FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
śWIąTEK
Autor Wiadomość
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 09-04-2014, 21:25   ŚWIĄTEK
   Bolid: Abarth 1.1


Cześć, jak w temacie,.

Niby nie ma odczuć przy montażu wałka 866, a czy przy takim wałku będzie inaczej?:) W końcu wałek za 1000 zł:)) to chyba efekt musi być.?? Pytanie czy przy takim montażu nie trzeba stroić kompa?.. Pozdro
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 09-04-2014, 21:47   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Świątek ma dwa rodzaje wałków, bardziej lajtowe serii GT (takie na ulicę) i ostrzejsze rajdowe. Bez strojenia nigdy nie wykorzystasz potencjału takiego wałka w pełni. Jak chcesz wydać aż 1tys zł na wałek to wypadałoby jednak doliczyć to strojenie albo zamontować i wystroić np. na ecumasterze.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 09-04-2014, 21:56   
   Bolid: Abarth 1.1


Dzieki za odpowiedź. Czy chce wydać tyle , nie:P bo nie wiem jaki efekt będzie?:D ile może dać KM wystrojony światek seri GT?:D
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 09-04-2014, 22:24   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Na to pytanie już musi odpowiedzieć ktoś kto miał takowy zamontowany, bo ja niestety nie miałem przyjemności ale kiedyś o tym myślałem:) A co Cię tak naszło na dłubanie 1.1? Wiesz, że każdy na tym forum doradzał Ci będzie swapa na większy silnik:)
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 10-04-2014, 21:13   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


dyzio_abarth, Tomala miał wałek Świątka w 1.1SPI, lekko stoczone koło zamachowe, porting głowicy, kolektor 4-2-1. Z tego co pamiętam, jechało to dopiero od 4000obr. dołem był przymulony strasznie. Wywaliliśmy ten silnik i wpadło 1.4.
_________________
Moje Seicento
 
 
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 10-04-2014, 21:25   
   Bolid: Abarth 1.1


ło..:P o fakt lepiej zmieniać:P:Pir3n3usz,Poza tym widać że masz dość spore doświadczenia z SC:))..
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 10-04-2014, 22:16   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


dyzio_abarth napisał/a:
Poza tym widać że masz dość spore doświadczenia z SC:))..


Coś tam jest + blisko 4 lata pracy w ASO Fiata(teraz Subaru - piszcie co chcecie, ale każde subaru oprócz STI to g*wno)

Teraz modzimy z Tomalą hamulce wentylowane 240mm w zaciskiem od 257. Będzie na dużym tłoku. Ciekawe jaki będzie efekt.
_________________
Moje Seicento
 
 
RazeR 
Nałogowiec


Pomógł: 41 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 882
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 11-04-2014, 07:37   
   Bolid: Waryjot 0.9


Z Panem świątkiem bywa różnie. Wałki Jego produkcji najlepiej brać używane -> sprawdzone.
Co do samych ostrych wałków - auto jedzie górą tak jak napisał ir3n3usz, wrzucasz skrzynie 6 lub abarth-a i masz mały pocisk do mniej więcej ~100 km/h
Można też pokusić się o przestawienie wałków - nie wiem jak to wygląda w 1.1 ale w 16v mam przestawione o 5*
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 11-04-2014, 09:46   
   Bolid: Abarth 1.1


Czy wrzucenie innego wałka jak 866, wiążę się z czymś jeszcze aby to grało?:)) .
"Ostre wałki" - możecie podawać nazwy,oznaczenia i co aby to jechało,( aby nie drążyć jaki itd):P. Pozdro
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 11-04-2014, 11:23   
   Bolid: CC 1.2 16v


dół od 1.1 z góra od 1.2 8v z ostrym włakiem świątka + lekkie koło i wyważony korbowód + "duży" kolektor wydechowy, montaż i strojenie świątek. Dało to na hamowni swego czasu 88 KM.
Silnik ożywał dopiero od 4500-5000 tyś obrotów. :)
 
 
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 11-04-2014, 13:30   
   Bolid: CCS


A do ilu sie krecil? Bo pewnie wysoko, skoro wywazany..
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 11-04-2014, 15:32   
   Bolid: Czarny Abarth




Silnik 1.2. 8V MPI prawie seria z lekko zebraną głowicą. Komp standard co widać po odcince.
Wałek Świątkowy KJSowy
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 11-04-2014, 17:19   
   Bolid: CC 1.2 16v


uxon napisał/a:
A do ilu sie krecil? Bo pewnie wysoko, skoro wywazany..


oj, nie pamiętam doładnie ale do 7 tyś. conajmiej
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-04-2014, 23:35   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


dyzio_abarth napisał/a:
Czy wrzucenie innego wałka jak 866, wiążę się z czymś jeszcze aby to grało?:)) .
"Ostre wałki" - możecie podawać nazwy,oznaczenia i co aby to jechało,( aby nie drążyć jaki itd):P. Pozdro

Nie ma pojęcia ostre wałki :wink: w 1.1 spi wałek zmieniający diametralnie charakterystykę to od 240-250stopni+do tego luz zaworowy, modyfikacje głowicy, komp.(strojenie) itd.
Do wałka liczysz wznios+ stopnie+ czasy współotwarcia-np. catcams-283stopnie-idzie lepiej od 2,8obr gdzieś niż Świątkowy 248stopni(typ GT), a górą to nie ma porównania.
Sens montarzu wałka świątka GT bez obróbki głowicy, dolotu i strojenia mija się z celem trochę-od 3-4tys do 6 będzie lepiej, ale dobrze jest dopiero kompleksowo-i jak ktoś pisał wałki Świątka 1/100 trafi się lipa, a 1/3 szybko zjada krzywki :wink:
866 w dobrym stanie to kompromis(luz 0,3s,0,4w) do seryjnego silnika-poprawia lekko górę nie psuje dołu-podstrojony i do zmodzonej głowicy daje jeszcze lepsze efekty-do serii albo 866 albo dać sobie spokój :wink:
Przerobiłem wszyskie 4-catcams najlepszy przy odpowiednim wystrojeniu i innych modyfikacjach(notabene z zamachu zdjęte tylko 0,5kg)-do 2 tys. nie jedzie później jest moment liniowy(dosyć płaski podobnie moc-od 4,5-do 7-ogień-74,7km, 104nm jak dobrze pamiętam, 866-te same mody tylko zmiana kompa-71,3, 99nm-ale charakterystyka góry słabsza :wink:
 
 
 
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 12-04-2014, 18:03   
   Bolid: Abarth 1.1


Nio Paweł1984, :)) heh... to już jednak zmienia co nie co oblicze wałka 866:) . Czyli mimo wszystko jest sens włożyć 866 tylko kompa podstroić hmm.. ale czy to sens w 100%?:) Chyba że 866- głowica dłubnięta- + strojenie - SENS??To już lepiej wstawiać głowice 1.2 z 866 i kompia 1.2 8v:) i to jest chyba najlepszym ROzwiązaniem.
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum