FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
odpowietrzenie układu chłodzenia
Autor Wiadomość
oak 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 3
Skąd: śląsk
Wysłany: 13-01-2014, 15:38   odpowietrzenie układu chłodzenia
   Bolid: seicento 1.1 Van


Na wstępie nadmienię, że w/w temacie przeszukałem dosyć gruntownie zarówno to forum jak i internet z pomocą google'a. I spotkałem się (opisując w uproszczeniu) z dwie metodami:

1. Najpierw odpowietrzamy korkiem przy nagrzewnicy, a następnie przy nadkolu.
2. I odwrotnie. Czyli, najpierw odpowietrzamy korkiem przy nadkolu, a potem tym przy nagrzewnicy.

Jako, że chciałbym to zrobić raz, a dobrze i nie martwić się o niepożądane rezultaty dla układu chłodzenia, proszę szacowne grono o pomoc w wyjaśnieniu tej sprzeczności.

Osobiście, na logikę (i fizykę) wydaje mi się, że najpierw należało by odpowietrzyć niżej (nadkole), a potem wyżej (nagrzewnica) ale kto wie może to "pułapka"

z góry dziękuję za pomoc.
 
 
Dawid94Moloj 
Nałogowiec

Pomógł: 11 razy
Wiek: 30
Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 156
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-01-2014, 15:46   
   Bolid: Seicento 2002r.


ja odpowietrzałem tak: najpierw ten przy nadkolu. A potem ten od nagrzewnicy. Nie wiem czy dobrze, ale płyn po dolaniu trzyma stały poziom.
odpowietrzałem gdy wróciłem od mechanika jakieś 25km. Silnik był bardzo rozgrzany więcej stałem niż jechałem bo to były godziny szczytu, a w Łodzi to ciężko się jeździ i teraz jest wszystko w porządku.
nie odpowietrzysz układu dobrze, jak ogrzewanie nie będzie chodziło, ja dałem na maxa i ładnie najpierw bombelkowało, a potem leciał płyn.
_________________
trzeba coś stracić, by coś docenić.
żeby odzyskać, trzeba się zmienić.
Ostatnio zmieniony przez Dawid94Moloj 13-01-2014, 16:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 13-01-2014, 15:57   Re: odpowietrzenie układu chłodzenia
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


oak napisał/a:

1. Najpierw odpowietrzamy korkiem przy nagrzewnicy, a następnie przy nadkolu.
2. I odwrotnie. Czyli, najpierw odpowietrzamy korkiem przy nadkolu, a potem tym przy nagrzewnicy.
Osobiście, na logikę (i fizykę) wydaje mi się, że najpierw należało by odpowietrzyć niżej (nadkole), a potem wyżej (nagrzewnica) ale kto wie może to "pułapka"

Mnie uczyli na fizyce ze powietrze zbiera się ponad cieczą i wpierw trzeba odpowietrzać górę. Tak jak w centralnym ogrzewaniu odpowietrzniki montuje się w górnych miejscach pionów czy grzejników. No ale ja stary jestem i uczyłem się tego w PRL-u. Może się zmieniło teraz.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
oak 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 3
Skąd: śląsk
Wysłany: 13-01-2014, 16:11   Re: odpowietrzenie układu chłodzenia
   Bolid: seicento 1.1 Van


Cytat:

Mnie uczyli na fizyce ze powietrze zbiera się ponad cieczą i wpierw trzeba odpowietrzać górę. Tak jak w centralnym ogrzewaniu odpowietrzniki montuje się w górnych miejscach pionów czy grzejników. No ale ja stary jestem i uczyłem się tego w PRL-u. Może się zmieniło teraz.


Mnie też przez jakiś czas uczono w PRL'u. I nawet też powietrze gromadziło się nad cieczą, tylko rodzi się pytanie po cóż więc ten odpowietrznik w "dolnym miejscu pionu" czyli przy nadkolu. W myśl "PRLowksich" zasad wystarczyłoby zatem odpowietrzyć tylko przy nagrzewnicy ?).

Choć.. dzięki Twemu wpisowi przyszła mi na myśl jeszcze jedna odpowiedź na własne pytanie - nie ma znaczenia gdzie odpowietrzymy najpierw, bo przecież to dwa osobne "piony".

pozrawiam
 
 
Dawid94Moloj 
Nałogowiec

Pomógł: 11 razy
Wiek: 30
Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 156
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-01-2014, 16:51   
   Bolid: Seicento 2002r.


oak, wydaje mi się, że to są w ogóle dwie inne kwestie. mechanik mi mówił, że jeśli nie odpowietrzę góry, to nie będzie działać poprawnie mi ogrzewanie i to się pokryło z wpisem jakiegoś użytkownika na forum.
_________________
trzeba coś stracić, by coś docenić.
żeby odzyskać, trzeba się zmienić.
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2014, 17:03   

Ten zaworek przy błotniku służy do odpowietrzenia chłodnicy a na ściance grodziowej do odpowietrzenia nagrzewnicy - tylko przy spuszczaniu płynu odkręcałem te korki natomiast odpowietrzałem wyłącznie na otwartym ogrzewaniu i odkręconym korku zbiornika wyrównawczego - po otwarciu termostatu poszło do zbiornika kilka pęcherzyków powietrza i po sprawie ale to był płyn bez wodny to może temu :D
 
 
gajowwy 
Nałogowiec

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 123
Skąd: dokładnie
Wysłany: 13-01-2014, 21:19   
   Bolid: seicento 900


W przypadku zalewania płynem układu należy odkręcić oba odpowietrzniki. Ten przy błotniku wychodzi z chłodnicy i odpowietrza chłodnicę, ten górny odpowietrza nagrzewnicę. Ja odpowietrzam układ na rozgrzanym silniku, kiedy w układzie jest ciśnienie (około 1 bara).
Delikatnie przekręcam ten od chłodnicy aż uleci trochę powietrza, a następnie przy nagrzewnicy. Jak ciśnienie spadnie, to znów rozgrzewam auto i powtarzam tą czynność, aż po odkręcaniu odpowietrzników zaczyna lecieć tylko płyn, bez powietrza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum