Zmiana oleju na syntetyk? |
Autor |
Wiadomość |
TomP
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 24 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 09-03-2014, 20:04
Bolid: seicento 900 |
|
|
Tak, dokładnie jeździ w rover 416si z automatem. Poprzedni właściciel zalewał 5w50 więc ja to kontynuowałem, trudno powiedzieć ile będzie brać oleju 5w40, bo 5w50 bierze mniej więcej 0,5l na 4,5 tys. km. |
_________________  |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-03-2014, 21:16
|
|
|
TomP napisał/a: | trudno powiedzieć ile będzie brać oleju 5w40, bo 5w50 bierze mniej więcej 0,5l na 4,5 tys. km. | - wbrew pozorom może sae 40 brać mniej ze względu że sae 50 nie były wstanie skutecznie zbierać pierścienie |
|
|
|
 |
TomP
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 24 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 09-03-2014, 22:16
Bolid: seicento 900 |
|
|
Jeszcze tylko dodam, że książka obsługi rovera podaje za właściwy olej do tego silnika półsyntetyk 10w40. |
_________________  |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-03-2014, 22:21
|
|
|
TomP napisał/a: | książka obsługi rovera podaje za właściwy olej do tego silnika półsyntetyk 10w40. | - zerknij co zaleca Honda do tego silnika to jest identyczna paranoja jak silnik Rovera 1,4 MPi gdzie jak był montowany w naszych Polonezach to w książce obsługi zalecali 15w40
Tutaj masz aktualną tabelę doboru lepkości Hondy:
Oleje zarówno silnikowe jak i przekładniowe wytwarza do Hondy Japońska firma Idemitsu - idą one na pierwsze zalanie i później jako produkty serwisowe "Genuine Parts" - dostępne poniżej wyłącznie w tych lepkościach:
 |
|
|
|
 |
TomP
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 24 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 10-03-2014, 14:06
Bolid: seicento 900 |
|
|
A co jeśli można jeszcze zapytać powinien zalać mój szwagier do celica 1.8 2000r. vvti uturbiona ze 140 na 215 koni, ten który stworzył tego potwora kazała lać motul 15w50. |
_________________  |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-03-2014, 16:41
|
|
|
TomP napisał/a: | A co jeśli można jeszcze zapytać powinien zalać mój szwagier do celica 1.8 2000r. vvti uturbiona ze 140 na 215 koni, ten który stworzył tego potwora kazała lać motul 15w50. | - tutaj decydujące zdanie właśnie posiada ten co budował silnik ponieważ wie doskonale wykonując modyfikację jakie obecnie jest pasowanie elementów oraz obciążenie termiczne silnika - skoro kazał zalewać sae 15w50 to pozostaje przypuszczać że luz tłoka wynosi obecnie powyżej 0,075 a temperatura oleju będzie często przekraczała 130 stopni
Polecił Motula 15w50 z serii 300V więc olej na bazie HC+ESTRY:
Ja mogę zasugerować że w tej gamie produktów zdecydowanie nowocześniejszymi olejami o wyższych parametrach są Fuchs Race i Millers CFS - oba oleje posiadają bazę PAO + ESTER dodatkowo większy pakiet ZDDP i o wiele niższą odparowalność
Fuchs - http://sklep-oleje.pl/pl/...R-15W-50-5L/996
Millers - http://sklep-oleje.pl/pl/...S-10W-50-NT/876
w/w oleje to jedyna na rynku Europejskim konkurencja dla Motula V300 w produktach "Racing" |
|
|
|
 |
Krzysiek499
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Wrz 2018 Posty: 1 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-09-2018, 01:31
Bolid: Astra H |
|
|
Witam. Piszę w tym temacie ponieważ nie mogłem napisać pw do kolegi rotax24 który widzę, że zna się na rzeczy. Posiadam astre H z silnikiem 1,6 z 16xep obecnie jest na oleju GM 10W40. Jaki to naprawdę jest olej półsyntetyk czym tylko go udaje? I czym go zastąpić. Przebieg 175 tyś i łyka 0,6l oleju na 1000km. |
|
|
|
 |
|