Chrobotanie w układzie kierowniczym |
Autor |
Wiadomość |
Raptor_Posla
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 45 Skąd: Puck
|
Wysłany: 08-04-2014, 23:37 Chrobotanie w układzie kierowniczym
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Witam. W zeszłym roku latem dały się odczuć i słyszeć dzwięki chrobotania w układzie kierowniczym. Niedługo potem przyszły chłodne dni i zjawisko ustało, więc myślałem że coś chwilowego mi się przytrafiło.
Lecz teraz kiedy temp znów powoli wstępuję na wyższe wartości chrobotanie powraca.
Może ktoś miał podobne problemy i może mnie nakierować, za co się zabrać.
Dziękuję za uwagę, jeśli temat już był, przepraszam za zaśmiecanie i proszę o link.
Mój pojazd to: seicento 900, rocznik 2000, 172 tys przebiegu |
_________________ Seicento 1.1 MPI |
|
|
|
 |
automaniak126
Nałogowiec

Pomógł: 25 razy Dołączył: 29 Sty 2011 Posty: 285 Skąd: z rodziny Fiata
|
Wysłany: 09-04-2014, 23:17 Re: Chrobotanie w układzie kierowniczym
Bolid: Seicento |
|
|
Raptor_Posla napisał/a: | Witam. W zeszłym roku latem dały się odczuć i słyszeć dzwięki chrobotania w układzie kierowniczym. Niedługo potem przyszły chłodne dni i zjawisko ustało, więc myślałem że coś chwilowego mi się przytrafiło.
Lecz teraz kiedy temp znów powoli wstępuję na wyższe wartości chrobotanie powraca.
Może ktoś miał podobne problemy i może mnie nakierować, za co się zabrać.
Dziękuję za uwagę, jeśli temat już był, przepraszam za zaśmiecanie i proszę o link.
Mój pojazd to: seicento 900, rocznik 2000, 172 tys przebiegu |
a opony to czasami nie zimowe??? |
_________________ Kupujesz auto, ale nie do końca ogarniasz temat? Chętnie pomogę w mojej okolicy. Mogę dojechać. Info na pw. |
|
|
|
 |
Raptor_Posla
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 45 Skąd: Puck
|
Wysłany: 10-04-2014, 09:08
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
mam już opony letnie |
_________________ Seicento 1.1 MPI |
|
|
|
 |
Znakomity
Nałogowiec
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 184 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-04-2014, 10:53
Bolid: Był 1.1 SPI |
|
|
Raptor_Posla, któraś ruchoma część w zawieszeniu a najczęściej jest to końcówka drążka kierowniczego lub sworzeń wahacza, ma pękniętą gumową osłonkę, woda wypłukała smar i jak jest mokro/wilgotno to jest cisza ale jak tylko temperatura wzrasta to woda wysycha i elementy pracują na sucho. Dopóki nie ma luzów nie jest to zjawisko niebezpieczne tylko upierdliwe dla ucha ale elementy pracując na sucho szybciej się zużyją. Czasem potrafi też takie dziwne dźwięki wydawać łożysko w górnym mocowaniu mcphersona a czasem nawet sam amortyzator... Trzeba zdjąć koła, wsadzić łeb i słuchać, dotykać, oglądać a druga osoba robi lekkie ruchy kierownicą żeby dźwięk był słyszalny. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
|
|
|
 |
Raptor_Posla
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 45 Skąd: Puck
|
Wysłany: 11-04-2014, 00:08
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
ok. W weekend prześledzę w/w elementy. Mam nadzieję że, ewentualna naprawa nie będzie skomplikowana |
_________________ Seicento 1.1 MPI |
|
|
|
 |
|