FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulce
Autor Wiadomość
Michaelslon 
Bywalec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 76
Skąd: Kielce
Wysłany: 06-11-2013, 13:16   Hamulce
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG


Witam forumowiczów.

Mam problem z hamulcami. Mianowicie kiedy naciskam pedał hamulca pierwszy raz ten wpada niemal w podłogę i lewa strona w ogóle nie hamuje a prawe koło staje w miejscu. Po 2-3 krotnym naciśnięciu hamuje normalnie, ale po przejechaniu jakiejś odległości (powiedzmy 1 - 5 km różnie to jest) sytuacja się powtarza. Problem pojawił się po czyszczeniu tylnych hamulców i odpowietrzeniu układu. Nie wiem czy to możliwe ale chyba cylinderek z prawej strony cieknie. Mam już kupione całe nowe hamulce na tył i wymienię jak najszybciej(chwilowo brak czasu, praca). Miał ktoś coś podobnego? Czy to może coś innego padło i wymiana tyłu nic nie da?
_________________
 
 
 
przemoskubany 
nówka sztuka ;)

Wiek: 30
Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 38
Skąd: Sanok
Wysłany: 06-11-2013, 15:51   
   Bolid: Seicento


też miałem tak że musiałem podpompować pedałem bo mi uciekał w podłoge ... u mnie odpowietrzenie układu pomogło ;)
_________________
d(*.*)b
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-11-2013, 06:46   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Jak ci cieknie to wymieniaj zanim kogoś zaliczysz bo nie zdążysz napompować układu.
A jeżeli nie znajdziesz żadnego wycieku to masz uszkodzoną pompę, nie trzyma ciśnienia, płyn przelewa się uszczelkami tłoczka. Płyn zostaje w ukł ale trzeba pompować pedałem ciśnienie.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Michaelslon 
Bywalec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 76
Skąd: Kielce
Wysłany: 07-11-2013, 08:57   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG


Dzisiaj się za to biorę, napiszę później jak poszło :P
_________________
 
 
 
Michaelslon 
Bywalec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 76
Skąd: Kielce
Wysłany: 01-12-2013, 10:57   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG


Przepraszam, że znowu odświeżam swój stary temat.
Mimo widocznie cieknącego cylinderka wymiana nic nie dała, dalej hamulec muszę dopompowywać. Teraz mam dylemat bo nie wiem czy zabrać się samemu za wymianę pompy(wykręcenie przewodów które tkwią tam od 14 lat może być ciężkie).

Nie wiem też jak skasowałby mnie mechanik za taką operację. Przerabialiście Panowie wymianę pompy hamulcowej? Te przewody co z niej wychodzą są nierozszczepialne aż do poszczególnych kół czy jak? Nie wiem czy się tego podejmować, bo nie chciałbym na święta zostać bez samochodu :/

A może ta pompa jest zapowietrzona? Spuszczałem cały płyn przez odpowietrzniki, zalałem nowy i poczekałem aż sobie powoli spłynie, odpowietrzyłem.
_________________
 
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 01-12-2013, 12:13   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


ogólnie z pompą jest tak że na przednie koła idzie od razu cały przewód.
ale tył w seri z pompy idzie do korektora po prostu :)
ja po 14 latach odkręciłem przewody od pompy bez żadnego problemu tylko użyłem klucza do przewodów tego otwartego.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
rysiu 
Nałogowiec
ABG


Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 764
Skąd: Myślenice
Wysłany: 01-12-2013, 19:44   
   Bolid: Fiat Seicento 0.9 2000r.


od pompy do tyłu przewody są złączone pod autem.
ale z odkręceniem ich od pompy nie ma żadnego problemu :)
tylko tak jak pisze Uncrossed, dobrze jest odkręcać kluczem do przewodów hamulcowych :)
_________________
Kamil, mój bolid:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=359469


"Naprawa ABS'u bez komputera jest jak macanie kobiety przez ścianę"
 
 
 
D_Mrozu 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 37
Skąd: łódzkie EZG
Wysłany: 01-12-2013, 19:56   
   Bolid: SC 1,1 MPI 2005 LPG model rocznikowy 2004 VAN


Witam.
Z racji tej, że nie miałem typowego klucza, a zwykły okręcał się naciąłem nasadkę "11" tak, aby można było ją wsunąć na przewód hamulcowy i opuścić na śrubę, a następnie obficie WD40, szczypce nastawne samoblokujące i poszło bez problemów.
Pozdrawiam.
 
 
Bandzior 
Nałogowiec


Pomógł: 44 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 384
Skąd: Białystok
Wysłany: 02-12-2013, 05:29   
   Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S


Sprawdź samo regulatory w szczękach z tyłu czy trzymają. Pewnie po jeździe po wybojach musisz pompować pedałem, a po jeździe po równej nawierzchni (lub podczas postoju) problem nie występuje.
 
 
Michaelslon 
Bywalec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 76
Skąd: Kielce
Wysłany: 14-12-2013, 14:46   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG


Znowu odświeżam :P Chciałem tylko napisać, że po wymianie pompy, hamulce mam żylety :) Przewody hamulcowe odkręciłem bez problemu zwykłym płaskim kluczykiem (jedyna niedogodność to słaby dostęp do jednego z przewodów, ale wystarczy wyjąć przednią część zbiorniczka wyrównawczego i wtedy można go odsłonić. Można też odkręcić komputer ale mi się w to nie chciało bawić). Nie radziłbym przystępować do wymiany bez dobrego zestawu kluczy, bo śruby trzymające pompę są dosyć głęboko i bez przedłużek, małej grzechotki będzie ciężko. Ogólnie wymiana banalna, tylko strasznie tam ciasno (pomijając to, że zmarzłem jak jasna ch...ra) :P
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum