Olej pod silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
Ichtio
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 29 Dołączył: 25 Sty 2013 Posty: 376 Skąd: Marklowice (SWD)
|
Wysłany: 26-01-2014, 16:09 Olej pod silnikiem
Bolid: Fiat Seicento 900 Young |
|
|
Witam! Dziś chciałem wyjechać sejem, patrze a pod silnikiem plama oleju. Otwieram maskę a tam wszystko obrzygane olejem, bagnet wyleciał. Co się mogło stać? Zamarzła odma?
Proszę o szybką pomoc
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Rollo1323
spamer team

Pomógł: 44 razy Wiek: 31 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 1131 Skąd: B-B/Székesfehérvár
|
Wysłany: 26-01-2014, 16:11
Bolid: Seicento Young |
|
|
Pewnie odma. Jak chcesz ściągać to w jakimś ciepłym miejscu np garażu bo wszystko na mrozie twarde a ręce też kostnieją.. wyciąg, zobacz, na filtr też popatrz czy suchy. |
_________________ Mój Żółw
 |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-01-2014, 16:58
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
dlatego nie wiem czy dobrym rozwiazaniem jest ten tlumik plomieni w 900 bo maslo zbiera i osadza na nim a jak sie nie czysci to zatyka w koncu i tak dzieje |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
Ichtio
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 29 Dołączył: 25 Sty 2013 Posty: 376 Skąd: Marklowice (SWD)
|
Wysłany: 26-01-2014, 17:08
Bolid: Fiat Seicento 900 Young |
|
|
Chyba też olej się wydostawał z uszczelki pod pokrywą zaworów... Mogła się też uszczelka rozszczelnić? Żeby te odmę sprawdzić to jedynie poprzez zobaczenie jej czy są też jakieś triki na sprawdzenie jej? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 26-01-2014, 17:30
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Ichtio napisał/a: | Chyba też olej się wydostawał z uszczelki pod pokrywą zaworów... Mogła się też uszczelka rozszczelnić? Żeby te odmę sprawdzić to jedynie poprzez zobaczenie jej czy są też jakieś triki na sprawdzenie jej? |
Uszczelka jeśli nie ciekła wcześniej to nie ruszaj. Ciśnienie gazów nad głowicą spowodowało wypchnięcie oleju przez uszczelkę . Odma do czyszczenia- musisz zdemontować całość (10 minut roboty). Najlepiej w domu w ciepłym wyczyścić. Łącznie z tłumikiem płomieni. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
gajowwy
Nałogowiec
Pomógł: 9 razy Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 123 Skąd: dokładnie
|
Wysłany: 26-01-2014, 17:43
Bolid: seicento 900 |
|
|
O jakim tłumiku płomieni mówicie? |
|
|
|
 |
Ichtio
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 29 Dołączył: 25 Sty 2013 Posty: 376 Skąd: Marklowice (SWD)
|
Wysłany: 26-01-2014, 17:56
Bolid: Fiat Seicento 900 Young |
|
|
Właśnie, jaki tłumik płomieni? Gdzie to jest i od czego to jest |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 26-01-2014, 18:13
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
Ichtio napisał/a: | jaki tłumik płomieni? |
http://motoczescikapka.pl...to-Polonez/2161
W węzu (na samym początku węża) przy pokrywie klawiatury.
Tam właśnie najczęściej zamarza gdy ten tłumik płomieni jest brudny, zaklejony "masłem" z oleju. |
|
|
|
 |
Ichtio
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 29 Dołączył: 25 Sty 2013 Posty: 376 Skąd: Marklowice (SWD)
|
Wysłany: 26-01-2014, 20:24
Bolid: Fiat Seicento 900 Young |
|
|
Dolałem do seja oleju i go odpaliłem (stał w garażu ze 3-4h, za ciepło w nim też nie jest) i chodził pare minut na wolnych obrotach. Olej już nie wylatywał lecz gdy wyłączyło się już ssanie, dodałem gazu i puściłem pedał to silnik utrzymywał obroty przez 2 sekundy i dopiero schodził na wolne Do tego coś terkocze w wtrysku... Przedtem tego nie było. Co to może być? Jutro wyczyszczę te odmę i ten tłumik płomieni |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2014, 21:26
|
|
|
Lejcie porządne oleje to nie będzie masła zrobiłem 899 ponad 200kkm i nigdy słynne masło się nie pojawiało - tłumik płomieni ma być na swoim miejscu
ps.zerknij na filtr powietrza czy nie pływa w oleju |
|
|
|
 |
Ichtio
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 29 Dołączył: 25 Sty 2013 Posty: 376 Skąd: Marklowice (SWD)
|
Wysłany: 26-01-2014, 22:52
Bolid: Fiat Seicento 900 Young |
|
|
No zobaczę A co powiecie na temat terkotania wtrysku? |
|
|
|
 |
Math3o
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 16 Paź 2012 Posty: 48 Skąd: Nowogród
|
Wysłany: 26-01-2014, 23:01
Bolid: Fabia 2 Combi 2008r 1.2 12V 70km + LPG |
|
|
jak wtrysk może terkotać? bardziej bym powiedział, że to pochłaniacz oparów paliwa dość dokuczliwe w mrozy |
_________________ JEST - Skoda Fabia 2 Combi 1.2 12V 70 km 2008r + LPG
BYŁO - Seicento 0.9 1999r |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2014, 23:03
|
|
|
Math3o napisał/a: | jak wtrysk może terkotać? bardziej bym powiedział, że to pochłaniacz oparów paliwa | - zarówno wtryskiwacz jaki zawór pochłaniacza są "elektrozaworami" więc skoro jeden może to i drugi ma prawo |
|
|
|
 |
Rollo1323
spamer team

Pomógł: 44 razy Wiek: 31 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 1131 Skąd: B-B/Székesfehérvár
|
Wysłany: 26-01-2014, 23:14
Bolid: Seicento Young |
|
|
o ile wtrysk terkota cały czas, czy mróz czy ciepło, czy bieg jałowy czy wysokie obroty, tak pochłaniacz par paliwa zaczyna brzmieć na mrozie i głównie na obrotach |
_________________ Mój Żółw
 |
|
|
|
 |
Ichtio
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 29 Dołączył: 25 Sty 2013 Posty: 376 Skąd: Marklowice (SWD)
|
Wysłany: 26-01-2014, 23:19
Bolid: Fiat Seicento 900 Young |
|
|
No słychać terkotanie właśnie z miejsca wtrysku... I na dodatek obroty spadają dopiero po 2 sekundach od puszczenia gazu |
|
|
|
 |
|