FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sej zgasł w trasie
Autor Wiadomość
blueboy 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 19
Skąd: Zamość
Wysłany: 10-11-2013, 11:43   
   Bolid: seicento


Etap naprawy seja staną na tym że:
1. Zostało zamówiony VAG KKL + przejściówka na 3 pin - dojdzie na wtorek.

Cytat:

Ale sprawdzisz parametry temperatury obrotów ciśnienia MAP zrobisz testy cewek wtrysku (zachowaj tą kolejność - wpierw cewki) przekaźników. Czujnik położenia wału pomierzysz multimetrem. Zajmie nie więcej jak 10 minut.


macher czy dobrze rozumiem...
a. Zrobić test cewek wtrysków?
b. sprawdzić parametry temperatury obrotów ciśnienia MAP.
- nie wiem tylko o co chodzi z przekaźnikami w Twojej myśli.

2. Podmienie czujnik wału

Dalej będę informował co i jak bo szczerze licze na to forum, nie chce oddwać do mechanika seja, sprawne ręce mam, sprzęt też mam, chce to sam zrobić. :)

Pozdrawiam
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-11-2013, 12:24   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Nie test cewek wtrysku tylko cewek zapłonowych, a następnie wtrysku jako całości bo nikt się nie skupia na poszczególnych podzespołach takiego wtryskiwacza.

A ze swojej strony jestem ciekaw dlaczego taką kolejność trzeba zachować? Test jednego wpływa na drugie? Oba elementy mają wspólne zasilanie ale poza tym nie widzę związku w czasie testowania.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 10-11-2013, 12:30   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


taka kolejność bo testy robisz na włączonym zapłonie - jeśli najpierw zrobisz wtryski które podadzą do kolektora paliwo i do któregoś cylindra pewnie troche doleci a dalej zrobisz test zapłonu czyli na wszystkie cylindry dasz iskre to może nastąpić samozapłon. jak auto jest na luzie to pół biedy gorzej jak jest na biegu bo możesz je zgubić.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-11-2013, 12:36   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Jak ci samozapłon powstanie na zimnym silniku bez ciśnienia w cylindrze? Kolejna sprawa, że dostajesz czystą benzynę a nie odpowiednią proporcję mieszanki więc co najwyżej może zapalić sie ta małą ilość a nie wybuchnąć żeby cokolwiek mogło zostać uszkodzone.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 10-11-2013, 12:55   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


X-raT napisał/a:


A ze swojej strony jestem ciekaw dlaczego taką kolejność trzeba zachować? Test jednego wpływa na drugie? Oba elementy mają wspólne zasilanie ale poza tym nie widzę związku w czasie testowania.

Tak jak napisał Uncrossed robiąc test wtryskiwacza ( a przedtem jeszcze uruchamia się pompę przekaźnikiem) program szybko otwiera wtryskiwacz kilka razy tworząc mgłę paliwową benzyny z powietrzem. Z uwagi że w silniku 900 występuje szczątkowy kolektor ssący i że dwa cylindry są bezpośrednio pod wtryskiwaczem normalną rzeczą jest że część z tej mieszanki (palnej mieszanki) nie benzyny dostanie się do tych cylindrów. Później testując cewki zapłonowe inicjuje się iskrę na świecach i można podkreślę można wywołać zapłon w cylindrze a że silnik nie pracuje, zawory są uchylone i jęzor płomiena dostanie się do zespołu wtryskowego gdzie są także opary paliwa. Dalej chyba nie muszę tłumaczyć?
Zresztą .... wypróbuj i zdaj relację...
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 10-11-2013, 13:05   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


napisałem może powstać a nie że na 100 % powstanie...
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-11-2013, 13:05   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Nie kłócę się i nie zaprzeczam. Ale też robię testy na bieżąco w różnych silnikach i nigdy nie było najmniejszego śladu, dowodu, że doszło do zapłonu wewnątrz cylindra czy na linii kolektora i kanałów dolotowych.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 10-11-2013, 14:34   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


macher napisał/a:
można wywołać zapłon w cylindrze a że silnik nie pracuje, zawory są uchylone i jęzor płomiena dostanie się do zespołu wtryskowego gdzie są także opary paliwa. Dalej chyba nie muszę tłumaczyć?


Widziałem podobną sytuację w P1 1.1 SPI. Zdemontowana obudowa filtra powietrza, próba odpalenia i boom pożar, dwie gaśnice poleciały. Cofnął się płomień i zapaliło się paliwo w kolektorze. Później się okazało, że był przestawiony rozrząd. Tutaj można samemu sprawdzając cewki doprowadzić do zapłonu. Lepiej uważać.
_________________
Moje Seicento
 
 
blueboy 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 19
Skąd: Zamość
Wysłany: 10-11-2013, 18:45   
   Bolid: seicento


Czyli taka kolejność

1. test cewek zapłonowych,
2. test wtrysku,
3. sprawdzić parametry temperatury obrotów ciśnienia MAP.

To wszystko mam nadzieję, że zrobię programem napisanym przez tzoka? Znajdę bezproblemowo opcję do sprawdzenia tego? Czy występują pod innymi nazwami?
Jak zadaje złe pytania, to sorka. Lubie się uczuć, a na takim etapie jestem. ;)

Pozdrawiam
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 10-11-2013, 21:38   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


testy są opisane odpowiednio,
temperatura wody, obroty silnika są nazwane "po imieniu", ciśnienie MAP to ciśnienie w kolektorze dolotowym :ok:
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
blueboy 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 19
Skąd: Zamość
Wysłany: 12-11-2013, 11:58   
   Bolid: seicento


Jeszcze pytanko jedno...Czujnik walu odlaczamy i podlaczamy na odpietym aku?


Pozdrawiam
 
 
blueboy 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 19
Skąd: Zamość
Wysłany: 12-11-2013, 19:20   
   Bolid: seicento


Za szybko napisałem ten post.

Pozdrawiam
 
 
blueboy 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 19
Skąd: Zamość
Wysłany: 12-11-2013, 20:17   
   Bolid: seicento


Podłączyłem interfejs pod seja, poniżej wklejam zdjęcie z testów oraz błędy...
Panowie od czego zacząć reanimacje seja?




<br>

Pomożecie mi go uratować?

Pozdrawiam
 
 
blueboy 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 19
Skąd: Zamość
Wysłany: 13-11-2013, 16:25   
   Bolid: seicento


ktos cos doradzi?

Pozdrawiam
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 13-11-2013, 21:52   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Pokasuj te błedy i zrób na nowo diagnostykę. Zobaczysz które błędy powrócą . Wygląda jakbyś kiedyś wyciągnął przekaźnik czerwony przy sterowniku. Większość błedów tych czujników może pochodzić od tego- czerwony przekaźnik je zasila plusem.
Centralka code niezaprogramowana - błąd aktywny - będzie zawsze gdy ż zapewne nie posiadasz fiata code. Masz pewnie SC Younga?
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum