FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciek z układu chłodzenia
Autor Wiadomość
Krzysiek.WRC 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 12
Skąd: Knurów
Wysłany: 20-03-2014, 22:05   Wyciek z układu chłodzenia
   Bolid: Fiat Seicento Young 900


Cześć.

Od pewnego czasu borykam się z problemem znikającego płynu z układu chłodzenia. Zdążyłem wymienić uszczelkę pod głowicą, bo zauważyłem sporo żółtej mazi pod korkiem oleju. Problem się zmniejszył, ale nie znikł do końca.

Zaglądam regularnie pod spód auta, ale ciężko mi jednoznacznie stwierdzić, gdzie wycieka płyn. Stawiam na chłodnicę lub pompę wody.

Autko to Seicento 900 z 99 roku z przebiegiem 104 tyś, od 30 tyś. na gazie. I mam pytanie do Was, specjalistów - co jest z tych dwóch rzeczy bardziej prawdopodobne? I po jakim czasie/przebiegu wymienialiście u siebie te elementy?

Z góry dzięki za podpowiedzi :)
Krzysiek
_________________
Seicetno 900 1999r.
FSO Polonez 1,5 X 1983r.
Fiat 126p 1989r.
Romet Ogar 205 1987r.
 
 
druktt 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 1
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-03-2014, 22:23   
   Bolid: Seicento VAN 1,1


czy na 90 tys. zrobiłeś duży przegląd - z wymianą rozrządu i pompy wody?
Zobacz czy nie cieknie Ci przy połączeniach parownika od gazu lub króćcach.
Ja ma instalacje ładnych paru lat i nie raz musiałem dokręcać opaski na tych połączeniach.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 21-03-2014, 19:43   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Krzysiek.WRC trochę zacząłeś od tzw tyłka wymieniając uszczelkę pod głowicą w pierwszej kolejności. Były inne objawy np twarde węże, gotowanie płynu brak ogrzewania zapowietrzanie układu?Płyn chłodniczy może niezauważalnie odparowywać na wszelkich połączeniach węży a że masz LPG to więcej tego typu złączek. Korek od zbiorniczka wyrównawczego może być uzkodzony i płyn wybija pod korkiem. Ja bym zrobił to tak jeśli masz możliwość: Kartony na spód auta, wyjmujesz cały odpowietrznik chłodnicy (jest pod zbiorniczkiem wyrównawczym). W jego miejsce zakładasz zawór samochodowy choćby z uszkodzonej dętki rowerowej. Zbiorniczek zakręcony- pompujesz w układ ciśnienie około 1 atmosfery (1bar). Czekasz na wycieki które powinny się pojawić o ile jakieś połączenie będzie nieszczelne. Dodam że kiedyś w moim aucie było tak że węże do parownika dotykały się i układ drgając powodował mikroskopijne przetarcia węży w miejscu styku. Szukałem i znalazłem tym sposobem.
druktt z szacunkiem ale mowa o silniku 900 a nikt nie wymienia pompy i łańcucha rozrządu przy 90 tys km. ;)
Mój ma około 130 tys km w tym na gazie 100 tys km. Nie dotykane membrany w parowniku - regularnie ustawiany i przeżyje chyba kolejny zbiornik który wymieniam za miesiac po 10 latach
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Krzysiek.WRC 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 12
Skąd: Knurów
Wysłany: 22-03-2014, 22:41   
   Bolid: Fiat Seicento Young 900


Dzięki macher, dobry sposób, spróbuję tego w najbliższym czasie. Może masz rację, że zacząłem od tyłu z tą uszczelką, ale czułem, że coraz gorzej to auto jeździ, więc wszystko na UPG wskazywało. I dobrze, że to zrobiłem, bo przy planowaniu głowicy gość powiedział, że musiał zebrać 0,2mm, więc powyżej normy.
_________________
Seicetno 900 1999r.
FSO Polonez 1,5 X 1983r.
Fiat 126p 1989r.
Romet Ogar 205 1987r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum