Sprężyny progresywne. Prawda czy mit? |
Autor |
Wiadomość |
saper94
spamer team motórzysta

Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 03-03-2014, 14:49 Sprężyny progresywne. Prawda czy mit?
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad poprawieniem zawieszenia w seicento. Gleba od razu odpada. Jakiś czas temu zauważyłem w internecie taki wynalazek jak sprężyny progresywne. Według tego co piszą jest to 30/30 (trochę nisko jak dla mnie z racji chlapaczy których nie zdemontuje, ale jeszcze dam radę chyba). Ktoś miał z nimi do czynienia? Po tej operacji w planach rozpórki ale to już inna kwestia
http://allegro.pl/mad-spr...4009468124.html
a oto takie sprężyny |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 03-03-2014, 14:51
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
30/30 to jest poprawiona seria nie obniżenie
Większość, jak nie wszystkie obniżenia są progresywne |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
Rollo1323
spamer team

Wiek: 31 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 1131 Skąd: B-B/Székesfehérvár
|
Wysłany: 03-03-2014, 15:04
Bolid: Seicento Young |
|
|
saper94 prawda jest taka że jak wsadzisz 40/40 ot choćby nawet MTSa to siądzie ci powiedzmy te 3 cm w dół a to aż tak sporo nie jest. Nie jest zbyt nisko by przeszkody stanowiły progi zwalniające czy niskie krawężniki, nie jest zbyt wysoko tak jak standardowy zawias. A co za tym idzie prowadzenie też się poprawia. |
_________________ Mój Żółw
 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 03-03-2014, 15:48
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Linda, Rollo1323, mi głównie o usztywniane chodzi, czy rzeczywiście te sprężyny działają Wiem że to jeszcze nie gleba, którą na starcie wykluczyłem, ale na serii mam czasami problemy z krawężnikami, chlapaczami przycieram często (których nie planuję zdejmować)
Przede wszystkim chodzi mi o to aby lepiej i bezpieczniej można było pokonywać zakręty. Na amortyzatorach gazowych siedzi może 1 cm lub więcej wyżej, więc niewiele niżej niż seria będzie. |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 03-03-2014, 16:05
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Jak wsadzisz te springi to po za delikatną różnicą w prowadzeniu obniżenia pewnie nie będzie chlapaczy też nigdy nie miałem ściągać ale nawet na serii wszędzie nimi haczyłem aż w końcu jeden się urwał i wywaliłem resztę założyć je można w zimie żeby auto się tak nie chlapało a w lecie je wywalić
myślałem że przy zawiasie -70 będzie ciężko się jeździło ale jest idealnie oczywiście wysokie krawężniki omijam z daleka i po za zderzakiem niczym jeszcze nie przyhaczyłem chociaż dopiero zrobiłem kilkaset kilometrów po mieście i górach... 7/5 wbrew pozorom nie jest jakieś strasznie niskie, chcę niżej |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 03-03-2014, 21:29
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Uwierz że latem też syf spod koła leci, a kamienie itp. I mam piaskowanie Chlapacze zostają, nie ma opcji
Gleby nie chcę jak wyżej pisałem, chcę go lekko usztywnić tylko, z glebą bym nawet na podwórko nie wjechał, o jeździe nie wspomnę, a on ma jeździć, nie tylko wyglądać |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
Minog
Nałogowiec

Wiek: 42 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 126 Skąd: Września
|
Wysłany: 03-03-2014, 22:37
Bolid: Seicento |
|
|
Na eibachu też siada 30mm, i widać różnicę w stosunku do serii, niżej nie chcę schodzić bo wcale wygodnie nie jest. Chlapacze będziesz musiał zdemontować. Czy te całe mts-y rzeczywiście obniżają tyle ile podają? |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 04-03-2014, 00:45
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Skoro gadacie że lipa z chlapaczami... to chyba sobie odpuszczę No chyba że bym zainwestował w kpl. Sparco i ewentualnie w carbon zrobił, bo szczerze to mam dość tego zawieszenia, nawet przy wyprzedzaniu buja gdzie drugim moim autem jadę i bajka Jak na razie muszę więc pomyśleć. Po sprężynach miały wlecieć jakieś aluski 13" bo stalowe krzywe 2 to nie opłaca się nowych kupować, na zimę by starczyły
Samochód itak stoi wyżej aktualnie z racji amortyzatorów gazowych, mimo że opadł trochę, na początku była terenówka |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-03-2014, 07:41
|
|
|
saper94 napisał/a: | Przede wszystkim chodzi mi o to aby lepiej i bezpieczniej można było pokonywać zakręty. | - w 899 miałem standardowe zawieszenie i po założeniu stabilizatora zdecydowanie lepiej prowadził się na zakrętach jakby jeszcze go obniżyć było by elegancko
ps. można kupić dedykowany do 899 stabilizator - występowały takie w wersjach ze wspomaganiem - NR.ORG. 46553293 |
|
|
|
 |
freestylo
Nałogowiec

Dołączył: 12 Maj 2006 Posty: 239 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 04-03-2014, 07:59
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
saper94 napisał/a: | Skoro gadacie że lipa z chlapaczami... to chyba sobie odpuszczę No chyba że bym zainwestował w kpl. Sparco i ewentualnie w carbon zrobił, bo szczerze to mam dość tego zawieszenia, nawet przy wyprzedzaniu buja gdzie drugim moim autem jadę i bajka Jak na razie muszę więc pomyśleć. Po sprężynach miały wlecieć jakieś aluski 13" bo stalowe krzywe 2 to nie opłaca się nowych kupować, na zimę by starczyły
Samochód itak stoi wyżej aktualnie z racji amortyzatorów gazowych, mimo że opadł trochę, na początku była terenówka |
ja u siebie obciąłem chlapacze i jest wygląda nie najgorzej przy -40 nic nie ociera |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 04-03-2014, 08:37
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
rotax24, dzięki Ci bardzo za przydatną informację! Sprężyny po 12 latach już są pewnie trochę zużyte, a też nie chciałbym żeby mi pękła w trakcie jazdy, na seryjne szkoda kasy skoro można coś lepszego od razu kupić Dobra, kupię i zobaczę jak to będzie i ewentualnie tak jak pisałem wyżej pokombiinuje z chlapaczami |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
rafal8818
spamer team Cento?lązak

Wiek: 37 Dołączył: 26 Paź 2008 Posty: 1652 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 04-03-2014, 11:35
Bolid: Seicento S-Class 1.1 66.6KM |
|
|
saper94 napisał/a: | ale na serii mam czasami problemy z krawężnikami, chlapaczami przycieram często (których nie planuję zdejmować) |
Jak czytam takie uzasadnienia ...
Kupiłeś seja czy Ładę Nivę ?
Chociaż jak ktoś nie potrafi jeździć to i Ładę powiesi na kamieniu
Główna bolączka to chlapacze ? sam miałem do -35/-35 skrócone o 1cm i o nic nie tarłem ... nawet jak 2 kołami z dużego krawężnika zjeżdżałem ... Nie wiem jak Ty jeździsz
A zawsze można je wymontować ( na krawędzi błotnika pewnie już nie masz lakieru ... wiem jak u mnie się tam wycierał) i zamontować inne albo gumowe albo coś ...
dawiddawidowski napisał/a: | 7/5 wbrew pozorom nie jest jakieś strasznie niskie, chcę niżej |
Skąd ja to znam
Była seria ... założyłem 35/35 i delikatnie delikatnie bo przytrę ... po 2 dniach już jeździłem naj serią albo i lepiej założyłem 60/50 .... ojjj nisko trzeba uważać ... dupa wszędzie wjadę i wszystko zrobię ... a że o 1cm nie warto siadać ... to kiedyś kupię gwint |
_________________ Szczyrk 2014 - #75
Było Seicento 1.1 66HP-> http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=30393
Jest Lew 308 1.6 112HP http://www.seicento.pl/vi...r=asc&start=757 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 04-03-2014, 12:42
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
rafal8818, Ostatnio zdarzyło się że przytarlem zjeżdżając prostopadle do krawężnika właśnie i na hamulcu. Podczas podjazdu dla zderzaka kilka mm brakowało Co prawda rzadko zdarza mi się taki krawężnik bo ich unikam, szkoda samochodu.
Pod chlapaczami jest wytarte, już raz tam lakierowalem...
Mnie nie kręci obniżanie takiego samochodu, dla mnie mógłby być wysoko jak jest, on ma być do jazdy. Po prostu chciałem się dowiedzieć czy te sprężyny rzeczywiście pomogą w jego usztywnieniu, bo seria tylko stwarza niebezpieczeństwo. A temat na Chlapacze poszedł
Dobra, kupię Chlapacze do rajdówki, zobaczę jak to będzie na tych sprężynach i w razie co wymienię i problemu nie będę miał |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
cookie24
Nałogowiec

Wiek: 40 Dołączył: 09 Sie 2008 Posty: 193 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 04-03-2014, 13:08
Bolid: seicento 1.1 |
|
|
saper94 napisał/a: | rafal8818, Ostatnio zdarzyło się że przytarlem zjeżdżając prostopadle do krawężnika właśnie i na hamulcu. Podczas podjazdu dla zderzaka kilka mm brakowało Co prawda rzadko zdarza mi się taki krawężnik bo ich unikam, szkoda samochodu.
Pod chlapaczami jest wytarte, już raz tam lakierowalem...
Mnie nie kręci obniżanie takiego samochodu, dla mnie mógłby być wysoko jak jest, on ma być do jazdy. Po prostu chciałem się dowiedzieć czy te sprężyny rzeczywiście pomogą w jego usztywnieniu, bo seria tylko stwarza niebezpieczeństwo. A temat na Chlapacze poszedł
Dobra, kupię Chlapacze do rajdówki, zobaczę jak to będzie na tych sprężynach i w razie co wymienię i problemu nie będę miał |
Obnizenie auta to tez poprawa prowadzenia. Lepiej sie czuje auto, z tego co sie pytalem to sprezyny "sportowe" FK, MTS, APEX itp. sa robione z grubszego drutu niz seria (chyba ze grubiej lakierem maluja ) bo jak dawalem swoje do sprasowania to facet niechcial seri bo peka tylko powiedzial ze jakies sportowe mam miec...
Zaloz stabilizator i gorna rozporke jak masz kanape to bez sensu jest montowac tylna bo kanapa bardziej usztywnia... A dolna to kwestia gustu... Dobrze zrobiona sprlnia swoja role ale to bym zaraz wspawal wzmocnienia kielichow... Polecam Irka Górnego potrafi duzo wyjasnic i pomoc. |
_________________
 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 04-03-2014, 16:56
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
No to plany na mody są wzmacniać kielichow nie muszę na razie, niedawno tam zaglądałem i nieźle się trzymają, trochę nalotu tylko było tu usunąłem i podkład poleciał. Z tyłem szkoda zachodu żeby próbować spinać to, auta do sportu nie robię Problem z chlapaczami rozwiązany, czekam aż się zrobi trochę cieplej i małe zakupy zrobię, myślę że od razu zrobię większość tego co planuje żeby nie siedzieć później nad tym codziennie |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
|