FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Temepratura cieczy chłodzącej w Seju 1.1 MPi
Autor Wiadomość
Hexatron 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 16
Skąd: Siedlce
Wysłany: 13-12-2013, 01:48   Temepratura cieczy chłodzącej w Seju 1.1 MPi
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 Look


Czy możecie napisać jaka jest normalna, standardowa temperatura cieczy chłodzącej w Seicento 1.1 MPi? U mnie podczas jazdy (miejskiej) jest w tej chwili w granicach 78 - 84 st. C. Tzn. waha się w tych granicach: chwilowo dochodzi do 84 potem spada do 78 i znowu trochę rośnie. Wydaje mi się to być mało, do tej pory w większości samochodów którymi jeździłem temperatura wynosiła 90 - 95 st. C. Dodam jeszcze, że dane odnośnie temperatury cieczy w Seju wziąłem z modułu OBD II połączonego ze smartfonem i aplikacją Torque. Jeżeli moglibyście mnie "uświadomić" w kwestii normalnych parametrów pracy silnika Fiata to byłbym wdzięczny.
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 13-12-2013, 09:46   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


U mnie jest zawsze ponad 90stC - najmniej widziałem 89, zwykle 92.
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
Ostatnio zmieniony przez luckyboy 13-12-2013, 12:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
freestylo 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 239
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 13-12-2013, 11:31   Re: Temepratura cieczy chłodzącej w Seju 1.1 MPi
   Bolid: 1.1 MPI


Hexatron napisał/a:
Czy możecie napisać jaka jest normalna, standardowa temperatura cieczy chłodzącej w Seicento 1.1 MPi? U mnie podczas jazdy (miejskiej) jest w tej chwili w granicach 78 - 84 st. C. Tzn. waha się w tych granicach: chwilowo dochodzi do 84 potem spada do 78 i znowu trochę rośnie. Wydaje mi się to być mało, do tej pory w większości samochodów którymi jeździłem temperatura wynosiła 90 - 95 st. C. Dodam jeszcze, że dane odnośnie temperatury cieczy w Seju wziąłem z modułu OBD II połączonego ze smartfonem i aplikacją Torque. Jeżeli moglibyście mnie "uświadomić" w kwestii normalnych parametrów pracy silnika Fiata to byłbym wdzięczny.


u mnie wskaźnik pokazuje dochodzi do 82 i otwiera termostat i spada na jakies 76, w czasie jazdy jakies 3 dni temu sprawdzałem, jak podłącze OBD pod torque czy pod laptopa to tak samo. w dieslu chyba tylko 90 by się utrzymywało, chyba że się myle.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 13-12-2013, 12:32   Re: Temepratura cieczy chłodzącej w Seju 1.1 MPi
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Hexatron napisał/a:
Czy możecie napisać jaka jest normalna, standardowa temperatura cieczy chłodzącej w Seicento 1.1 MPi? U mnie podczas jazdy (miejskiej) jest w tej chwili w granicach 78 - 84 st. C. Tzn. waha się w tych granicach: chwilowo dochodzi do 84 potem spada do 78 i znowu trochę rośnie. Wydaje mi się to być mało, do tej pory w większości samochodów którymi jeździłem temperatura wynosiła 90 - 95 st. C. Dodam jeszcze, że dane odnośnie temperatury cieczy w Seju wziąłem z modułu OBD II połączonego ze smartfonem i aplikacją Torque. Jeżeli moglibyście mnie "uświadomić" w kwestii normalnych parametrów pracy silnika Fiata to byłbym wdzięczny.

Mam SPI ale zasada podobna a nawet ta sama. Oryginalnie był termostat który trzymał temperaturę wzorcowo (85 stopni) niestety poszedł sobie na wakacje. Kupiłem zamiennik verneta i tak: Otwiera się w temperaturze 86 i wskazówka(wskaźnik mam) opada na około 70 stopni. Dobija po czasie na około 78-79 i tak trzyma. Wentylator uruchamia się w 99. Tak więc winę za niską temperaturę silnika auta zwalam na termostat który nie ma fabrycznych parametrów. Zależy co się kupi i od egzemplarza termostatu.
Oryginalnie na termostacie jest wybite 85-89 stopni i taką temperaturę powinien utrzymywać
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Hexatron 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 16
Skąd: Siedlce
Wysłany: 13-12-2013, 12:45   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 Look


Kurka wodna, to co z tego wynika? Że w jednych Sejach termostat otwiera się na ponad 90 stopni a w innych na 82 - 84? Czyżby i termostaty o różnych parametrach montowano w jednej wersji tego samego samochodu? Po prostu włoski burdel skrzyżowany z polską prowizorką: w jednej wersji silnikowej kilka różnych wariantów skrzyń biegów, kilka różnych alternatorów, kilka różnych termostatów - i to wszystko połączone ze sobą bez jakiegoś wyraźnego odseparowania w oznaczeniach samochodu. Żeby się dowiedzieć co ma się pod maską to trzeba to wymontować i zobaczyć... Garażowa inżynieria.
Zainteresowałem się jaką macie temperaturę bo samochód pali więcej niż się spodziewałem po malutkim autku z niedużym silnikiem. Ostatnio było 7,5 l/100 km przy 100% jeździe miejskiej a wcale go mocno nie forsowałem - jeżdżę raczej delikatnie. W korkach specjalnie też nie stałem. Teraz kończy mi się zbiornik i zanosi się na to, że będzie jeszcze więcej... A ja liczyłem, że nawet w mrozy to w 7l/100km przy takiej jeździe się zmieszczę :sad:
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 13-12-2013, 12:55   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


7 litrów to łyka Seicento mojej żonce przy dojazdach do pracy latem na odcinku 6km - w mieście 5 nie będzie palił :wesoly: . Za to na trasie zawsze 4,5 :))
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
Hexatron 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 16
Skąd: Siedlce
Wysłany: 13-12-2013, 12:59   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 Look


Czyli pozostaje mi kupić dom na wsi bo mój miejski samochodzik akurat nie w mieście jest ekonomiczny tylko w trasie... :shock: Można napisać też że idealnie łączy ciasnotę i brak poczucia bezpieczeństwa miejskiego wozidła w trasie i zużycie paliwa wozu klasy kompaktowej w mieście. Cudownie.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 13-12-2013, 13:11   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Właśnie nie wiesz co masz za termostat. Czy oryginał czy zamiennik co kto założył. Od termostatu zależy bilans cieplny silnika i jaka temperaturę będzie trzymał. Jednak ta którą masz to też nie jest źle.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 13-12-2013, 13:21   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


Hexatron napisał/a:
Czyli pozostaje mi kupić dom na wsi bo mój miejski samochodzik akurat nie w mieście jest ekonomiczny tylko w trasie... :shock: Można napisać też że idealnie łączy ciasnotę i brak poczucia bezpieczeństwa miejskiego wozidła w trasie i zużycie paliwa wozu klasy kompaktowej w mieście. Cudownie.


Kompakt w tych samych warunkach pali co najmniej 12l, wiem bo jeździłem, a w silne mrozy i 15 wychodziło :) Więc tak nie narzekaj na Seicento. Diesel po mieście latem spalał mi 6,5-7, w mrozy ostre 9-10.

Po prostu zbyt bardzo ludzie koloryzują ze spalaniem....
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
Hexatron 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 16
Skąd: Siedlce
Wysłany: 13-12-2013, 14:02   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 Look


luckyboy napisał/a:
Kompakt w tych samych warunkach pali co najmniej 12l, wiem bo jeździłem, a w silne mrozy i 15 wychodziło


Kolego, jeżeli tobie samochód klasy kompaktowej pali w mieście "co najmniej 12 l" a nawet 15 to ja zastanawiam się co to za wóz, Megane RS, Astra OPC, Focus ST? :smile: Albo w Twoim mieście ciągle korki, jest taka możliwość...
Mój kompakt w tych warunkach w których ja się poruszam (możliwe że w Twoim mieście paliłby tyle co Twój, nie wiem) i z tym samym oczywiście kierowcą co w Seicento pali 10l/100km a akurat 1.6 BSE Volkswagena to jeden z bardziej paliwożernych silników w swojej klasie. Przez 5 lat poruszałem się też Hondą Civic z motorem 1.8 140 KM i tamta paliła w mieście 9,5 l/100 km. Tak jak wspominałem, jeżdżę raczej dziadkowo. Więc na tym tle jak ocenić mam Seicento ze spalaniem 8l/100 km - bo mniejsze teraz mi za chińskiego boga nie wyjdzie... No ale robię teraz offtop.
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 13-12-2013, 14:27   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


Hexatron napisał/a:
luckyboy napisał/a:
Kompakt w tych samych warunkach pali co najmniej 12l, wiem bo jeździłem, a w silne mrozy i 15 wychodziło


Kolego, jeżeli tobie samochód klasy kompaktowej pali w mieście "co najmniej 12 l" a nawet 15 to ja zastanawiam się co to za wóz, Megane RS, Astra OPC, Focus ST? :smile: Albo w Twoim mieście ciągle korki, jest taka możliwość...
Mój kompakt w tych warunkach w których ja się poruszam (możliwe że w Twoim mieście paliłby tyle co Twój, nie wiem) i z tym samym oczywiście kierowcą co w Seicento pali 10l/100km a akurat 1.6 BSE Volkswagena to jeden z bardziej paliwożernych silników w swojej klasie. Przez 5 lat poruszałem się też Hondą Civic z motorem 1.8 140 KM i tamta paliła w mieście 9,5 l/100 km. Tak jak wspominałem, jeżdżę raczej dziadkowo. Więc na tym tle jak ocenić mam Seicento ze spalaniem 8l/100 km - bo mniejsze teraz mi za chińskiego boga nie wyjdzie... No ale robię teraz offtop.


Lanos 1.5 86KM który ma sondę lambda bez grzałki - pojeździj takim na odcinkach 3-5km z zimnym silnikiem ;/
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
Hexatron 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 16
Skąd: Siedlce
Wysłany: 13-12-2013, 14:39   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 Look


Pojechałem kiedyś takim Lanosem na Mazury i całkiem miło to wspominam. Ale po mieście na co dzień nim nie jeździłem, przyjmuję za pewnik że pali tyle ile napisałeś. Zgroza, utopiłbym go w jeziorze gdybym wiedział :lol:
 
 
freestylo 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 239
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 13-12-2013, 22:04   
   Bolid: 1.1 MPI


macher napisał/a:
Oryginalnie na termostacie jest wybite 85-89 stopni i taką temperaturę powinien utrzymywać


u mnie na zmienionym VERNET napisane było 87 a otwiera przy 82
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum