Wielkie problem |
Autor |
Wiadomość |
kurek1993
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 87 Skąd: Chodecz
|
Wysłany: 14-12-2013, 21:06
Bolid: Seicento |
|
|
Cewki były wymieniane, przewody nowe Boscha, świece również, reszta przewodów sprawna, mają przejście sprawdzane miernikami... A może to być jakiś błąd w komputerze ? |
_________________ My one Sejqol
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=363166 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 15-12-2013, 11:31
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Pisałem ze podejrzewanym może być sterownik. Jeśli jesteś pewien że przewody nie maja przerwy użyj kontrolki diodowej led nie zwykłego próbnika żarówkowego. Podepnij ją pod przewody niskiego napięcia w złączu zdjętym z cewki , odpalaj i zobacz czy dioda błyska . Jeśli nie - sterownik do kontroli |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
kurek1993
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 87 Skąd: Chodecz
|
Wysłany: 15-12-2013, 12:09
Bolid: Seicento |
|
|
macher, Sterownik, to mówisz o komputerze? Zmieniałem 3 komputery i cały czas to samo. Ma momenty, że chodzi chwile dobrze, jakieś 30 minut na 2 dni, a później to samo.
Nic. Poczekam do wtorku ma przyjechać elektryk, który pracuje w serwisie Hondy jako elektryk. Może coś poradzi. Czekam też na przesylkę ze złączem i zobaczymy co pokaże... |
_________________ My one Sejqol
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=363166 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 15-12-2013, 13:02
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Brak ciągłości przewodów jak nic . A w jaki sposób sprawdzałeś? |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
kurek1993
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 87 Skąd: Chodecz
|
Wysłany: 15-12-2013, 14:59
Bolid: Seicento |
|
|
Sprawdzane miernikami, ale i również sprawdzane napięcie zwykłą żarówka 12 V i wszystko niby działa.... Wydaje się blachostka, ale już kilka osób podchodziło do tego i głupiało... |
_________________ My one Sejqol
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=363166 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 15-12-2013, 16:22
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
saper94 napisał/a: | Brak ciągłości przewodów jak nic . |
Też tak myślę . Jakieś pęknięcie w kablu. Raz jest ciągłość a pod wpływem wibracji traci się.
Było pdłczane pod komputer? Program IAW SCAN2 . Można wykonać testy cewek i może pokazać błąd(przerwę) w okablowaniu cewki. Tylko wtedy kontrolka wtrysku sygnalizuje awarię układu. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 17-12-2013, 02:18
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
macher napisał/a: | saper94 napisał/a: | Brak ciągłości przewodów jak nic . |
Też tak myślę . Jakieś pęknięcie w kablu. Raz jest ciągłość a pod wpływem wibracji traci się. |
Miałem coś takiego w cieniasie i dopiero zdjęcie osłon i taśmy z przewodów oraz ruszanie poszczególnymi na odpalonym pomogło w diagnozie. |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
kurek1993
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 87 Skąd: Chodecz
|
Wysłany: 17-12-2013, 11:00
Bolid: Seicento |
|
|
saper94, Zrobiłem coś takiego dzisiaj, ale nie na odpalonym, tylko pod multimetr i szukałem przerwy w obwodzie... Ale dla pewności pójdę zaraz tak zrobię na odpalonym i zdam relacje... |
_________________ My one Sejqol
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=363166 |
|
|
|
 |
kurek1993
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 87 Skąd: Chodecz
|
Wysłany: 17-12-2013, 11:32
Bolid: Seicento |
|
|
Odpaliłem silnik, ruszałem przewodami, szturchałem, wyginałem i nic. Dzisiaj przyjedzie elektryk i zobaczymy co powie. Silnik chodzi ale na 2 garze nie chodzi. Wcześniej nie palił na 2 garach. Nie wiem co jest : / |
_________________ My one Sejqol
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=363166 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 17-12-2013, 14:08
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Bierzesz pod uwagę np uszkodzenie zaworów, głowicy pierścieni tłoka na 2gim cylindrze? Zmierz kompresję może wina leży nie po stronie elektryki a mechaniki. Skoro tylko 2gi cylinder wypada a trzeci pracuje to cewka (którą też podmieniałeś) jak i jej sterowanie raczej jest ok. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
kurek1993
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 87 Skąd: Chodecz
|
Wysłany: 17-12-2013, 21:37
Bolid: Seicento |
|
|
Witam!
Był elektryk i zrobił. 2 minuty roboty...Okazało się, że był luźny styk od wtyczki do cewki i nie stykało. Zostało podgięte wpięte i zaskoczył od razu. Inna maszyna, przy okazji zrobił mi pompę paliwa tak jak powinna być. 30 zł roboty z nowym przekaźnikiem od pompy. |
_________________ My one Sejqol
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=363166 |
|
|
|
 |
kurek1993
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 87 Skąd: Chodecz
|
Wysłany: 01-02-2014, 18:18
Bolid: Seicento |
|
|
Next problem. Po uporaniu się z przełącznikami gazu itd, okazało się, że jest jeszcze jeden problem... Mianowicie mam cały czas napięcie na alternatorze, który rozwala mi akumulator... Powiedzcie mi gdzie mogę szukać przyczyny ? |
_________________ My one Sejqol
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=363166 |
|
|
|
 |
markos8282
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 01-02-2014, 19:33
Bolid: Seicento |
|
|
Na alternatorze jest cały czas napięcie bo jest podłączony do akumulatora na stałe
i jak alternator rozładowuje aku to ma przebicie na diodach i ma prąd wsteczny
mało tego słabo ładuje aku
a i kabel z alternatora jest podłączony pod rozrusznik i przez niego przechodzi prąd
i on też może być winny ale to tylko w 1.1 wiem że tak jest |
|
|
|
 |
D_Mrozu
nówka sztuka ;)
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 37 Skąd: łódzkie EZG
|
Wysłany: 02-02-2014, 15:34
Bolid: SC 1,1 MPI 2005 LPG model rocznikowy 2004 VAN |
|
|
W każdym samochodzie alternator i rozrusznik podpięty jest bezpośrednio do akumulatora.
Problem może nie leży w alternatorze, jak sugerujesz, ale innym odbiorniku prądu - radio, alarm, centralny zamek...
Albo kończy się akumulator - tak z reguły jest, że jednego dnia odpala bez problemów, a drugiego dnia lub po kilku godzinach - kicha.
Sprawdź przede wszystkim akumulator - podjedź do jakiegoś fachowca (nie mylić z fahofcem), który sprzedaje akumulatory - z reguły mają próbniki i w ciągu kilkunastu sekund dokona diagnozy akumulatora.
Niskie napięcie akumulatora pokazuje też program diagnostyczny.
Posiadasz miernik - więc chyba umiesz się nim posługiwać (amperomierz) - sprawdź prąd upływu - jeżeli prąd będzie niewielki, to raczej normalny pobór przez alarm itp (nie wiem, w co masz wyposażone swoje SC). Jeżeli prąd upływu będzie znaczny - sprawdź alternator (mostek) lub wyłączaj bezpiecznikami obwody - zobaczysz, który ma pobór prądu i tam trzeba będzie szukać przyczyny.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 02-02-2014, 15:58
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Dlatego właśnie zainwestowałem grosze w interfejs, wiele można się dowiedzieć w ten sposób, poprzez podpięcie się pod gniazdo diagnostyczne.
Ale z racji że nie masz czegoś takiego, użyj zwykłego multimetru. Sprawdź ładowanie i napięcie na akumulatorze, również z pomocą drugiej osoby, podczas rozruchu. Możliwe że nadszedł czas wymiany aku. |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
|