FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Seicento do kjs
Autor Wiadomość
lookson83 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-04-2014, 22:36   Seicento do kjs
   Bolid: seicento 1.1 74km


Witam Serdecznie,
Stałęm się szczęśliwym posiadaczem seicento 1.2 8v. Auto ma być wykorzystywane do kls.
Niestety nie mam zadnych informaccji o tym samochodzie bo poprzedni wlasciciel jezdził nim tylko dla lansu na siłwnię więc Chciałbym prosić o pomoc w kilku kwestiach:
1. Ile można wyciągnąć z tego silnika i jakim kosztem??
2.Komputer mam od 1.1 czy da tak radę?
3. Na hamowni wydmuchał 74km przy 7200 i 89nm przy 3566 czy to ok??
4. Mam dosc twardy zawias ktory w mojej ocenie nizle jezdzi, zakladam ze to nie jest seria ale nie wiem jak to sprawdzic. czy zmierzenie przesiwtu cos pomoze??Bo jezeli to ori zawias to musze zmieniac.?
5. mam kubel i dziwnie zamontowany pasy 4pkt do pasów tylnych (nie w ich miejsce ale wpiete do rozsuwanej rolki od tylnych paso, tak wiec sa ruchomoe :)
Jak poprawnie zamontowac pasy.
 
 
maczo 
nówka sztuka ;)

Wiek: 42
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 22
Skąd: Wwa
Wysłany: 24-04-2014, 23:39   
   Bolid: szrotczento 0.9 Young ;)


1. można 74KM za 0 zł, a $$ które chciałeś wydać na mody silnika poświęć na zawias i opony :idea:
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 25-04-2014, 11:52   Re: Seicento do kjs
   Bolid: Czarny Abarth


lookson83 napisał/a:
Witam Serdecznie,
Stałęm się szczęśliwym posiadaczem seicento 1.2 8v. Auto ma być wykorzystywane do kls.
Niestety nie mam zadnych informaccji o tym samochodzie bo poprzedni wlasciciel jezdził nim tylko dla lansu na siłwnię więc Chciałbym prosić o pomoc w kilku kwestiach:
1. Ile można wyciągnąć z tego silnika i jakim kosztem??
2.Komputer mam od 1.1 czy da tak radę?
3. Na hamowni wydmuchał 74km przy 7200 i 89nm przy 3566 czy to ok??
4. Mam dosc twardy zawias ktory w mojej ocenie nizle jezdzi, zakladam ze to nie jest seria ale nie wiem jak to sprawdzic. czy zmierzenie przesiwtu cos pomoze??Bo jezeli to ori zawias to musze zmieniac.?
5. mam kubel i dziwnie zamontowany pasy 4pkt do pasów tylnych (nie w ich miejsce ale wpiete do rozsuwanej rolki od tylnych paso, tak wiec sa ruchomoe :)
Jak poprawnie zamontowac pasy.


1. trzeba poszukać na forum, wiele jest napisane..głowica, wałek, program.
2. zastanawiające....jaki dokładnie model tego kompa?
3. wynik dobry, poprostu seria, choć moment z trochę mały..
4. jak twardy to na pewno nie seria, warto zdjąć koła i zobaczyć co w "trawie piszczy", może będzie coś napisane na amortyzatorach/sprężynach
5. po lewej może być przykręcony do seryjnego punktu, po prawej musi być wspawany hak lub mocowanie, z tyłu pod kanapą są miejsca gdzie można przykręcić. Inaczej nie puszczą Cię na BK
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-04-2014, 13:42   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


1. Około 120 koni w specyfikacji VariantKit ale same przepustnice to prawie 5 tysięcy :/ i tyle w temacie kosztów. Reszty się domyśl :)
2. Komp od 1.1 to zły pomysł. Widocznie koleś zrobił swap z mpi i nie chciało mu się zmieniać wiązki. Działać to będzie ale na forum był temat o 1.1 i wnioski były kiepskie. Ciężko w nim program wgrać. Ponoć jest jakiś magik ale taniej zmienić instalację choćby z powodu późniejszych nowych modów. Może pomoże świnka ale to już nie mój zakres wiedzy.
3. Seryjny wynik jak na 1.2 a skoro jest na kompie 1.1 to całkiem niezły.
4. Najlepiej żeby to zobaczył ktoś z "branży" :) Forumowicze są z całej Polski więc pewnie jakiegoś w pobliżu znajdziesz. "Twardy" to pojęcie względne.
5. To prawdopodobnie elektro napinacz. Wywal draństwo. Najlepiej podeślij fotki żeby zobaczyć ten wynalazek. W aucie masz 3 z 4 potrzebnych miejsc - czytaj post wyżej :)
Nie piszesz czy auto ma klatkę bo wtedy pasy barkowe najlepiej do klatki przymocować. Nie do wszystkich się da ale to już kwestia konstrukcji klatki.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
lookson83 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-04-2014, 22:50   
   Bolid: seicento 1.1 74km


Witam, po dzisiejszym dniu juz jestem madrzejszy. Auto zostało przejzane i nie jest tak zle.
Na minus :
-Dosc dziurawa karoseria
Plus do wymiany:
- łożyska tył
-poduszka środkowa pod silnikiem
- kilka przewodów hamulcowych.

Z tym kompem cos było modzone bo dzis odkryłem ze nie ma odcinki, nie wiem czy to dobrze czy zle. Dokręciłem go dzis do prawie 8krpm

Na plus to że wiem jaki zawias :) przód pzm z eibachem i tył kyb exel g z eibachem, tak więc sprawa zawieszenia odchodzi na szczescie.
Dzis byłem na pierwszej pojezdzawce i powiem wam ze auto bomba. Co prawda był beto ale jazda genialna. Juz wiem ze sprawe podniesienia mocy odpuszczam narazie. Łożyska chyba tez i szykuję budżet na laczki :) . Dziś zakupione brembo max i ebc green stuff.
Przydałby się w sumie jeszcze jeden kubeł i pasy.

Czy ktoś ma u siebie czujnik temp cieczy chłodzącej?? Czy to duzo roboty bo mogłoby sie przydać.
Jeżeli jest ktoś w warszawy kto brał udział w kjs to chętnie bym się spotkał i podpytał co zrobic żeby bk przejsc.
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-04-2014, 00:20   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Brak odcinki - źle. Przekręcisz niechcący w ferworze walki silnik i zawory na masce zobaczysz.
Temat amortyzatorów PZM poruszany wielokrotnie choćby niedawno tutaj - http://www.seicento.pl/vi...er=asc&start=0.
W skrócie - na tor ok, na KJS zły pomysł.
Jak wymieniasz poduszki do kup klej w tubie i zaklej w nich wszystkie dziury. Efektem będzie zwiększenie twardości poduchy. Nie jest to rozwiązanie "na zawsze" bo klej się z czasem wykrusza ale mało kosztuje a efekt jest zadowalający. Oczywiście można założyć poliuretan ale to ładnych parę stówek kosztuje.
Wskaźnik temperatury montowałem całkiem niedawno. Coś w tę nutę - http://allegro.pl/wskazni...4017735206.html
Do tego obudowa za 30zł. Czujnik mam zamontowany na rurce doprowadzającej wodę do zbiornika wyrównawczego. Oryginalnie powinien być w głowicy ale to przy okazji jakiejś rozbiórki poprawię. W każdym razie działa. Zrobię jakieś fotki do wglądu.
Z przewodami hamulcowymi się nie baw tylko wymieniaj wszystko a już na pewno fragmenty elastyczne. Majątku to nie kosztuje a zaoszczędzisz sobie ewentualnych kłopotów.
Sprawę odkładania wymiany łożysk nawet nie skomentuję. Pewnie jest do tego stosowne prawo Murphy'ego :)

Co do kosztów to tu masz moje wypociny sprzed 2 lat ale w miarę aktualne - http://rajdy.eu/index.php...dujemy-rajdowke
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
lookson83 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-04-2014, 06:27   
   Bolid: seicento 1.1 74km


Kurde przerażające jest to że wymiana tych częsci ktore chce jest 2 razy drozsza niz same czesci. A czy duzo jest roboty z wymianą przewodów hamulcowych?? Jakie kupić??
Czy pokusić się o elastyczne w oplocie?? Jaki może być koszt?
Jeżeli komuś chciałoby się ze mną podłubać przy piwku to mogę spróbować.
W zeszłym roku w sumie rozebrałem i złożyłem Puga 106 w garazu, choc mam po tym troche traumy i nie chciałem sie sam z tym bawic.
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-04-2014, 08:24   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Jest trochę zabawy z przewodami. Sprawę ułatwia zakup gotowych tzn. już fabrycznie dogiętych. Albo się spiąć i puścić je w kabinie. Do tego przy okazji należy sprawdzić i ewentualnie wymienić/zregenerować zaciski. Na kjs oplot to niepotrzebny wydatek. Zresztą na tor podobnie. Nigdy nie mialem i żyję :) Sc to proste konstrukcyjnie auto i sporo rzeczy idzie w nim zrobić nawet takiemu laikowi jak ja więc jak już masz jakieś doświdczenie to podwiń rękawy i do roboty. Odpowiedzi na większość pytań jakich jeszcze nie zadałeś znajdziesz na forum.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
lookson83 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-04-2014, 10:22   
   Bolid: seicento 1.1 74km


Probowalem znaleźć jakiś manualną do tych przewodów i dupa. A może ktoś ma w wawie jakiś warsztat co tanio to zrobi?
Czy jak kupnie komplet przewodow , plyn i bębny z zaciskami to juz wszystko czy czegoś jeszcze brak do pelni szczęścia?
 
 
lookson83 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-04-2014, 15:56   
   Bolid: seicento 1.1 74km


A i pytanie kolejne jaka guma i w jakim rozmiarze na szutry?
Czym się kierować. Musi być budżetówo.
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-04-2014, 19:59   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Na szutry - szutrówka. Budżetowo - dobra zimówka. Dobra czyli nie 3mm bieżnika. 155/65/13. Szersza nie będzie dobrze gryzła ziemi. Za wąska będzie kiepska przy tej mocy auta.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
lookson83 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-04-2014, 20:01   
   Bolid: seicento 1.1 74km


A zimowka nie za miękka? Rozwazalem bieznikoesne ale nie wiem czu lato czy zima?
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-04-2014, 20:08   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Wiele osób na zimach szutry zalicza i nadal żyją :) Jak się nie ma co się lubi ...
Szuter Markgum 155/70/13 - 250zł sztuka. Zależy jak "budżetowo" to ma wyglądać :)
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
lookson83 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-04-2014, 11:52   
   Bolid: seicento 1.1 74km


Wczoraj kolejny etap prac. Wymienione piasty z lozyskami i szczęki. Trochę bylo roboty bo spotka la mnie mila niespodzianka w postaci szpilek.( mocno skurczybyki siedzialy) . Ale auto hamuje bajecznie.tylko ręcznego nie ma bo jak go podpinalem to stali kolo. Pytanie gdzie się go reguluje?
Jak poznać czy moja skrzynią to ta krótką bez rozbierania samochodu?
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-04-2014, 15:09   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Linkę regulujesz przy dźwigni niestety od spodu auta.
Szpilki siedziały mocno po zapewne przyklejone. Tak się robi tyle, że z umiarem :)

Mam program do skrzyń ściągnięty z forum ale działa chyba do Office 2000. Na Office 2007 już nie bangla.
Na @ mogę podesłać.

Albo odczytasz numer skrzyni i przeczytasz ten temat:

http://www.seicento.pl/vi...rzynia+bieg%F3w
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum