razy Wiek: 50 Dołączył: 15 Sty 2011 Posty: 104 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 01-11-2013, 22:56
Bolid: Seicento 0.9 1999r.+Merida Kalahari 510 |
|
|
saper94 ale ja właśnie mam dobre imbusy i robię tak jak mówisz.Nałożyłem na imbusa przedłużkę i próbuję ale śruba ani drgnie a klucz ją trzyma ale tak się wygina że może się złamać. |
_________________ Jedź ostrożnie!!! |
|
|
|
|
saper94
spamer team motórzysta
Pomógł: 47 razy Wiek: 30 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 01-11-2013, 22:58
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
NSKK2, dlatego pisałem o takim imbusie na małą grzechotkę, nie takim zwykłym pręcie
Te pręty testowałem to ch... wygięło w drugą stronę a śruba w miejscu |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-11-2013, 10:41
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
saper94, zapieczonych śrub nie kręci się grzechotkami. A reszta tak jak pisałem powyżej. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
krysy
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 145 Skąd: czeladź
|
Wysłany: 02-11-2013, 19:07
Bolid: sc75/vwg4/161 |
|
|
Szkoda grzechotki, potem trzeba będzie lecieć do shopu po nową. |
_________________ 75Hp |
|
|
|
|
szyszunia
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 138 Skąd: ELA - Łask
|
Wysłany: 02-11-2013, 21:16
Bolid: Seicento 1.1 mpi |
|
|
Nie to żebym się wymądrzał lecz, jeśli chodzi o klucz imbusowy w kształcie litery L to żebyście się nie zdziwili jak pęknie na zapieczonej śrubie od pukanie w niego czy tez przedłużania rurką. klucze rozmiaru 12-14 potrafią strzelić a co dopiero taki mały. co innego klucz imbusowy prosty.
natomiast kolega ma problem z odkręceniem ponieważ aluminium i stal w tym przypadku śruba i głowica - potrafi się zatrzeć wiórem gwintu, wystarczy, że przy poprzedniej zmianie uszczelki gwint na śrubie bądź w głowicy lekko się nadkruszył i ktoś to zakręcił wtedy stal i aluminium się zaciera - mieliśmy w firmie przypadek, ze nowe gwinty stal aluminium zatarły sie na dwóch zwojach i nie dały się odkręcić, pozostaje opukanie śruby, a może próba odkręcenia na ciepłym silniku?????? |
_________________ Bzyk - http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=361686
,, Nauczycielem wszystkiego jest praktyka " |
|
|
|
|
Chlebu
Bywalec
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 52 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 02-11-2013, 21:26
Bolid: Seicento FUN 0.9 2000 |
|
|
Hmm... A może czymś pneumatycznym (chodzi mi o porządny zryw). |
|
|
|
|
szyszunia
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 138 Skąd: ELA - Łask
|
Wysłany: 02-11-2013, 21:33
Bolid: Seicento 1.1 mpi |
|
|
Chlebu napisał/a: | Hmm... A może czymś pneumatycznym (chodzi mi o porządny zryw). |
można by jakimś zrywem tylko wiesz gorzej jak śruba wyjdzie z gwintem oplecionym aluminium ciężko powiedzieć co jest dobre. |
_________________ Bzyk - http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=361686
,, Nauczycielem wszystkiego jest praktyka " |
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 02-11-2013, 22:34
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
W tej sytuacji może pomóc tylko ktoś doświadczony i mający łeb na karku. Jest dużo różnych sposobów na odkręcanie takich śrub, ale przez internet tego nie da się zrobić. Ogarnięty mechanik poradzi sobie z tym w najwyżej kilkanaście minut. Nie takie śruby się odkręcało...
NSKK2, jeśli Cię to przerasta, to daj sobie spokój i niech się zajmie tym ktoś, kto ma pojęcia trochę. Nieumiejętnie podchodząc do tematu można narobić więcej szkody niż wart jest ten samochód. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
|
szyszunia
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 138 Skąd: ELA - Łask
|
Wysłany: 02-11-2013, 22:40
Bolid: Seicento 1.1 mpi |
|
|
ir3n3usz napisał/a: | W tej sytuacji może pomóc tylko ktoś doświadczony i mający łeb na karku. Jest dużo różnych sposobów na odkręcanie takich śrub, ale przez internet tego nie da się zrobić. Ogarnięty mechanik poradzi sobie z tym w najwyżej kilkanaście minut. Nie takie śruby się odkręcało...
NSKK2, jeśli Cię to przerasta, to daj sobie spokój i niech się zajmie tym ktoś, kto ma pojęcia trochę. Nieumiejętnie podchodząc do tematu można narobić więcej szkody niż wart jest ten samochód. |
... niż warta jest wizyta u mechanika |
_________________ Bzyk - http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=361686
,, Nauczycielem wszystkiego jest praktyka " |
|
|
|
|
|