FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
z SPI na MPI
Autor Wiadomość
siwucha170 
Bywalec

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 62
Skąd: Sanok
Wysłany: 20-03-2014, 21:52   z SPI na MPI
   Bolid: fiat seicento


siemanko! chce przerobic swoj silnik SPI na MPI i teraz pytanie czy kolektor dolotowy z MPI pasuje do glowicy SPI?

wiem ze trzeba mi kolektor z listwa wtryskowa kostki i kable od wtryskow zeby przerobic instalacje i chyba pompe paliwowa zeby dala trtoche wieksze cisnienie na wtryski.

jezeli cos jeszcze mi trzeba to pisac !
 
 
proboszcz12345 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 23
Skąd: Żywiec
Wysłany: 20-03-2014, 22:00   
   Bolid: Fiat Seicento 899SX


Pierwsze pytanie: Eeeeeee po co?

Całą wiązkę musisz przełożyć, aż po tylne lampy, chyba ze masz kogos ogarnietego kto Ci to przerobi. Co do pompy to jest inna kostka w wiązce spi.
_________________

 
 
siwucha170 
Bywalec

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 62
Skąd: Sanok
Wysłany: 20-03-2014, 22:03   
   Bolid: fiat seicento


po co? bo chcialem sobie zalozyc jakis dobry gaz i na pewno lepiej samochod przyspiesza gdy ma 4 wtryski niz 1, nie da sie przerobic wiazki tylko pod maska aby to dzialalo?
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 20-03-2014, 22:23   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


siwucha170 napisał/a:
po co? bo chcialem sobie zalozyc jakis dobry gaz i na pewno lepiej samochod przyspiesza gdy ma 4 wtryski niz 1, nie da sie przerobic wiazki tylko pod maska aby to dzialalo?


źle kombinujesz załóż sobie dobry gaz i wtedy na kompie od gazu ogarniesz sobie 4 wtryski a benzynę zostaw w spokoju, musiał byś wymienić co najmniej pompę paliwa i przerobić wiązkę na 4 wtryski ale to nie jest mpi :)

kolektor od mpi "słabo" siada bo nie ma w głowicy kanałów pod wtryski
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
Ostatnio zmieniony przez Wuniek 20-03-2014, 22:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 20-03-2014, 22:27   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Kolektor dolotowy, wydechowy, napęd rozrządu z kołami zębatymi, pokrywa zaworów z MPI, komputer bez immo, kosz pompy paliwa z pompą 3 bary z wtyczką oczywiście, króciec do listwy wtryskowej, obudowa filtra powietrza, cała elektryka, czujnik spalania stukowego i wszystkie inne czujniki. Chyba tyle...
_________________
Moje Seicento
 
 
siwucha170 
Bywalec

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 62
Skąd: Sanok
Wysłany: 20-03-2014, 22:32   
   Bolid: fiat seicento


jezeli faktycznie trzeba wymienic to wsyzstko co napisales to chyba lepiej do razu zrobic swapa na 1,2 8v mpi


dzieki za informacje :D
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 20-03-2014, 22:35   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Jeszcze przy okazji może się okazać, że coś nie pasuje, bo ktoś zrobił np. zmianę rozstawu szpilek. Nikt chyba takiego moda nie robił, sam nie przymierzałem, bo miałem okazję kupić silnik igłę SPI, a miałem MPI. W końcu i tak wpadł 1.2 16V.
_________________
Moje Seicento
 
 
kaczy15 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 378
Skąd: Białogard
Wysłany: 20-03-2014, 23:39   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1


Ja miałem SPI w gazie i po wyregulowaniu gazy szedł lepiej niż na
benzynie ,oczywiście przekłada się to na spalanie .Więc sie zastanów
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 21-03-2014, 09:32   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


kaczy15, tak Ci się tylko wydaje... bo widocznie ..ujowo jechał na benzynie, w sumie zawsze tak jest przy I i II gen. LPG, mapy się rozjeżdżają, mikser(zweżka) w układzie dolotowym... nie jeździłeś chyba nigdy naprawdę zdrową benzyną.
_________________
Moje Seicento
 
 
siwucha170 
Bywalec

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 62
Skąd: Sanok
Wysłany: 21-03-2014, 16:29   
   Bolid: fiat seicento


no wlasnie dlatego mysllalem nad mpi zeby byla sekwencja ale jak jest tyle zachodu to nawet nie startuje do tego
 
 
etyl77 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 207
Skąd: Suwałki
Wysłany: 21-05-2014, 22:54   
   Bolid: był czarnuch jest bravo


proboszcz12345 napisał/a:
Całą wiązkę musisz przełożyć, aż po tylne lampy.

Nie wystarczy przelozyc wiązkę od kostki silnikowej do kostki przy prawych drzwiach?
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21-12-2014, 11:56   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Podepnę się pod ten temat, bo nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Mianowicie w czym MPI jest lepsze od SPI? Wiadomo MPI to 4 wtryskiwacze każdy dający taką samą dawkę paliwa do każdego z cylindrów. W SPI jest jeden wtryskiwacz, na wszystkie cylindry. Gdzieś kiedyś czytałem, że zaletą SPI jest to, że dzięki temu, że rozpyla benzynę przed przepustnicą, benzyna ma więcej czasu i lepiej miesza się z powietrzem, mieszanka paliwowo powietrzna jest lepiej "przygotowana". Z kolei zaletą MPI powinno być precyzyjne dawkowanie paliwa do każdego z cylindrów w sposób sekwencyjny, ale jak wiadomo, wtryski przynajmniej w 1.2 8V (nie wiem jak w 16V) leją wszystkie naraz czyli grupowo.
Przewaga MPI musi pod jakimś względem być znaczna skoro zazwyczaj przechodzi się na MPI przy przeróbkach, ale niektórzy w swoich SPI również osiągają niezłe moce.
Ktoś jest w stanie podać więcej zalet i wad obu rozwiązań?
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-12-2014, 13:26   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Z uzwględnieniem ekologi i seryjne silniki;
MPI ciągnie ciut lepiej od dołu-po części to zaleta wałka. Spi bardziej górą.
Wielopunkt daje dokładniejsze napełnianie cylindrów, większe możliwości modyfikacji.
MPI jest cichsze.
Pasowania pod ssący i wydechowy w MPI są już dokładniejsze niż w spi.
Głównie gdyby nie normy euro to pewnie fiat w 1.1 jeszcze by się zastanawiał nad spi. :wink:
Więcej zalet nie widzę-mam spi, MPI-do pewnego stopnia jakieś 20% więcej mocy ciężej jest wyciągnąć z MPI niż z spi.
MPI z nową głowicą to to już preludium do mocniejszych i nowszych silników fire, i wykonanie oraz pasowania są naprawdę ok.
 
 
 
mati 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 360
Skąd: Ostrów k. Włoszcz.
Wysłany: 27-12-2014, 10:36   
   Bolid: 900ccm 2001r


Paweł1984 napisał/a:
MPI z nową głowicą

Od kiedy takie wychodziły?
_________________
Słuchaj mnie, a z biedy nie wyjdziesz!
 
 
marioste92 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 26
Skąd: Konary (Małopolska)
Wysłany: 06-01-2015, 20:18   Re: z SPI na MPI
   Bolid: Fiat seicento 1.1 spi


siwucha170 napisał/a:
siemanko! chce przerobic swoj silnik SPI na MPI i teraz pytanie czy kolektor dolotowy z MPI pasuje do glowicy SPI?

wiem ze trzeba mi kolektor z listwa wtryskowa kostki i kable od wtryskow zeby przerobic instalacje i chyba pompe paliwowa zeby dala trtoche wieksze cisnienie na wtryski.

jezeli cos jeszcze mi trzeba to pisac !

Głowica z spi ma inny rozstaw szpilek od ssącego niż mpi , można coś podkombinować i go zamocować , ale komputer prawdopodobnie musiał byś zasadzić od 1.2 mpi 75 nie z tych nowszych . Dotego ssący wraz z listwą też od tego silnika (najlepiej) , wkład pompy od mpi 75 (3bary)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum