FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak wykręcić śruby
Autor Wiadomość
sylwesterop 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 45
Skąd: Op
Wysłany: 03-11-2013, 06:14   
   Bolid: seicento


Jak to mówią " ruski klucz gniotsa nie łamiotsa" ;) jak porządny klucz to pęknie nie będzie się zawijał... popukać po łbach przez jakiś mosiądz a jak nie to zaprosić na piwo kogoś kto da radę pokonać tą przeszkodę i po temacie.
 
 
szyszunia 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 138
Skąd: ELA - Łask
Wysłany: 03-11-2013, 11:15   
   Bolid: Seicento 1.1 mpi


po przespaniu się z problemem kolegi stwierdzam i tak sugerowałem wcześniej, że dobrze było by podgrzać śrubę na przykład suszarką lub opalarką zależy co kto ma lub po prostu nagrzać silnik - wtedy aluminium się rozszerzy i powinno pójść ładnie. takie grzanko pomaga na wiele problemów połączenia typu stal i metali nieżelaznych.
_________________
Bzyk - http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=361686

,, Nauczycielem wszystkiego jest praktyka "
 
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 30
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 03-11-2013, 18:57   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


krysy napisał/a:
Szkoda grzechotki, potem trzeba będzie lecieć do shopu po nową. :))


Jak ktoś hińszczyzny używa to nie ma co się dziwić ;) Ja używam z korpusem z tworzywa, firmy proxxton (czy jakoś tak), jedna z mniejszych i lżejszych i mogę po niej skakać nawet jak chcę coś odkręcić.
Z rurkami nigdy bym nie kombinował, z racji ze klucz się telepie i można śrubę i klucz zniszczyć.



szyszunia,Owszem, metal się rozszerzy, ale wywierając "nacisk" na śrubę. Grzeje to się jedynie nakrętki. Tu grzanie utrudni robotę. Prędzej potraktowanie powietrzem w sprayu do czyszczenia komputerów (używając puszki odwracając zaworem w dół) by pomóc mogło.

Propo stukania w śrubę, jest to trochę ryzykowne z racji że głowica jest z aluminium i można wtedy z gwintem wykręcić.


U siebie miałem ten sam problem z odkręceniem - próbowałem zwykłym imbusem (prętem) i rurką, to tylko go gięło, ale zaopatrzyłem się w klucz na grzechotkę. Trochę siły, podtrzymywanie w pionie i docisk jedną ręką i poszło. Po prostu trzeba lekko szarpnąć i mieć trochę siły, dobry klucz. Bez tego się nie obędzie i nie ma co kombinować jak koń pod górę.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
szyszunia 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 138
Skąd: ELA - Łask
Wysłany: 03-11-2013, 20:09   
   Bolid: Seicento 1.1 mpi


saper94, niekoniecznie grzeje się tylko nakrętki, grzeje się także różne wałki i sworznie, poprzez nagrzanie śruby nagrzewa się także gwint w detalu w który ta śruba jest wkręcona w tym przypadku aluminium.
a co do grzechotki fakt może i pójdzie lecz może być efekt jaki opisujesz po opukiwaniu, ciągnąc na siłę grzechotką można także wyciągnąć na gwincie śruby gwint z aluminium.
kolega ma już wiele propozycji danych przez nas teraz tylko od niego zależy która wykorzysta :)
_________________
Bzyk - http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=361686

,, Nauczycielem wszystkiego jest praktyka "
 
 
 
krysy 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 145
Skąd: czeladź
Wysłany: 03-11-2013, 20:33   
   Bolid: sc75/vwg4/161


U mnie dawno temu w cc mechanik wziął przecinaka ostrego, młotek i jak zapindolił z boku to puściła od razu.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-11-2013, 09:49   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Jak grzać to małym palniczkiem na propan a nie suszarką, stal to nie gazeta zalana herbatą żeby ją suszką traktować.
Głowica owszem z alu, ale nie czystego jak sztućce z prl'u tylko stop wysokowytrzymałościowy. Macie małą śrubkę, nie trzeba w nią walić bez opamiętania.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
NSKK2 
Antypirat drogowy

Pomógł: 33 razy
Wiek: 50
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 104
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-11-2013, 19:32   
   Bolid: Seicento 0.9 1999r.+Merida Kalahari 510


Dzięki wszystkim za sugestie.Do mnie najbardziej przemawia koncepcja kol.Sej600 z użyciem bitu tylko muszę najpierw go gdzieś dostać kupić,oczywiście musi mieć bardzo dobrą jakość.Bit złapię kluczem sztorcowym(mam bardzo dobre)i przy pomocy przedłużki stopniowo naciskając i puszczając myślę że jakoś odkręcę.Śruby wyglądają na nie ruszane,chyba nie były jeszcze nigdy odkręcane,tym bardziej że jedną udało mi się odkręcić i gwint był czysty.Jak mi się już uda to napiszę jak.
_________________
Jedź ostrożnie!!!
 
 
sylwesterop 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 45
Skąd: Op
Wysłany: 04-11-2013, 19:37   
   Bolid: seicento


Raczej jak zapieczone to nie stopniowo a na szarpanego kup klucz T gedore
 
 
jankes 
Nałogowiec

Pomógł: 38 razy
Wiek: 47
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 337
Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
Wysłany: 04-11-2013, 22:22   
   Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF


długi bit naprężony kluczem oczkowym i pie..nij na naprężony od góry młotkiem i po robocie
 
 
MaciejK 
Bywalec

Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 74
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-12-2023, 08:30   
   Bolid: seicento


Pytanie dot. narzędzi: czy klucze imbusowe calowe stosowane do śrub metrycznych mogą przy większych siłach uszkadzać łby śrub? Wydaje się, że niby, że np. klucz 5/32 cala to 4mm, ale mam wrażenie, że jest tam 'różnica grubości włosa' pomiędzy końcówką 5/32cala a 4mm.
Czy to nie powinno stanowić problemu i można używać calowych? Wolę zapytać niż potem wymieniać śruby
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-12-2023, 17:46   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Przy większych siłach to najlepiej dopasowany metryczny może się wyrobić :cool:
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
carniski1 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 31 Sty 2024
Posty: 7
Skąd: cghvgv
Wysłany: 31-01-2024, 08:10   
   Bolid: hgyhy


polecam imbusy marki sparta a zamiast rury użyj siły
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum