Seicento do kjs |
Autor |
Wiadomość |
lookson83
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 41 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-04-2014, 22:36 Seicento do kjs
Bolid: seicento 1.1 74km |
|
|
Witam Serdecznie,
Stałęm się szczęśliwym posiadaczem seicento 1.2 8v. Auto ma być wykorzystywane do kls.
Niestety nie mam zadnych informaccji o tym samochodzie bo poprzedni wlasciciel jezdził nim tylko dla lansu na siłwnię więc Chciałbym prosić o pomoc w kilku kwestiach:
1. Ile można wyciągnąć z tego silnika i jakim kosztem??
2.Komputer mam od 1.1 czy da tak radę?
3. Na hamowni wydmuchał 74km przy 7200 i 89nm przy 3566 czy to ok??
4. Mam dosc twardy zawias ktory w mojej ocenie nizle jezdzi, zakladam ze to nie jest seria ale nie wiem jak to sprawdzic. czy zmierzenie przesiwtu cos pomoze??Bo jezeli to ori zawias to musze zmieniac.?
5. mam kubel i dziwnie zamontowany pasy 4pkt do pasów tylnych (nie w ich miejsce ale wpiete do rozsuwanej rolki od tylnych paso, tak wiec sa ruchomoe
Jak poprawnie zamontowac pasy. |
|
|
|
 |
maczo
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 22 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 24-04-2014, 23:39
Bolid: szrotczento 0.9 Young ;) |
|
|
1. można 74KM za 0 zł, a $$ które chciałeś wydać na mody silnika poświęć na zawias i opony |
|
|
|
 |
ar2rek
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 25-04-2014, 11:52 Re: Seicento do kjs
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
lookson83 napisał/a: | Witam Serdecznie,
Stałęm się szczęśliwym posiadaczem seicento 1.2 8v. Auto ma być wykorzystywane do kls.
Niestety nie mam zadnych informaccji o tym samochodzie bo poprzedni wlasciciel jezdził nim tylko dla lansu na siłwnię więc Chciałbym prosić o pomoc w kilku kwestiach:
1. Ile można wyciągnąć z tego silnika i jakim kosztem??
2.Komputer mam od 1.1 czy da tak radę?
3. Na hamowni wydmuchał 74km przy 7200 i 89nm przy 3566 czy to ok??
4. Mam dosc twardy zawias ktory w mojej ocenie nizle jezdzi, zakladam ze to nie jest seria ale nie wiem jak to sprawdzic. czy zmierzenie przesiwtu cos pomoze??Bo jezeli to ori zawias to musze zmieniac.?
5. mam kubel i dziwnie zamontowany pasy 4pkt do pasów tylnych (nie w ich miejsce ale wpiete do rozsuwanej rolki od tylnych paso, tak wiec sa ruchomoe
Jak poprawnie zamontowac pasy. |
1. trzeba poszukać na forum, wiele jest napisane..głowica, wałek, program.
2. zastanawiające....jaki dokładnie model tego kompa?
3. wynik dobry, poprostu seria, choć moment z trochę mały..
4. jak twardy to na pewno nie seria, warto zdjąć koła i zobaczyć co w "trawie piszczy", może będzie coś napisane na amortyzatorach/sprężynach
5. po lewej może być przykręcony do seryjnego punktu, po prawej musi być wspawany hak lub mocowanie, z tyłu pod kanapą są miejsca gdzie można przykręcić. Inaczej nie puszczą Cię na BK |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-04-2014, 13:42
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
1. Około 120 koni w specyfikacji VariantKit ale same przepustnice to prawie 5 tysięcy i tyle w temacie kosztów. Reszty się domyśl
2. Komp od 1.1 to zły pomysł. Widocznie koleś zrobił swap z mpi i nie chciało mu się zmieniać wiązki. Działać to będzie ale na forum był temat o 1.1 i wnioski były kiepskie. Ciężko w nim program wgrać. Ponoć jest jakiś magik ale taniej zmienić instalację choćby z powodu późniejszych nowych modów. Może pomoże świnka ale to już nie mój zakres wiedzy.
3. Seryjny wynik jak na 1.2 a skoro jest na kompie 1.1 to całkiem niezły.
4. Najlepiej żeby to zobaczył ktoś z "branży" Forumowicze są z całej Polski więc pewnie jakiegoś w pobliżu znajdziesz. "Twardy" to pojęcie względne.
5. To prawdopodobnie elektro napinacz. Wywal draństwo. Najlepiej podeślij fotki żeby zobaczyć ten wynalazek. W aucie masz 3 z 4 potrzebnych miejsc - czytaj post wyżej
Nie piszesz czy auto ma klatkę bo wtedy pasy barkowe najlepiej do klatki przymocować. Nie do wszystkich się da ale to już kwestia konstrukcji klatki. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
lookson83
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 41 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-04-2014, 22:50
Bolid: seicento 1.1 74km |
|
|
Witam, po dzisiejszym dniu juz jestem madrzejszy. Auto zostało przejzane i nie jest tak zle.
Na minus :
-Dosc dziurawa karoseria
Plus do wymiany:
- łożyska tył
-poduszka środkowa pod silnikiem
- kilka przewodów hamulcowych.
Z tym kompem cos było modzone bo dzis odkryłem ze nie ma odcinki, nie wiem czy to dobrze czy zle. Dokręciłem go dzis do prawie 8krpm
Na plus to że wiem jaki zawias przód pzm z eibachem i tył kyb exel g z eibachem, tak więc sprawa zawieszenia odchodzi na szczescie.
Dzis byłem na pierwszej pojezdzawce i powiem wam ze auto bomba. Co prawda był beto ale jazda genialna. Juz wiem ze sprawe podniesienia mocy odpuszczam narazie. Łożyska chyba tez i szykuję budżet na laczki . Dziś zakupione brembo max i ebc green stuff.
Przydałby się w sumie jeszcze jeden kubeł i pasy.
Czy ktoś ma u siebie czujnik temp cieczy chłodzącej?? Czy to duzo roboty bo mogłoby sie przydać.
Jeżeli jest ktoś w warszawy kto brał udział w kjs to chętnie bym się spotkał i podpytał co zrobic żeby bk przejsc. |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26-04-2014, 00:20
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Brak odcinki - źle. Przekręcisz niechcący w ferworze walki silnik i zawory na masce zobaczysz.
Temat amortyzatorów PZM poruszany wielokrotnie choćby niedawno tutaj - http://www.seicento.pl/vi...er=asc&start=0.
W skrócie - na tor ok, na KJS zły pomysł.
Jak wymieniasz poduszki do kup klej w tubie i zaklej w nich wszystkie dziury. Efektem będzie zwiększenie twardości poduchy. Nie jest to rozwiązanie "na zawsze" bo klej się z czasem wykrusza ale mało kosztuje a efekt jest zadowalający. Oczywiście można założyć poliuretan ale to ładnych parę stówek kosztuje.
Wskaźnik temperatury montowałem całkiem niedawno. Coś w tę nutę - http://allegro.pl/wskazni...4017735206.html
Do tego obudowa za 30zł. Czujnik mam zamontowany na rurce doprowadzającej wodę do zbiornika wyrównawczego. Oryginalnie powinien być w głowicy ale to przy okazji jakiejś rozbiórki poprawię. W każdym razie działa. Zrobię jakieś fotki do wglądu.
Z przewodami hamulcowymi się nie baw tylko wymieniaj wszystko a już na pewno fragmenty elastyczne. Majątku to nie kosztuje a zaoszczędzisz sobie ewentualnych kłopotów.
Sprawę odkładania wymiany łożysk nawet nie skomentuję. Pewnie jest do tego stosowne prawo Murphy'ego
Co do kosztów to tu masz moje wypociny sprzed 2 lat ale w miarę aktualne - http://rajdy.eu/index.php...dujemy-rajdowke |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
lookson83
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 41 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-04-2014, 06:27
Bolid: seicento 1.1 74km |
|
|
Kurde przerażające jest to że wymiana tych częsci ktore chce jest 2 razy drozsza niz same czesci. A czy duzo jest roboty z wymianą przewodów hamulcowych?? Jakie kupić??
Czy pokusić się o elastyczne w oplocie?? Jaki może być koszt?
Jeżeli komuś chciałoby się ze mną podłubać przy piwku to mogę spróbować.
W zeszłym roku w sumie rozebrałem i złożyłem Puga 106 w garazu, choc mam po tym troche traumy i nie chciałem sie sam z tym bawic. |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26-04-2014, 08:24
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Jest trochę zabawy z przewodami. Sprawę ułatwia zakup gotowych tzn. już fabrycznie dogiętych. Albo się spiąć i puścić je w kabinie. Do tego przy okazji należy sprawdzić i ewentualnie wymienić/zregenerować zaciski. Na kjs oplot to niepotrzebny wydatek. Zresztą na tor podobnie. Nigdy nie mialem i żyję Sc to proste konstrukcyjnie auto i sporo rzeczy idzie w nim zrobić nawet takiemu laikowi jak ja więc jak już masz jakieś doświdczenie to podwiń rękawy i do roboty. Odpowiedzi na większość pytań jakich jeszcze nie zadałeś znajdziesz na forum. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
lookson83
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 41 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-04-2014, 10:22
Bolid: seicento 1.1 74km |
|
|
Probowalem znaleźć jakiś manualną do tych przewodów i dupa. A może ktoś ma w wawie jakiś warsztat co tanio to zrobi?
Czy jak kupnie komplet przewodow , plyn i bębny z zaciskami to juz wszystko czy czegoś jeszcze brak do pelni szczęścia? |
|
|
|
 |
lookson83
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 41 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-04-2014, 15:56
Bolid: seicento 1.1 74km |
|
|
A i pytanie kolejne jaka guma i w jakim rozmiarze na szutry?
Czym się kierować. Musi być budżetówo. |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26-04-2014, 19:59
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Na szutry - szutrówka. Budżetowo - dobra zimówka. Dobra czyli nie 3mm bieżnika. 155/65/13. Szersza nie będzie dobrze gryzła ziemi. Za wąska będzie kiepska przy tej mocy auta. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
lookson83
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 41 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-04-2014, 20:01
Bolid: seicento 1.1 74km |
|
|
A zimowka nie za miękka? Rozwazalem bieznikoesne ale nie wiem czu lato czy zima? |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26-04-2014, 20:08
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Wiele osób na zimach szutry zalicza i nadal żyją Jak się nie ma co się lubi ...
Szuter Markgum 155/70/13 - 250zł sztuka. Zależy jak "budżetowo" to ma wyglądać |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
lookson83
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 41 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-04-2014, 11:52
Bolid: seicento 1.1 74km |
|
|
Wczoraj kolejny etap prac. Wymienione piasty z lozyskami i szczęki. Trochę bylo roboty bo spotka la mnie mila niespodzianka w postaci szpilek.( mocno skurczybyki siedzialy) . Ale auto hamuje bajecznie.tylko ręcznego nie ma bo jak go podpinalem to stali kolo. Pytanie gdzie się go reguluje?
Jak poznać czy moja skrzynią to ta krótką bez rozbierania samochodu? |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-04-2014, 15:09
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Linkę regulujesz przy dźwigni niestety od spodu auta.
Szpilki siedziały mocno po zapewne przyklejone. Tak się robi tyle, że z umiarem
Mam program do skrzyń ściągnięty z forum ale działa chyba do Office 2000. Na Office 2007 już nie bangla.
Na @ mogę podesłać.
Albo odczytasz numer skrzyni i przeczytasz ten temat:
http://www.seicento.pl/vi...rzynia+bieg%F3w |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
|