FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kręci do 5,5k
Autor Wiadomość
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-11-2013, 21:27   Kręci do 5,5k
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Witam.
Ponad rok po swapie na 1.2 8v coś się popsuło. Silnik kręci do 5,5k a odcinka jest ustawiona na 7,8k.
Doczytałem, że podobne zachowanie daje uszkodzona cewka ale podmieniona i bez zmian.
Podobnie z czujnikiem przepustnicy i pompą paliwa.

Jakieś inne pomysły ?
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 25-11-2013, 21:30   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Przestawione fazy rozrządu lub ścięty klin w dolnym kole zębatym rozrządu.
_________________
Moje Seicento
 
 
MateuszLDZ 
Bywalec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 71
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-11-2013, 09:17   
   Bolid: Seicento VAN 1,2 16V


Zacznij od sprawdzenie linki gazu. Czy otwiera całą przepustnicę?
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 26-11-2013, 09:44   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


to raczej nie jest winą - na luzie dokręci się bez w pełni otwartej przepustnicy nawet :) też stawiałbym na rozrząd :D
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-11-2013, 13:36   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Dopiszę jeszcze, że na zimnym kręci do 4k :/
Rozrząd ? Nie sądzę. Bo odczucie jest takie jak przy normalnej odcince a nie że mu tchu brakuje.
Ale dzisiaj wieczorem będzie sprawdzony na wszelki wypadek.

ir3n3usz - popraw mnie ale gdyby ścięło klin to raczej bym już nie odpalił bo cały rozrząd by się przestawił ?
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 26-11-2013, 17:51   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


klasycznie czujnik położenia wału, zmierz jaka ma oporność jak ponad 1100 om to do wymiany
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-11-2013, 20:05   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Może być dobry trop. Sprawdzę i dam znać.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 26-11-2013, 20:47   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


DeZ napisał/a:
ir3n3usz - popraw mnie ale gdyby ścięło klin to raczej bym już nie odpalił bo cały rozrząd by się przestawił ?


zazwyczaj lekko się przestawia i efekt jest taki, że brakuje mocy oraz silnik nierówno pracuje
_________________
Moje Seicento
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-11-2013, 15:26   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Kupiłem 2 czujniki. Z jednym wiem co zrobić ale gdzie mam szukać czujnika położenia wałka rozrządu ?
Domyślam się, że gdzieś w okolicach wałka :)
Nie mam specjalnie czasu na rozkręcanie połowy silnika więc mam nadzieję, że jest on w miarę do ogarnięcia.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 27-11-2013, 15:30   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Na górze pokrywy paska rozrządu. Czujnik na trzy przewody. Tylko nie mierz czujnika multimetrem. Jeśli to hallotron to można go tak uszkodzić.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 27-11-2013, 16:47   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Czujniki oba to indukcje wiec można na luzie mierzyć miernikiem, a z tym czujnikiem położenia wałka to się mogłeś pospieszyć bo raz on nie robi takich akcji z obrotami i silnik bez niego też działa a dwa możesz go nie mieć :)

Czujnik jest wałka jest koło korka wlewu oleju:


i wersja bez tego czujnika :
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Baden 
Klub AA
Maniak Cento


Wiek: 33
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 1596
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 27-11-2013, 17:01   
   Bolid: Fiat Seicento


ja mialem cos takiego w swoim 1.2 8 i mialem przestawiony rozrzad ;)
_________________
Byl Czerwony Sej 900
Byl VW Golf IV 1.9 TDI 90km

Jest kolejny projekt Niebieski Sej By Baden ;) 900 ---> 1.2 8v ---> 1.2 8v T ---> ?? :D
CentoZlot 2014 Szczyrk. Nr. 40!
http://www.seicento.pl/vi...r=asc&start=345
 
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-11-2013, 20:57   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Dopiero w piątek się za to zabiorę. Mam nadzieję, że coś pomoże.

Co do czujnika tego na górze to jak patrzę na fotki to na 90% go nie mam :)
Na szczęście zapłaciłem za niego 25 zł więc przeżyję :)
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
zieluny 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 269
Skąd: Krak
Wysłany: 28-11-2013, 11:26   
   Bolid: sc sporting


Ja tak mialem w 1,1 spi rozrzad przeskoczyl i auto krecilo ale nie do konca
_________________
Laczacy w sobie to co najlepsze z zoltego i czerwonego ;)
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-11-2013, 20:46   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


No więc tak. Nie jest to: czujnik o którym mowa wyżej, tego drugiego nie mam, map sensor, rozrząd, cz. położenia przepustnicy, cewki, pompa paliwa.
W zasadzie to do sprawdzenia zostały wtryskiwacze i komputer.
Ogólnie na oko wygląda to tak, że dostaje za mało paliwa.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum