Spalony silnik wiatraka po raz drugi. |
Autor |
Wiadomość |
mati
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 360 Skąd: Ostrów k. Włoszcz.
|
Wysłany: 07-11-2013, 11:02 Spalony silnik wiatraka po raz drugi.
Bolid: 900ccm 2001r |
|
|
Panie i panowie, podczas mojej 4 letniej przygody z sejem już drugi raz spalił mi się silniczek wiatraka chłodnicy, nie robiąc wrażenia na bezpieczniku. Bezpiecznik oryginalny 30A, mam teraz chęć założyć 20A. Czy ktoś już miał podobny problem i jak go rozwiązał? |
_________________ Słuchaj mnie, a z biedy nie wyjdziesz! |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 07-11-2013, 12:14
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
To jest norma w tym aucie że wpierw silnik a potem bezpiecznik.
Swoją drogą spr sobie instalację wiatraka. Od bezpiecznika przez silnik i włącznik w chłodnicy, do masy. Silniczki padają z zasyfienia które stawia opór mechanicznie albo z przepięć na zasniedziałych i zgrzanych przewodach. Często jest ładna izolacja a pod nią już brązowo-czarne wspomnienie miedzi
Ja przez 13lat użytkowania sc tylko 2razy miałem padnięty wiatrak ale kable kilka razy były leczone. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
mati
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 360 Skąd: Ostrów k. Włoszcz.
|
Wysłany: 08-11-2013, 10:09
Bolid: 900ccm 2001r |
|
|
U mnie sie spalił przez to że doszedł do chłodnicy (pare tygodni temu zdjąłem lisa) po zdemontowaniu widać wyciorane koło na chłodnicy. |
_________________ Słuchaj mnie, a z biedy nie wyjdziesz! |
|
|
|
 |
Piotr1
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-11-2013, 09:31
Bolid: seicento 900 |
|
|
Oś silnika wentylatora wielu modeli Fiata łożyskowana jest zazwyczaj w wahliwej tulejce
(łożysku ślizgowym). Oś wentylatora wykonana ze zwykłej stali koroduje i po pewnym czasie korozja zwiększa jej średnicę, następnie dochodzi do zatarcia łożyska i spalenia uzwojeń silnika. Można kupując nowy silnik lub dobierając używany szukać takiego co jest łożyskowany na łożysku kulkowym (np, japońskie). Poza tym szczególnie po zimie kontrolować ręką czy nie został zablokowany silnik przez rdzę, jeśli tak to: ropa z olejem przez słomkę ze strzykawką i po godzinie można rozruszać zatarte łożysko. |
|
|
|
 |
mati
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 360 Skąd: Ostrów k. Włoszcz.
|
Wysłany: 10-11-2013, 12:58
Bolid: 900ccm 2001r |
|
|
Dodał bym jeszcze, sprawdzajcie po KAŻDEJ nawet najdrobniejszej kolizji, czy wiatrak się kręci. |
_________________ Słuchaj mnie, a z biedy nie wyjdziesz! |
|
|
|
 |
mati
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 360 Skąd: Ostrów k. Włoszcz.
|
Wysłany: 15-11-2013, 21:02
Bolid: 900ccm 2001r |
|
|
Klepne se posta pod postem. Założyłem nowy wiatrak i wsadziłem bezpiecznik 20A. Próby na sucho, jak i po rozgrzaniu silnika powiodły się. |
_________________ Słuchaj mnie, a z biedy nie wyjdziesz! |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16-11-2013, 09:50
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
mati napisał/a: | Założyłem nowy wiatrak i wsadziłem bezpiecznik 20A. | Do wiatraka ma być 30A.
20 zasila obwody komputera. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
mati
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 360 Skąd: Ostrów k. Włoszcz.
|
Wysłany: 16-11-2013, 16:58
Bolid: 900ccm 2001r |
|
|
|
_________________ Słuchaj mnie, a z biedy nie wyjdziesz! |
|
|
|
 |
|