Co zrobiłeś/aś dzisiaj dla swojego autka? |
Autor |
Wiadomość |
saper94
spamer team motórzysta

Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 03-02-2014, 10:04
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
rotax24, zgodnie z tym co producent lał, a silniki które dostałem, kilka sztuk, różnych, były seryjne. Ale dużo osób się na tym przejechało z tego co wiem. Do lepszego motocykla jedynie Castrol Racing (chyba tak się nazywa), bym lał
LOTOS to przypadkowo kupiłem, pierwsze co tanie podeszło pod rękę znajomi później też zaczęli stosować i nikt nie narzeka nadal
Ale w samochodach już Castrol leję, planuje na Valvoline przejść
Dobra, chyba starczy tematu olejowego... |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-02-2014, 10:10
|
|
|
saper94 napisał/a: | Do seryjnych silników, może i wystarczy motul, ale do lepszego motocykla jedynie Castrol Racing (chyba tak się nazywa), bym lał | - większej bredni jeszcze nie słyszałem ale nie sposób dyskutować z osobą o takich doświadczeniach
i wiedzy
Jak Motul w 1961 opracował pierwszy Estrowy olej wyczynowy do GP 900 to w Castrolu jeszcze
nie słyszeli co to Syntetyk |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 03-02-2014, 10:18
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Teorii może nie znam ale widziałem co się działo na tym oleju i to mi wystarczy. Do samochodów sam wiesz że pytałem się co mogę lać, bo tu nie wiedziałem.
A teraz posłuże się przykładem: tak samo producent pierwszych telefonów nie wymyślił smartfona, to znaczy że smartfon to G. idąc tym tokiem rozumowania i jest gorszy od początków
Ale koniec o olejach |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-02-2014, 11:12
|
|
|
saper94 napisał/a: | Teorii może nie znam ale widziałem co się działo na tym oleju i to mi wystarczy | - ja widziałem mnóstwo analiz przepracowanych olei z wyczynowych silników które raczej bardziej niż na "oko" pozwalają stwierdzić czy dany olej jest lepszy czy gorszy - a bardziej wiarygodnej i precyzyjnej metody jak na razie nikt nie wymyślił - również nie napotkałem jakiś niepokojących wyników Motula i Repsola szczególnie w analizach z MotoGP a raczej obciążenia są nieporównywalne z cywilnym użytkowaniem - chyba że się mylę |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 03-02-2014, 11:27
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
rotax24, masz rację, ale to co sprzedają a to co leją na moto gp to 2 różne świat, co trzeba brać pod uwagę możliwe są też błędy użytkowników, nie ja jeździłem i lałem olej więc nie wiem
Mogę powiedzieć tylko że jak ktoś co max 2000km olej chce zmieniać to może lać LOTOS 10w40 |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
eivel
Nałogowiec

Wiek: 30 Dołączył: 21 Wrz 2013 Posty: 135 Skąd: Elbląg NE
|
Wysłany: 03-02-2014, 11:35
Bolid: Fiat 126p Opel Astra G |
|
|
Wypucowalem całego sejka, zalalem pod sam korek oraz zamówiłem nowe zderzaki do sportinga w czarnym kolorze. Wkrótce dodam jakieś fotki.;-) |
_________________ "Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców"
Colin McRae
Moje Seicento
http://www.seicento.pl/vi...78b5218d#499519 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-02-2014, 12:12
|
|
|
saper94 napisał/a: | Mogę powiedzieć tylko że jak ktoś co max 2000km olej chce zmieniać to może lać LOTOS 10w40 | - powiadasz że mogę go zalać do KTM-a z silnikiem LC4 do którego używam Motorexa 20w60 - http://allegro.pl/motorex...3866569802.html - nie wspominając że jest jedynym olejem dopuszczonym przez producenta wiesz ile kasy bym zaoszczędził
ps.że też wcześniej się z Tobą nie zgadałem |
|
|
|
 |
beowulf1313
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Sty 2014 Posty: 1 Skąd: Bielice
|
Wysłany: 03-02-2014, 13:36
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Umyłem, dopompowałem kołą no i wymieniłem tuleje w wahaczach tył , tera to jest taka cisz w aucie ze asz w uszach dzwoni |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 03-02-2014, 13:44
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
beowulf1313 napisał/a: | Umyłem, dopompowałem kołą no i wymieniłem tuleje w wahaczach tył , tera to jest taka cisz w aucie ze asz w uszach dzwoni |
Jak dzwoni, to znaczy że znowu coś do wymiany |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
Zaczek54
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Sty 2014 Posty: 1 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 03-02-2014, 14:28
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
opłukałem myjką
dolałem płynu do spryskiwaczy
sprawdziłem poziom oleju |
|
|
|
 |
evaaer100
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Sty 2014 Posty: 1 Skąd: Rypin
|
Wysłany: 03-02-2014, 14:54
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Naprawiłem już 3 koło. Tym razem zawór był do du.. |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Wiek: 39 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 04-02-2014, 14:55
Bolid: Seicento |
|
|
zakupione:
- ele.szyby
- nowe osłony wydechu [ termoizolacja ] |
_________________
 |
|
|
|
 |
piotr1231
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 17 Lis 2009 Posty: 467 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-02-2014, 17:53
Bolid: Seicento 900 |
|
|
rotax24, Widzę, że masz doświadczenie jeśli chodzi o oleje. Moja 900 setka ma w tej chwili ok. 92 tyś. kilometrów. Od nowości jak jest w rodzinie, zalewany olej to jest Mobil Super 2000 Benzyna X1 10W-40. Wymieniany zawsze co rok w pakiecie z filtrem oleju od Filtrona. Roczny przebieg to około 8 tyś. kilometrów. Silnik pracuje bez zarzutów, nie spala oleju, od wymiany do wymiany nie trzeba nic dolewać, jak na swoje 39 KM przyśpiesza dobrze. Co powiesz o tym oleju ? Nie robię mu krzywdy ? |
_________________ Samochód jak dziewczyna, musi mieć maksymalny wet look
Mój: http://www.seicento.pl/vi...59547&start=180
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-02-2014, 18:11
|
|
|
piotr1231 - wymieniając co 8kkm aż takiej krzywdy mu nie robisz ale jeżeli nie ma konieczności dolewek i przebieg jest taki jak Podajesz to bez zastanowienia przy kolejnej wymianie zalałbym ten olej - http://galonoleje.pl/skle...fe-5w40-4l.html jeżeli dbałość o silnik ma korespondować z dbałością o nadwozie i wnętrze
ps. jeżeli cena nie stanowi przeszkody polecam do 899 ten filtr oleju - http://galonoleje.pl/skle...ju-w-714-2.html - posiada wyższy stopień filtracji i zdecydowanie bardziej precyzyjnie wykonany zawór "anti syphon valve" który ma ogromne znaczenie w 899
Tutaj trochę wypocin z wczoraj - http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=364367 |
|
|
|
 |
piotr1231
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 17 Lis 2009 Posty: 467 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-02-2014, 19:01
Bolid: Seicento 900 |
|
|
rotax24, No i tak trzeba będzie zrobić. Różnica finansowa żadna, a jak ma mu się żyć lepiej to warto. Ślicznie dziękuję. |
_________________ Samochód jak dziewczyna, musi mieć maksymalny wet look
Mój: http://www.seicento.pl/vi...59547&start=180
 |
|
|
|
 |
|