FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
brak oleju na bagnecie w sejku 899ccm
Autor Wiadomość
lukaszm 
nówka sztuka ;)


Wiek: 37
Dołączył: 28 Wrz 2013
Posty: 49
Skąd: śląskie / łódzkie
Wysłany: 17-02-2014, 20:08   brak oleju na bagnecie w sejku 899ccm
   Bolid: Mazda3 BK, Fiat Seicento Young


Cześć. W październiku wymieniałem olej na 10w40 Mobil 1, wcześniej silnik zalany był jakimś tanim olejem mineralnym, auto przejechało ponad 9000 km, w sobotę wyciągam bagnet a tam sucho, ani kropelki. W czasie jazdy, ani na postoju nie zapaliła się kontrolka miski olejowej, dolałem pozostałą ilość którą miałem w bańce ok litra to dopiero na końcu bagnetu pojawił się olej, pojechałem do sklepu kupiłem ten sam olej dolałem znów ok litra i teraz mam po środku min/max. W sejku jest zamontowany gaz od października. Pytanie jak możliwe że nie zapaliła się kontrolka oleju, która zapala się przy przekręceniu stacyjki i gaśnie. Czy mam się obawiać jakiś problemów z tym że auto jeździło na bardzo niskiej ilości oleju? Silnik jest ulany olejem czy mogę bez problemu go umyć w celu poszukiwania źródeł wycieku? Mam jeszcze pytanko od filtra powietrza w stronę pokrywy zaworów idzie gumowy wąż która nakłada się na metalową rurkę wystającą z pokrywy oleju można ten gumowy wąż bez problemu zdjęć to tak ma być?
_________________
Fiat Seicento Young
 
 
Dawid94Moloj 
Nałogowiec

Pomógł: 11 razy
Wiek: 30
Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 156
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-02-2014, 20:15   
   Bolid: Seicento 2002r.


lukaszm, jeździsz na gazie i dopiero po 9000 km sprawdzasz stan oleju :D ? To i tak bardzo dobrze się sej sprawdził.
Jak masz gaz to obowiązkowo olej sprawdza się co 400/500 km. Gaz jest suchy więc bierze olej, żeby mieć jakąś równowagę w smarowaniu. ( chyba ? )

Co do kontrolek to nie jeździ się samochodem póki się zapalą i wtedy z paniką się sprawdza co się stało :D To tak jak z kontrolką temperatury. Jak się zapali to dzwonić po straż już trzeba.
Na pewno jakieś skutki uboczne będą ale na jaką skalę nie wiadomo.
_________________
trzeba coś stracić, by coś docenić.
żeby odzyskać, trzeba się zmienić.
Ostatnio zmieniony przez Dawid94Moloj 17-02-2014, 20:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Sebastian_M26 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Bytom
Wysłany: 17-02-2014, 20:18   
   Bolid: Seicento 900


Myj dokładnie i wymieniaj uszczelki. Standardowo głowica, pokrywa i miska. To jest proste, tylko warto głowice podrzucić na warsztat, gdzie specjalizują się w głowicach.
 
 
Sebastian_M26 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Bytom
Wysłany: 17-02-2014, 20:21   
   Bolid: Seicento 900


Nic się nie stało, jakby lampka się za świeciła w czasie jazdy, to już pod maskę nie byłoby po co zaglądać.
 
 
margwi 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: warszawa
Wysłany: 17-02-2014, 20:24   
   Bolid: seicento Van 1.1mpi, chrysler voyager 2,4


pewnie uszczelka dekla zaworów
_________________
było siena 1,6, Cc700 jest SC1,1 jeśli chodzi o fiaty


http://www.autocentrum.pl...-seicento-2004/
Ostatnio zmieniony przez margwi 17-02-2014, 20:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dawid94Moloj 
Nałogowiec

Pomógł: 11 razy
Wiek: 30
Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 156
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-02-2014, 20:25   
   Bolid: Seicento 2002r.


Sebastian_M26, tego nie wiadomo. U mnie też się nic nie stało w przypadku płynu chłodniczego, a w dzień wyjazdu na wakacje wiatrak odmówił posłuszeństwa. Wymiana była jakoś po 3 dniach, bo innej możliwości nie było. To było w lipcu, a w lutym dopiero zaczął brać płyn i to pił 5 litrów na 800km. pękła głowica przy 3 tłoku.

Oby nic poważnego się nie stało. Ale tak jak pisze reszta uszczelki można wymienić, bo kosztują grosze. Do 100zł to max.
_________________
trzeba coś stracić, by coś docenić.
żeby odzyskać, trzeba się zmienić.
 
 
 
lukaszm 
nówka sztuka ;)


Wiek: 37
Dołączył: 28 Wrz 2013
Posty: 49
Skąd: śląskie / łódzkie
Wysłany: 17-02-2014, 20:29   
   Bolid: Mazda3 BK, Fiat Seicento Young


olej sprawdzałem kilka razy wcześniej i był więc nie zbudziło to moich podejrzeń. Będę teraz kontrolował częściej. Ktoś wie od czego jest ten gumowy wąż opisany w 1 poście, czy powinien on przy pokrywie zaworów być ściśnięty opaską? Przy takich temperaturach jak teraz panują mogę umyć silnik? Myć go na odpalonym czy zgaszonym? Rozumiem że takie rzeczy jak akumulator, oraz sterownik od gazu mam zabezpieczyć folią, czy 899ccm posiada sterownik PCM, jeśli tak to gdzie go znajdę?
_________________
Fiat Seicento Young
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2014, 20:38   

Zrób jak Koledzy powyżej radzą - zacznij od uszczelek :wink: teoretycznie wystarczy 1,6l oleju żeby napływał pod smok pompy więc miałeś więcej szczęścia niż ...... Przy zasilaniu LPG zdecydowanie korzystnie jest utrzymywać poziom blisko MAX ze względu na podwyższoną temperaturę pracy silnika co przy większej ilości skutkuje lepszym odprowadzaniem ciepła a przy tak małej ilości jak była w silniku raczej z jego lepkości zostało ledwie 10w30 :wink: o ile nie mniej :roll: jak uporasz się z uszczelkami a pobór oleju nadal będzie wysoki to można wziąć pod uwagę SAE 5w50 - przykładowo takie http://galonoleje.pl/skle...-1-5w50-l4.html :ok:

ps. wąż odmy powinien być zaciśnięty opaską bez możliwości lekkiego zdjęcia ręką :wink:
Ostatnio zmieniony przez rotax24 17-02-2014, 20:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lukaszm 
nówka sztuka ;)


Wiek: 37
Dołączył: 28 Wrz 2013
Posty: 49
Skąd: śląskie / łódzkie
Wysłany: 17-02-2014, 20:38   
   Bolid: Mazda3 BK, Fiat Seicento Young


Sebastian_M26w dzień wyjazdu na wakacje wiatrak odmówił posłuszeństwa. [/quote]

podziwiam ludzi którzy jeżdżą tym autem na wakacje :) wczoraj pojechaliśmy na narty, narty mieściły się tylko przy rozłożonej kanapie, a przy złożonej nie można było zamknąć drzwi.
_________________
Fiat Seicento Young
 
 
lukaszm 
nówka sztuka ;)


Wiek: 37
Dołączył: 28 Wrz 2013
Posty: 49
Skąd: śląskie / łódzkie
Wysłany: 17-02-2014, 20:41   
   Bolid: Mazda3 BK, Fiat Seicento Young


nie wiem czy dobrze zrobiłem zmieniając olej na pół syntetyczny jak wcześniej lany był "jakiś" mineralny
_________________
Fiat Seicento Young
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2014, 20:43   

lukaszm napisał/a:
nie wiem czy dobrze zrobiłem zmieniając olej na pół syntetyczny jak wcześniej lany był "jakiś" mineralny
- bardzo dobrze tylko szkoda że tak późno, zresztą nadal lejesz mineralny tylko 10w40 :wink:
Ostatnio zmieniony przez rotax24 17-02-2014, 20:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lukaszm 
nówka sztuka ;)


Wiek: 37
Dołączył: 28 Wrz 2013
Posty: 49
Skąd: śląskie / łódzkie
Wysłany: 17-02-2014, 20:43   
   Bolid: Mazda3 BK, Fiat Seicento Young


rotax24 napisał/a:

ps. wąż odmy powinien być zaciśnięty opaską bez możliwości lekkiego zdjęcia ręką :wink:


Mam się spodziewać oleju w filtrze powietrza?
_________________
Fiat Seicento Young
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2014, 20:47   

lukaszm napisał/a:
rotax24 napisał/a:

ps. wąż odmy powinien być zaciśnięty opaską bez możliwości lekkiego zdjęcia ręką :wink:


Mam się spodziewać oleju w filtrze powietrza?

Niekoniecznie - jeżeli jest przedmuch z powodu uszczelniaczy to tak ale jak wąż był luźny to ciśnienie przedmuchu i tak było niższe przez luźne połączenie na pokrywie zaworów.
 
 
Dawid94Moloj 
Nałogowiec

Pomógł: 11 razy
Wiek: 30
Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 156
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-02-2014, 20:49   
   Bolid: Seicento 2002r.


lukaszm, nie jest źle. Sejo dał radę a siadały takie marki jak opel insignia, volvo s60 to z 2006 chyba, audi a4 b6, mazda 6, opel vectra C, (15 km jechaliśmy na zgaszonym silniku i toczyliśmy się 5/10 km/h z górki :D ) a ja na zakopiance robiłem im zdjęcia i się z nich śmiałem :D mówią, że ford (...) wort a fiat jego brat - no nie zdecydowanie nie.
Na odcinku 3 km wszyscy stali maska w górze i czekali aż ostygnie.

20 lat temu maluchem za granice całe rodziny jeździły. Więc nie wiem czemu inni widzą w tym problem :D
_________________
trzeba coś stracić, by coś docenić.
żeby odzyskać, trzeba się zmienić.
 
 
 
lukaszm 
nówka sztuka ;)


Wiek: 37
Dołączył: 28 Wrz 2013
Posty: 49
Skąd: śląskie / łódzkie
Wysłany: 17-02-2014, 20:51   
   Bolid: Mazda3 BK, Fiat Seicento Young


jakiej firmy kupić uszczelkę pokrywy zaworów i miski olejowej?
_________________
Fiat Seicento Young
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum