FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
umiejscowienie pancerza linki sprzęgła
Autor Wiadomość
paker228 
spamer team
Lokalny Czepiacz


Pomógł: 69 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 1102
Skąd: ZMC
Wysłany: 18-01-2014, 13:17   umiejscowienie pancerza linki sprzęgła
   Bolid: 1.1 MPI


Tak się zastanawiam czy po zmianie sprzęgła mechanik zamontował mi z powrotem prawidłowo pancerz linki sprzęgła przy pedale pod kierownicą.

zastanawiałem się nad tym bo po miesiącu od wymiany sprzęgła pedał zaczął ciężko chodzić.

po nasmarowaniu linki w pancerzu znów lżej chodzi,ale zobaczymy jak długo.

czy tak wygląda pancerz linku przy pedałach?



_________________

 
 
Jajcarz27 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 22
Skąd: Boża Wola
Wysłany: 18-01-2014, 15:16   
   Bolid: Seicento 1.1 SPI, Opel Zafira


wg mnie prawidłowo, sam ostatnio montowałem linkę, ten typ tak już ma, że te pedały sprzęgła nie pracują lekko...i nie jest to wina linki.
Taka moja opinia
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-01-2014, 15:21   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


JEST OK linka

natomiast jak powymianie sprzęgła chodzi Ci ciężko pedał to wracaj do mechanika, bo gdzieś jest błąd, ewentualnie tuleji nie przesmarował na łapie co jest kardynalnym błędem

mi chodził pedał po wymianie sprzęgła lżej jak gaz przez pierwsze pół roku
_________________

 
 
paker228 
spamer team
Lokalny Czepiacz


Pomógł: 69 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 1102
Skąd: ZMC
Wysłany: 18-01-2014, 15:45   
   Bolid: 1.1 MPI


Łukasz a da sie te tuleje nasmarowac bez kolejnego zdejmowania skrzyni?
tak jak napisalem-przez miesiac chodzilo ok,po miesiacu zaczal pedal twardniec i przy puszczaniu nie dalo sie go plynnie puscic tylko 'skokowo'.

czytalem juz wczesniej Twoj temat o tym smarowaniu tulei,nie wiem czy u mnie to bylo robione...
_________________

 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-01-2014, 16:04   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


niestety - nie da. wyciąga się je jak jest skrzynia zdjęta i łapę trzeba zdemontować ( minuta roboty )

powinno się je smarować zawsze - nawet wymieniać. ale jak mówisz, że skokowo Ci pedał chodzi to nie będzie linka ? jak linka odpada to coś ze sprzęgłem chyba, bo tuleja może chodzić ciężko i skrzypieć, ale raczej nie będzie "skakać"
_________________

 
 
paker228 
spamer team
Lokalny Czepiacz


Pomógł: 69 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 1102
Skąd: ZMC
Wysłany: 18-01-2014, 16:18   
   Bolid: 1.1 MPI


Tez mialem takie wrazenie ze linka gdzies obciera w pancerzu,ale wzrokowo poprowadzona prawidłowo ,nigdzie nie zgieta, nie zalamana.
No zobaczymy, napuscilem troche oleju strzykawka do pancerza, jest duzo lepiej,zobacze jak dlugo to sie utrzyma.

mozliwe ze po prostu linka miala juz sucho, bo jeszcze fabryczna ;)
_________________

 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-01-2014, 17:01   
   Bolid: Seicento 1242


paker228, jeżeli chciałbyś jeszcze poprawić płynność to warto zdemontować pedał, trzyma go jedna śruba ,nie ma konieczności demontażu całego zespołu pedałów. Przesmarować tulejkę na pedale, tylko pamiętaj aby dobrze dokręcić śrubę ,za słabo to tuleje się wyrobi, za mocno to będzie efekt odwrotny. U siebie robię to co jakiś czas i sprzęgło chodzi tak jak wtedy gdy było nowe :))
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-01-2014, 17:35   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


e to taką linkę wymień, 40 zł dasz i będzie git a nie trupa letniego trzymaj
_________________

 
 
paker228 
spamer team
Lokalny Czepiacz


Pomógł: 69 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 1102
Skąd: ZMC
Wysłany: 19-01-2014, 15:13   
   Bolid: 1.1 MPI


Ale umyslnie nie chcialem linki wymieniac bo nowa nie wiadomo jaka bedzie trwala.. Za wiele sie naczytalem o problemie zrywania nowo zalozonych linek. Ta mimo ze stara to przeciez wcale nie uszkodzona.

Pieczar myslalem o przesmarowaniu tilei pedala ale nie chcialem 'w ciemno' krecic, nie wiedzialem ze sam pedal da sie zdjac. Dzieki za rady;-)
_________________

 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 19-01-2014, 15:16   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


nie no jak kupisz oryginalną i normalnie założysz to nie ma prawa nic się zrywać, spokojna głowa
_________________

 
 
Luszeq 
Nałogowiec


Pomógł: 5 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 463
Skąd: Radymno
Wysłany: 19-01-2014, 16:52   
   Bolid: MAZDA 323F BJ


Inwestuj w oryginał. Ja zmieniłem linkę 35tys. km temu (poprzednią zerwałem) i nie ma żadnych problemów :)
_________________

Karmazynowa strzała
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum