FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wielkie problem
Autor Wiadomość
kurek1993 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 87
Skąd: Chodecz
Wysłany: 14-12-2013, 21:06   
   Bolid: Seicento


Cewki były wymieniane, przewody nowe Boscha, świece również, reszta przewodów sprawna, mają przejście sprawdzane miernikami... A może to być jakiś błąd w komputerze ?
_________________
My one Sejqol :D

http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=363166
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 15-12-2013, 11:31   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Pisałem ze podejrzewanym może być sterownik. Jeśli jesteś pewien że przewody nie maja przerwy użyj kontrolki diodowej led nie zwykłego próbnika żarówkowego. Podepnij ją pod przewody niskiego napięcia w złączu zdjętym z cewki , odpalaj i zobacz czy dioda błyska . Jeśli nie - sterownik do kontroli
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
kurek1993 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 87
Skąd: Chodecz
Wysłany: 15-12-2013, 12:09   
   Bolid: Seicento


macher, Sterownik, to mówisz o komputerze? Zmieniałem 3 komputery i cały czas to samo. Ma momenty, że chodzi chwile dobrze, jakieś 30 minut na 2 dni, a później to samo.
Nic. Poczekam do wtorku ma przyjechać elektryk, który pracuje w serwisie Hondy jako elektryk. Może coś poradzi. Czekam też na przesylkę ze złączem i zobaczymy co pokaże...
_________________
My one Sejqol :D

http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=363166
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 15-12-2013, 13:02   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Brak ciągłości przewodów jak nic :p . A w jaki sposób sprawdzałeś?
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
kurek1993 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 87
Skąd: Chodecz
Wysłany: 15-12-2013, 14:59   
   Bolid: Seicento


Sprawdzane miernikami, ale i również sprawdzane napięcie zwykłą żarówka 12 V i wszystko niby działa.... Wydaje się blachostka, ale już kilka osób podchodziło do tego i głupiało...
_________________
My one Sejqol :D

http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=363166
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 15-12-2013, 16:22   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


saper94 napisał/a:
Brak ciągłości przewodów jak nic :p .

Też tak myślę . Jakieś pęknięcie w kablu. Raz jest ciągłość a pod wpływem wibracji traci się.
Było pdłczane pod komputer? Program IAW SCAN2 . Można wykonać testy cewek i może pokazać błąd(przerwę) w okablowaniu cewki. Tylko wtedy kontrolka wtrysku sygnalizuje awarię układu.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 17-12-2013, 02:18   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


macher napisał/a:
saper94 napisał/a:
Brak ciągłości przewodów jak nic :p .

Też tak myślę . Jakieś pęknięcie w kablu. Raz jest ciągłość a pod wpływem wibracji traci się.


Miałem coś takiego w cieniasie i dopiero zdjęcie osłon i taśmy z przewodów oraz ruszanie poszczególnymi na odpalonym pomogło w diagnozie.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
kurek1993 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 87
Skąd: Chodecz
Wysłany: 17-12-2013, 11:00   
   Bolid: Seicento


saper94, Zrobiłem coś takiego dzisiaj, ale nie na odpalonym, tylko pod multimetr i szukałem przerwy w obwodzie... Ale dla pewności pójdę zaraz tak zrobię na odpalonym i zdam relacje... :/
_________________
My one Sejqol :D

http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=363166
 
 
kurek1993 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 87
Skąd: Chodecz
Wysłany: 17-12-2013, 11:32   
   Bolid: Seicento


Odpaliłem silnik, ruszałem przewodami, szturchałem, wyginałem i nic. Dzisiaj przyjedzie elektryk i zobaczymy co powie. Silnik chodzi ale na 2 garze nie chodzi. Wcześniej nie palił na 2 garach. Nie wiem co jest : /
_________________
My one Sejqol :D

http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=363166
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 17-12-2013, 14:08   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Bierzesz pod uwagę np uszkodzenie zaworów, głowicy pierścieni tłoka na 2gim cylindrze? Zmierz kompresję może wina leży nie po stronie elektryki a mechaniki. Skoro tylko 2gi cylinder wypada a trzeci pracuje to cewka (którą też podmieniałeś) jak i jej sterowanie raczej jest ok.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
kurek1993 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 87
Skąd: Chodecz
Wysłany: 17-12-2013, 21:37   
   Bolid: Seicento


Witam!
Był elektryk i zrobił. 2 minuty roboty...Okazało się, że był luźny styk od wtyczki do cewki i nie stykało. Zostało podgięte wpięte i zaskoczył od razu. Inna maszyna, przy okazji zrobił mi pompę paliwa tak jak powinna być. :D 30 zł roboty z nowym przekaźnikiem od pompy.
_________________
My one Sejqol :D

http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=363166
 
 
kurek1993 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 87
Skąd: Chodecz
Wysłany: 01-02-2014, 18:18   
   Bolid: Seicento


Next problem. Po uporaniu się z przełącznikami gazu itd, okazało się, że jest jeszcze jeden problem... Mianowicie mam cały czas napięcie na alternatorze, który rozwala mi akumulator... Powiedzcie mi gdzie mogę szukać przyczyny ?
_________________
My one Sejqol :D

http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=363166
 
 
markos8282 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 2
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 01-02-2014, 19:33   
   Bolid: Seicento


Na alternatorze jest cały czas napięcie bo jest podłączony do akumulatora na stałe
i jak alternator rozładowuje aku to ma przebicie na diodach i ma prąd wsteczny
mało tego słabo ładuje aku
a i kabel z alternatora jest podłączony pod rozrusznik i przez niego przechodzi prąd
i on też może być winny ale to tylko w 1.1 wiem że tak jest
 
 
D_Mrozu 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 37
Skąd: łódzkie EZG
Wysłany: 02-02-2014, 15:34   
   Bolid: SC 1,1 MPI 2005 LPG model rocznikowy 2004 VAN


W każdym samochodzie alternator i rozrusznik podpięty jest bezpośrednio do akumulatora.
Problem może nie leży w alternatorze, jak sugerujesz, ale innym odbiorniku prądu - radio, alarm, centralny zamek...
Albo kończy się akumulator - tak z reguły jest, że jednego dnia odpala bez problemów, a drugiego dnia lub po kilku godzinach - kicha.
Sprawdź przede wszystkim akumulator - podjedź do jakiegoś fachowca (nie mylić z fahofcem), który sprzedaje akumulatory - z reguły mają próbniki i w ciągu kilkunastu sekund dokona diagnozy akumulatora.
Niskie napięcie akumulatora pokazuje też program diagnostyczny.
Posiadasz miernik - więc chyba umiesz się nim posługiwać (amperomierz) - sprawdź prąd upływu - jeżeli prąd będzie niewielki, to raczej normalny pobór przez alarm itp (nie wiem, w co masz wyposażone swoje SC). Jeżeli prąd upływu będzie znaczny - sprawdź alternator (mostek) lub wyłączaj bezpiecznikami obwody - zobaczysz, który ma pobór prądu i tam trzeba będzie szukać przyczyny.
Pozdrawiam.
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 02-02-2014, 15:58   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Dlatego właśnie zainwestowałem grosze w interfejs, wiele można się dowiedzieć w ten sposób, poprzez podpięcie się pod gniazdo diagnostyczne. ;)
Ale z racji że nie masz czegoś takiego, użyj zwykłego multimetru. Sprawdź ładowanie i napięcie na akumulatorze, również z pomocą drugiej osoby, podczas rozruchu. Możliwe że nadszedł czas wymiany aku.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum