Lambda |
Autor |
Wiadomość |
mirek_1101
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 11 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 11-11-2013, 12:05 Lambda
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Witam. Mam pytanko, kiedy sonda lambda powinna przechodzić z pętli zamkniętej w otwartą?
Pytam ponieważ nadal męczy mnie to przerywanie o którym kiedyś już pisałem kilka rzeczy już sprawdziłem a teraz przyszedł czas na sondę. |
|
|
|
 |
JaRabbit
Nałogowiec
Pomógł: 31 razy Wiek: 56 Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-11-2013, 12:16
Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na |
|
|
Sonda przechodzi w pętlę otwartą po osiągnięciu temperatury min.300st.C. |
_________________ SC 1242+6 speed już nie ma |
|
|
|
 |
mirek_1101
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 11 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 11-11-2013, 13:18
Bolid: Seicento 900 |
|
|
A jak to się ma do temp. wody w silniku? |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 11-11-2013, 13:32
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
mirek_1101 napisał/a: | A jak to się ma do temp. wody w silniku? |
Nie ma się w ogóle, sonda ma swój podgrzewacz |
|
|
|
 |
mirek_1101
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 11 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 11-11-2013, 13:54
Bolid: Seicento 900 |
|
|
W taki razie jak najłatwiej rozpoznać awarie sondy?
Gdzieś czytałem że można multimetrem ale elektryk ze mnie żaden więc jakby ktoś mi mógł udzielić kilku wskazówek to będę wdzięczny. |
|
|
|
 |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 11-11-2013, 14:39
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
W pętli zamkniętej jest gdy silnik jest nagrzany, a silnik pod małym obciążeniem (jedziesz normalnie). W pętlę otwartą przechodzi na biegu jałowym oraz w momencie gdy wciśniesz mocno pedał gazu - wtedy silnik potrzebuje bogatej mieszanki (więcej paliwa) i polega tylko na mapach ze sterownika.
Sonda przed katalizatorem musi falować od 0,2V do 0,8V raz na sekundę. Jeżeli amplituda falowania jest mniejsza oznacza to już zestarzenie sondy. Wszelkie stany stałe to awaria sondy.
Działanie sondy lambda za katalizatorem zależy od sprawności katalizatora - jeżeli faluje tak samo mocno jak sonda przed katalizatorem, to katalizator jest do wyrzucenia.
Do zbadania sondy potrzebny jest komputer bądź oscyloskop - miernikiem zmierzysz tylko zmiany napięcia, ale nie zobaczysz wykresu pracy sondy. |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 11-11-2013, 15:32
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
mirek_1101 napisał/a: | A jak to się ma do temp. wody w silniku? |
U mnie musi być spełniony warunek temperatury silnika 61 stopni C . Poniżej tej wartości pracuje w pętli otwartej
Co do badania multimtrem to zasada jest taka:
1.silnik rozgrzany i odpalony
2.sonda lambda podpięta do układu
3.wpinasz się w przewody czarny(sygnał) i szary (masa) sondy lub zamiast szarego do masy samochodu(karoseria)
4.Multimetr najlepiej na 2000 mVDC
Sygnał sondy powiniem oscylować od ok 200 do 900 mV zarówno na biegu jałowym jak i np na 3000 obrotów. Częstotliwość zmain napięcia ok 1Hz (raz na sekudę) |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Kjub
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Sty 2008 Posty: 2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 22-04-2014, 14:06
Bolid: a prendzej ałto |
|
|
A jeśli na biegu jałowym obie sondy przechodzą w pętlę otwartą-zamkniętą cały czas to jest to oznaka ich zużycia? |
|
|
|
 |
|