z SPI na MPI |
Autor |
Wiadomość |
siwucha170
Bywalec
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Mar 2014 Posty: 62 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 20-03-2014, 21:52 z SPI na MPI
Bolid: fiat seicento |
|
|
siemanko! chce przerobic swoj silnik SPI na MPI i teraz pytanie czy kolektor dolotowy z MPI pasuje do glowicy SPI?
wiem ze trzeba mi kolektor z listwa wtryskowa kostki i kable od wtryskow zeby przerobic instalacje i chyba pompe paliwowa zeby dala trtoche wieksze cisnienie na wtryski.
jezeli cos jeszcze mi trzeba to pisac ! |
|
|
|
 |
proboszcz12345
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sty 2013 Posty: 23 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 20-03-2014, 22:00
Bolid: Fiat Seicento 899SX |
|
|
Pierwsze pytanie: Eeeeeee po co?
Całą wiązkę musisz przełożyć, aż po tylne lampy, chyba ze masz kogos ogarnietego kto Ci to przerobi. Co do pompy to jest inna kostka w wiązce spi. |
_________________
 |
|
|
|
 |
siwucha170
Bywalec
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Mar 2014 Posty: 62 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 20-03-2014, 22:03
Bolid: fiat seicento |
|
|
po co? bo chcialem sobie zalozyc jakis dobry gaz i na pewno lepiej samochod przyspiesza gdy ma 4 wtryski niz 1, nie da sie przerobic wiazki tylko pod maska aby to dzialalo? |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 20-03-2014, 22:23
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
siwucha170 napisał/a: | po co? bo chcialem sobie zalozyc jakis dobry gaz i na pewno lepiej samochod przyspiesza gdy ma 4 wtryski niz 1, nie da sie przerobic wiazki tylko pod maska aby to dzialalo? |
źle kombinujesz załóż sobie dobry gaz i wtedy na kompie od gazu ogarniesz sobie 4 wtryski a benzynę zostaw w spokoju, musiał byś wymienić co najmniej pompę paliwa i przerobić wiązkę na 4 wtryski ale to nie jest mpi
kolektor od mpi "słabo" siada bo nie ma w głowicy kanałów pod wtryski |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
Ostatnio zmieniony przez Wuniek 20-03-2014, 22:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 20-03-2014, 22:27
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Kolektor dolotowy, wydechowy, napęd rozrządu z kołami zębatymi, pokrywa zaworów z MPI, komputer bez immo, kosz pompy paliwa z pompą 3 bary z wtyczką oczywiście, króciec do listwy wtryskowej, obudowa filtra powietrza, cała elektryka, czujnik spalania stukowego i wszystkie inne czujniki. Chyba tyle... |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
siwucha170
Bywalec
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Mar 2014 Posty: 62 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 20-03-2014, 22:32
Bolid: fiat seicento |
|
|
jezeli faktycznie trzeba wymienic to wsyzstko co napisales to chyba lepiej do razu zrobic swapa na 1,2 8v mpi
dzieki za informacje |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 20-03-2014, 22:35
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Jeszcze przy okazji może się okazać, że coś nie pasuje, bo ktoś zrobił np. zmianę rozstawu szpilek. Nikt chyba takiego moda nie robił, sam nie przymierzałem, bo miałem okazję kupić silnik igłę SPI, a miałem MPI. W końcu i tak wpadł 1.2 16V. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
kaczy15
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 378 Skąd: Białogard
|
Wysłany: 20-03-2014, 23:39
Bolid: Fiat Seicento 1.1 |
|
|
Ja miałem SPI w gazie i po wyregulowaniu gazy szedł lepiej niż na
benzynie ,oczywiście przekłada się to na spalanie .Więc sie zastanów |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 21-03-2014, 09:32
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
kaczy15, tak Ci się tylko wydaje... bo widocznie ..ujowo jechał na benzynie, w sumie zawsze tak jest przy I i II gen. LPG, mapy się rozjeżdżają, mikser(zweżka) w układzie dolotowym... nie jeździłeś chyba nigdy naprawdę zdrową benzyną. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
siwucha170
Bywalec
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Mar 2014 Posty: 62 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 21-03-2014, 16:29
Bolid: fiat seicento |
|
|
no wlasnie dlatego mysllalem nad mpi zeby byla sekwencja ale jak jest tyle zachodu to nawet nie startuje do tego |
|
|
|
 |
etyl77
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 207 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 21-05-2014, 22:54
Bolid: był czarnuch jest bravo |
|
|
proboszcz12345 napisał/a: | Całą wiązkę musisz przełożyć, aż po tylne lampy. |
Nie wystarczy przelozyc wiązkę od kostki silnikowej do kostki przy prawych drzwiach? |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 21-12-2014, 11:56
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Podepnę się pod ten temat, bo nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Mianowicie w czym MPI jest lepsze od SPI? Wiadomo MPI to 4 wtryskiwacze każdy dający taką samą dawkę paliwa do każdego z cylindrów. W SPI jest jeden wtryskiwacz, na wszystkie cylindry. Gdzieś kiedyś czytałem, że zaletą SPI jest to, że dzięki temu, że rozpyla benzynę przed przepustnicą, benzyna ma więcej czasu i lepiej miesza się z powietrzem, mieszanka paliwowo powietrzna jest lepiej "przygotowana". Z kolei zaletą MPI powinno być precyzyjne dawkowanie paliwa do każdego z cylindrów w sposób sekwencyjny, ale jak wiadomo, wtryski przynajmniej w 1.2 8V (nie wiem jak w 16V) leją wszystkie naraz czyli grupowo.
Przewaga MPI musi pod jakimś względem być znaczna skoro zazwyczaj przechodzi się na MPI przy przeróbkach, ale niektórzy w swoich SPI również osiągają niezłe moce.
Ktoś jest w stanie podać więcej zalet i wad obu rozwiązań? |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-12-2014, 13:26
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Z uzwględnieniem ekologi i seryjne silniki;
MPI ciągnie ciut lepiej od dołu-po części to zaleta wałka. Spi bardziej górą.
Wielopunkt daje dokładniejsze napełnianie cylindrów, większe możliwości modyfikacji.
MPI jest cichsze.
Pasowania pod ssący i wydechowy w MPI są już dokładniejsze niż w spi.
Głównie gdyby nie normy euro to pewnie fiat w 1.1 jeszcze by się zastanawiał nad spi.
Więcej zalet nie widzę-mam spi, MPI-do pewnego stopnia jakieś 20% więcej mocy ciężej jest wyciągnąć z MPI niż z spi.
MPI z nową głowicą to to już preludium do mocniejszych i nowszych silników fire, i wykonanie oraz pasowania są naprawdę ok. |
|
|
|
 |
mati
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 360 Skąd: Ostrów k. Włoszcz.
|
Wysłany: 27-12-2014, 10:36
Bolid: 900ccm 2001r |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | MPI z nową głowicą |
Od kiedy takie wychodziły? |
_________________ Słuchaj mnie, a z biedy nie wyjdziesz! |
|
|
|
 |
marioste92
nówka sztuka ;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 18 Mar 2013 Posty: 26 Skąd: Konary (Małopolska)
|
Wysłany: 06-01-2015, 20:18 Re: z SPI na MPI
Bolid: Fiat seicento 1.1 spi |
|
|
siwucha170 napisał/a: | siemanko! chce przerobic swoj silnik SPI na MPI i teraz pytanie czy kolektor dolotowy z MPI pasuje do glowicy SPI?
wiem ze trzeba mi kolektor z listwa wtryskowa kostki i kable od wtryskow zeby przerobic instalacje i chyba pompe paliwowa zeby dala trtoche wieksze cisnienie na wtryski.
jezeli cos jeszcze mi trzeba to pisac ! |
Głowica z spi ma inny rozstaw szpilek od ssącego niż mpi , można coś podkombinować i go zamocować , ale komputer prawdopodobnie musiał byś zasadzić od 1.2 mpi 75 nie z tych nowszych . Dotego ssący wraz z listwą też od tego silnika (najlepiej) , wkład pompy od mpi 75 (3bary) |
_________________
 |
|
|
|
 |
|