1.1 SPI gaśnie po ugrzaniu |
Autor |
Wiadomość |
spaniel
nówka sztuka ;)
Dołączył: 09 Sie 2012 Posty: 4 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 10-11-2013, 23:44 1.1 SPI gaśnie po ugrzaniu
Bolid: siecento 1.1 van |
|
|
Witam wszystkich
objawy jak w temacie czyli:
odpala bez problemu
jak jest zimny - chodzi jak pszczółka
jak się ugrzeje - gaśnie bez żadnej reguły tzn. śmiga całkiem normalnie i zaczyna gasnąć niezależnie od tego na jakich jest obrotach i czy na luzie, czy na biegu.
Jak jest na wolnych (korek, światła itp) - po prostu gaśnie.
Jak jadę - zazwyczaj po zmianie biegu i dodaniu gazu zaczyna się dusić.
Podczas przyspieszania podobnie - jazda ze stałą prędkością jest OK, a przy wdepnięciu gazu się dusi.
Jak zgaśnie odpala zazwyczaj zupełnie normalnie i zabawa zaczyna się od nowa, czyli w najmniej oczekiwanym momencie gaśnie.
Pompa paliwa OK. - sprawdzana
Filtr paliwa nowy.
Wtrysk wymieniony i na obu jest tak samo.
Świece, przewody, cewka OK.
Ciśnienie na cylindrach OK.
Nie bierze wody.
Po podłączeniu do kompa żadnych błędów, wszystkie parametry w normie - info od mechanika
Nie mam mam już pomysłów.
Może ktoś z kolegów miał już takie hece? |
|
|
|
 |
bartekn1992
Nałogowiec
Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 106 Skąd: Rzewnie k.Różana
|
Wysłany: 11-11-2013, 10:05
Bolid: Sporting 1.1 SPI |
|
|
Kolego Polecam sprawdzić czujnik położenia wału . Też Mi gasł jak ciepły myślałem że to gaz do regulacji itd ... tyle że przerywał tez na wyższych obrotach . |
_________________ !----Sejo----! |
|
|
|
 |
kurek1993
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 87 Skąd: Chodecz
|
Wysłany: 11-11-2013, 11:43
Bolid: Seicento |
|
|
Sprawdz też "czujnik map". Słyszałem, że to też może być przyczyną... U mnie co prawda w megane tak samo było... |
_________________ My one Sejqol
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=363166 |
|
|
|
 |
JaRabbit
Nałogowiec
Pomógł: 31 razy Wiek: 56 Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-11-2013, 12:09
Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na |
|
|
Miałem to samo.Po wymianie czujnika położenia wału problem zniknął. |
_________________ SC 1242+6 speed już nie ma |
|
|
|
 |
spaniel
nówka sztuka ;)
Dołączył: 09 Sie 2012 Posty: 4 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 11-11-2013, 12:47
Bolid: siecento 1.1 van |
|
|
Spróbuję z tym czujnikiem. Koszt niewielki i roboty też nie za dużo. |
|
|
|
 |
spaniel
nówka sztuka ;)
Dołączył: 09 Sie 2012 Posty: 4 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14-11-2013, 07:35
Bolid: siecento 1.1 van |
|
|
No i lipa.
Czujnik położenia wymieniony, MAP wymieniony, sonda lambda wymieniona i nic.
Dalej się dusi. |
|
|
|
 |
skooterek
Bywalec

Dołączył: 19 Sty 2012 Posty: 56 Skąd: Breslau
|
Wysłany: 14-11-2013, 07:57
Bolid: Seicento 0.9 LPG |
|
|
podmień od kogoś sam komputer na próbę oraz sprawdź połączenie masy od czujnika wału oraz od cewki |
_________________ Fiat Se'ma'name Young 0.9 LPG
KIA CEED 1.6 CRDI 115KM |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 14-11-2013, 11:47
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jeśli masz fiata CODE to sama podmiana sterownika nie wystarczy ale jeśli znajdziesz czysty sterownik bez kodu na podmianę to odepnij u siebie dwie wtyczki z centralki fiat code pod bezpiecznikami w kabinie. Pisałeś że pompa sprawdzana- ciśnienie paliwa również? Może regulator ciśnienia poleciał. Dwa - żadnych błedów nie pokazuje a jak parametry? Jeśli czujnik temperatury podaje sygnał to nie wyświetli błedu a może podawać zły sygnał odnośnie temperatury. Nie pamiętam już ale program zgłosi błąd dopiero gdy będzie przerwa w obwodzie lub jego zakres wyjdzie ponad 140 stopni C . Podepnij jeszcze raz pod komputer i prześledź parametry na żywo co podadają czujniki jaką temperaturę jaki kąt uchylenia przepustnicy jaki czas wtrysku i również ważne jaki stan sondy lambda - czy wogóle jest w pętli zamkniętej czy nie. Ciśnienie paliwa tylko manometrem |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
|