Hamulce |
Autor |
Wiadomość |
Michaelslon
Bywalec

Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 76 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 06-11-2013, 13:16 Hamulce
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG |
|
|
Witam forumowiczów.
Mam problem z hamulcami. Mianowicie kiedy naciskam pedał hamulca pierwszy raz ten wpada niemal w podłogę i lewa strona w ogóle nie hamuje a prawe koło staje w miejscu. Po 2-3 krotnym naciśnięciu hamuje normalnie, ale po przejechaniu jakiejś odległości (powiedzmy 1 - 5 km różnie to jest) sytuacja się powtarza. Problem pojawił się po czyszczeniu tylnych hamulców i odpowietrzeniu układu. Nie wiem czy to możliwe ale chyba cylinderek z prawej strony cieknie. Mam już kupione całe nowe hamulce na tył i wymienię jak najszybciej(chwilowo brak czasu, praca). Miał ktoś coś podobnego? Czy to może coś innego padło i wymiana tyłu nic nie da? |
_________________
 |
|
|
|
 |
przemoskubany
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 25 Wrz 2013 Posty: 38 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 06-11-2013, 15:51
Bolid: Seicento |
|
|
też miałem tak że musiałem podpompować pedałem bo mi uciekał w podłoge ... u mnie odpowietrzenie układu pomogło |
_________________ d(*.*)b |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 07-11-2013, 06:46
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Jak ci cieknie to wymieniaj zanim kogoś zaliczysz bo nie zdążysz napompować układu.
A jeżeli nie znajdziesz żadnego wycieku to masz uszkodzoną pompę, nie trzyma ciśnienia, płyn przelewa się uszczelkami tłoczka. Płyn zostaje w ukł ale trzeba pompować pedałem ciśnienie. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Michaelslon
Bywalec

Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 76 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 07-11-2013, 08:57
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG |
|
|
Dzisiaj się za to biorę, napiszę później jak poszło |
_________________
 |
|
|
|
 |
Michaelslon
Bywalec

Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 76 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 01-12-2013, 10:57
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG |
|
|
Przepraszam, że znowu odświeżam swój stary temat.
Mimo widocznie cieknącego cylinderka wymiana nic nie dała, dalej hamulec muszę dopompowywać. Teraz mam dylemat bo nie wiem czy zabrać się samemu za wymianę pompy(wykręcenie przewodów które tkwią tam od 14 lat może być ciężkie).
Nie wiem też jak skasowałby mnie mechanik za taką operację. Przerabialiście Panowie wymianę pompy hamulcowej? Te przewody co z niej wychodzą są nierozszczepialne aż do poszczególnych kół czy jak? Nie wiem czy się tego podejmować, bo nie chciałbym na święta zostać bez samochodu
A może ta pompa jest zapowietrzona? Spuszczałem cały płyn przez odpowietrzniki, zalałem nowy i poczekałem aż sobie powoli spłynie, odpowietrzyłem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 01-12-2013, 12:13
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
ogólnie z pompą jest tak że na przednie koła idzie od razu cały przewód.
ale tył w seri z pompy idzie do korektora po prostu
ja po 14 latach odkręciłem przewody od pompy bez żadnego problemu tylko użyłem klucza do przewodów tego otwartego. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
rysiu
Nałogowiec ABG

Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 06 Sty 2011 Posty: 764 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 01-12-2013, 19:44
Bolid: Fiat Seicento 0.9 2000r. |
|
|
od pompy do tyłu przewody są złączone pod autem.
ale z odkręceniem ich od pompy nie ma żadnego problemu
tylko tak jak pisze Uncrossed, dobrze jest odkręcać kluczem do przewodów hamulcowych |
_________________ Kamil, mój bolid:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=359469
"Naprawa ABS'u bez komputera jest jak macanie kobiety przez ścianę"
 |
|
|
|
 |
D_Mrozu
nówka sztuka ;)
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 37 Skąd: łódzkie EZG
|
Wysłany: 01-12-2013, 19:56
Bolid: SC 1,1 MPI 2005 LPG model rocznikowy 2004 VAN |
|
|
Witam.
Z racji tej, że nie miałem typowego klucza, a zwykły okręcał się naciąłem nasadkę "11" tak, aby można było ją wsunąć na przewód hamulcowy i opuścić na śrubę, a następnie obficie WD40, szczypce nastawne samoblokujące i poszło bez problemów.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Bandzior
Nałogowiec

Pomógł: 44 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 384 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-12-2013, 05:29
Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S |
|
|
Sprawdź samo regulatory w szczękach z tyłu czy trzymają. Pewnie po jeździe po wybojach musisz pompować pedałem, a po jeździe po równej nawierzchni (lub podczas postoju) problem nie występuje. |
|
|
|
 |
Michaelslon
Bywalec

Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 76 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 14-12-2013, 14:46
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG |
|
|
Znowu odświeżam Chciałem tylko napisać, że po wymianie pompy, hamulce mam żylety Przewody hamulcowe odkręciłem bez problemu zwykłym płaskim kluczykiem (jedyna niedogodność to słaby dostęp do jednego z przewodów, ale wystarczy wyjąć przednią część zbiorniczka wyrównawczego i wtedy można go odsłonić. Można też odkręcić komputer ale mi się w to nie chciało bawić). Nie radziłbym przystępować do wymiany bez dobrego zestawu kluczy, bo śruby trzymające pompę są dosyć głęboko i bez przedłużek, małej grzechotki będzie ciężko. Ogólnie wymiana banalna, tylko strasznie tam ciasno (pomijając to, że zmarzłem jak jasna ch...ra) |
_________________
 |
|
|
|
 |
|