Problem z odpaleniem na rozgrzanym silniku |
Autor |
Wiadomość |
Raptor_Posla
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 45 Skąd: Puck
|
Wysłany: 19-04-2014, 18:12 Problem z odpaleniem na rozgrzanym silniku
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Pojazd: Seicento 900CC 2000 rok. 172000 przebiegu.
Witam. Mój problem polega na tym, że kiedy silnik jest zimny odpala bez najmniejszego zająknięcia, kiedy przejadę 15, 20 km, zatrzymam się i wyłączę go na chwilę, to mam problemy z jego odpaleniem. Muszę kręcić z 5 razy nim zaskoczy. Co może być przyczyną?
Może to jakiś czujnik... |
_________________ Seicento 1.1 MPI |
|
|
|
 |
slonik
Bywalec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 99 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 19-04-2014, 18:18
Bolid: sc x3 |
|
|
czujnik położenia wału korbowego? |
|
|
|
 |
Grosik
Nałogowiec

Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 279 Skąd: Okolice Warszawy
|
|
|
|
 |
Raptor_Posla
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 45 Skąd: Puck
|
Wysłany: 19-04-2014, 18:43
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
myślałem o czujniku temperatury... |
_________________ Seicento 1.1 MPI |
|
|
|
 |
Raptor_Posla
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 45 Skąd: Puck
|
Wysłany: 19-04-2014, 18:47
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
nie podłączałem... Jeśli będzie taka konieczność, pojadę do mechanika na diagnozę. Miałem nadzieję że może ktoś już spotkał się z takimi objawami i naprowadził by, co należy sprawdzić, wymienić... |
_________________ Seicento 1.1 MPI |
|
|
|
 |
Raptor_Posla
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 45 Skąd: Puck
|
Wysłany: 19-04-2014, 18:51
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
może to czujnik termostatu? może nie działając powoduje że silnik będąc ciepłym odpala na ssaniu i zalewa go |
_________________ Seicento 1.1 MPI |
|
|
|
 |
slonik
Bywalec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 99 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 19-04-2014, 20:04
Bolid: sc x3 |
|
|
Czujnik temperatury też może być, ale ja raczej obstawiam czujnik położenia wału korbowego. |
|
|
|
 |
Raptor_Posla
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 45 Skąd: Puck
|
Wysłany: 19-04-2014, 20:27
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
czy można wykluczyć czujnik termostatu tym, że gdyby nie działał auto znacznie więcej by spalało? |
_________________ Seicento 1.1 MPI |
|
|
|
 |
Raptor_Posla
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 45 Skąd: Puck
|
Wysłany: 19-04-2014, 20:42
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Dlaczego może to być wina czujnika wału?, gdyby nie działał, to chyba nierówno by pracował na biegu jałowym... ale nie wiem może się mylę |
_________________ Seicento 1.1 MPI |
|
|
|
 |
misiekm
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 9 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 20-04-2014, 18:32
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Podłączę się do tematu, u mnie podobnie.
Na rozgrzanym odpala za pierwszym razem, ale trzeba dłużej kręcić.
Na zimnym pali bez problemu.
2001, 900cc lpg, ponad 180tys.
Jakieś pomysły? |
|
|
|
 |
dem
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Kwi 2012 Posty: 7 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 20-04-2014, 18:43
Bolid: Seicento 1.2 8v |
|
|
Potwierdzam.Tak sie objawia padnięty czujnik położenia wału. Przekazuje on informacje o kącie wyprzedzenia zapłonu stąd problemy z odpalaniem. |
|
|
|
 |
Raptor_Posla
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 45 Skąd: Puck
|
Wysłany: 20-04-2014, 21:36
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Ok. W tygodniu zamówię ten czujnik położenia wału. Czy przy jego wymianie należy oprócz montażu wykonać coś jeszcze, pytam profilaktycznie? |
_________________ Seicento 1.1 MPI |
|
|
|
 |
dem
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Kwi 2012 Posty: 7 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 20-04-2014, 21:50
Bolid: Seicento 1.2 8v |
|
|
Jak Ci olej nie leci spod miski na koło pasowe i nie jest ono tłuste, brudne to tylko podmienić. |
|
|
|
 |
Dawid94Moloj
Nałogowiec
Pomógł: 11 razy Wiek: 30 Dołączył: 25 Wrz 2013 Posty: 156 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-04-2014, 11:58
Bolid: Seicento 2002r. |
|
|
Koło foniczne możesz normalnie szczotką drucianą przeczyścić. Czujnik musi być na dwie śruby przykręcony inaczej stary czy nowy nic to nie da. Przechodziłem przez to, temat gdzieś jest na forum
Wymiana: Zdejmujesz koło, zdejmujesz nadkole i masz jakiś dostęp do czujnika.
Chyba, że masz kanał to jest łatwiej - do kanału i masz czujnik jak na talerzu. |
_________________ trzeba coś stracić, by coś docenić.
żeby odzyskać, trzeba się zmienić. |
|
|
|
 |
Raptor_Posla
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 45 Skąd: Puck
|
Wysłany: 29-04-2014, 11:25
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Czujnik wału zamontowany... przetestowany... i to okazało się odpowiedzią na mój problem. Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc.
Temat do zamknięcia. Pozdrawiam |
_________________ Seicento 1.1 MPI |
|
|
|
 |
|