FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podgrzewacz wody na świecach żarowych
Autor Wiadomość
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
  Wysłany: 19-11-2013, 13:37   Podgrzewacz wody na świecach żarowych
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Witam,

Kwestia taka jak w temacie czyli co zrobić żeby zagrzać autko zanim dojedzie się do roboty mając do pokonania niecałe 5km :)

Po pierwsze chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z was już to testował?

Sama zasada działania jest banalnie prosta LINK zwykle świece żarowe podgrzewają ciecz przepływająca przez obudowę w która są wkręcone .

Pozostaje kwestia dobrania podgrzewacza od jakiegoś seryjnego auta allegro

i tutaj trzeba by wybrać coś co by podpasywać średnica pod węże od nagrzewnicy (ktoś wie jaka maja średnice?)

wiadomo że świece żarowe potrafią pobierać 20-25A (ok 300W) gdy grzeją wiec podgrzewacz z 4 świecami może być już lekką przesada do seja (aczkolwiek nie trzeba używać wszystkich)

chodzi mi teraz po głowie coś takiego :


Testował ktoś już takie rozwiązanie w seju ?
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
jankes 
Nałogowiec

Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 337
Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
Wysłany: 19-11-2013, 13:50   
   Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF


mam w volvo i w vivaro
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-11-2013, 14:38   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Pomysł dobry, ale przy trasie ~5km to aku szybko padnie, zwłaszcza na mrozie.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
  Wysłany: 19-11-2013, 14:44   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


X-raT napisał/a:
Pomysł dobry, ale przy trasie ~5km to aku szybko padnie, zwłaszcza na mrozie.


jestem świadomy ile to prądu będzie jadło :) zobaczymy w praktyce bo już kupiłem LINK

ale przy wprowadzeniu kilku warunków co do załączania sprzętu mam nadzieje zminimalizować problem :cool:
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-11-2013, 14:50   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Znaczy się prąd prądem, kwestia odpowiednich przekrojów i bezpiecznika ale chodzi o pożeranie energii z akumulatora. Już same krótkie przebiegi dobijają aku :(
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 19-11-2013, 14:56   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


X-raT napisał/a:
Znaczy się prąd prądem, kwestia odpowiednich przekrojów i bezpiecznika ale chodzi o pożeranie energii z akumulatora. Już same krótkie przebiegi dobijają aku :(


:) to że zabijają aku to wiem bardzo dobrze
kable przekroje będą odpowiednie a sterowane będzie z EMU zależnie od temp cieczy obr i może prędkości tak co by na wolnych obrotach nie katować alternatora i aku, do tego pewnie zorbie 2 sekcje 3+1

jak przyjedzie to może pokoszę się o manula :idea:
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
dominik520 
Bywalec

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 60
Skąd: czempin
Wysłany: 19-11-2013, 14:58   
   Bolid: seicento


A nie lepiej zainwestowac w ogrzewanie postojowe na 230v,wsiafasz i juz masz cieplo po odpaleniu :))
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-11-2013, 15:06   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


dominik520, zwłaszcza jak wyjdzie z roboty po IIIzm przy -15'C :))
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 19-11-2013, 15:13   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


tylko żeby podłączyć się pod 220V to trzeba mieć gdzie :)

dobra to może ktoś mi to policzy bo fizyka to nie była moja pasja :)

dla uproszczenia przyjmijmy że mam wodę w chłodnicy a układ nie jest pod ciśnieniem a komplet "grzałek" daje 1000W

czyli do podgrzania 1kg czy tam litra wody o 1 stopień potrzebuje 4,2kJ energi
załóżmy że woda na stracie ma 0st i chcemy ją podgrzać do 60st
dla ułatwienia przyjmujmy że w małym obiegu wody jest 2l cieczy

ile czasu grzałka o mocy 1000W potrzebuje do ogrzania 2l cieczy do 60st ? :)
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
boonsaw 
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 128
Skąd: Tychy
Wysłany: 19-11-2013, 15:25   
   Bolid: była Czerwona strzała 899ccm:( jest O2 FL


z moich obliczeń 8 min 40 sek dokladnie ;)
_________________

 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 19-11-2013, 15:36   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


boonsaw napisał/a:
z moich obliczeń 8 min 40 sek dokladnie ;)


:) ślicznie

to może jeszcze dla potomnych byś napisał ile energii wyciągnie to z aku w tym czasie ?
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
boonsaw 
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 128
Skąd: Tychy
Wysłany: 19-11-2013, 15:50   
   Bolid: była Czerwona strzała 899ccm:( jest O2 FL


Masz na mysli w jakim czasie taki uklad rozładuje aku?
_________________

 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 19-11-2013, 15:58   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


boonsaw napisał/a:
Masz na mysli w jakim czasie taki uklad rozładuje aku?


to już będzie pochodna zależna od pojemności aku, ale powiedzmy że mamy standardowe 44Ah

czyli w sumie wynika że starczy na 15-20min pracy z samego aku (takiego co trzyma parametry i nie jest starym trupem) ale na szczęście mamy alternator :) czyli przydało by się sprawdzić przy jakich obr z altka można wyciągnąć pełną moc (i ustawić takie obr na zimnym silniku )

ok znalazłem to czego szukałem
TUTAJ

_________________


Scuderi Split Cycle Engine
Ostatnio zmieniony przez Wuniek 19-11-2013, 16:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
boonsaw 
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 128
Skąd: Tychy
Wysłany: 19-11-2013, 16:07   
   Bolid: była Czerwona strzała 899ccm:( jest O2 FL


To ja nie doczytalem myślalem ze chodzi o zasilanie z zewnetrznego źródła.
Niewiem ile mocy dokladnie alternator w seju ale zakladam ze kolo 700-800W wiec na instalacji w seju to nie pojdzie. Prad byl by okolo 75 A. Niewiem moze sie myle ale takie jest moje zdanie.
_________________

 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 19-11-2013, 16:12   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


boonsaw napisał/a:
To ja nie doczytalem myślalem ze chodzi o zasilanie z zewnetrznego źródła.
Niewiem ile mocy dokladnie alternator w seju ale zakladam ze kolo 700-800W wiec na instalacji w seju to nie pojdzie. Prad byl by okolo 75 A. Niewiem moze sie myle ale takie jest moje zdanie.


wiadomo że to obiciąży instalacje na maksa :)

zobaczymy co wyjdzie w praniu altka mam na szczęście tego mocniejszego z wersji z klimą wiec na styk powinno wydać

prawdopodobnie skończy się na 2 aku które będę brał do domu powinno starczyć na drogę do domu i z powrotem :-P a przy ładowaniu w domu i nie obciążaniu instalacji auta to nawet jest szansa na zmniejszenie spalania na tym krótkim odcinku drogi

w oryginalnej instalacji w VAGach działa to tak:
* silnik pracuje od minimum 10 s
* temperatura płynu chłodzącego poniżej 70°
* temperatura zewnętrzna poniżej 5°
* obroty silnika powyżej 800
* obciążenie alternatora poniżej 50% - w zależności od obciążenia alternatora załączana jest jedna dwie lub trzy świece. Steruje tym komputer.
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum