FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Luzy na mechanizmie różnicowym
Autor Wiadomość
emilcc 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 11
Skąd: Lublin
Wysłany: 01-05-2014, 12:51   Luzy na mechanizmie różnicowym
   Bolid: SC 1.2 16v VAN


Witam i pytam, czy na mechanizmie różnicowym powinny wystepowac małe, ale wyczuwalne luzy jak ruszam przegubami wewnętrznymi? Szukam przyczyny wibracji pojawiających się przy przyspieszaniu i na pierwszy rzut oka własnie to zauważyłem. Na krzyżakach nic nie czuć jak ruszałem półosią.
_________________
www.centolublin.com
 
 
owen 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 216
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 01-05-2014, 16:08   
   Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka.


Sprawdź stan oleju w skrzyni biegów. Do tego pytanie czy skrzynia biegów "wyje"?W jaki sposób ruszasz tymi przegubami? Do przodu-tyłu czy na boki?
 
 
emilcc 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 11
Skąd: Lublin
Wysłany: 01-05-2014, 16:17   
   Bolid: SC 1.2 16v VAN


Skrzynia nie wyje, luz jest jak ruszam przegubem wewnętrznym w pionie (góra - dół). Oleju raczej nie ubyło, ale sprawdze na 100% jakoś po weekendzie.
_________________
www.centolublin.com
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 01-05-2014, 18:54   

emilcc napisał/a:
Skrzynia nie wyje, luz jest jak ruszam przegubem wewnętrznym w pionie (góra - dół). Oleju raczej nie ubyło, ale sprawdze na 100% jakoś po weekendzie.
- może olej to przysłowiowa "zupa" :wink:
 
 
owen 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 216
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 01-05-2014, 20:35   
   Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka.


Teoretycznie półoś powinna być sztywna...Sprawdź ten olej...

Skoro VAN to pewnie masz skrzynie C526 na mokrych półosiach.
Proponowałbym spuszczenie oleju ze skrzyni, ściągnięcie osłony gumowej ze skrzyni na przegubie wewnętrznym i próba poszarpania dyferencjałem ręką. Paluchami dojdziesz bo jest tam trochę miejsca.
Jeśli to będzie luz na dyfrze tzn, że łożyska umierają lub obudowa skrzyni może być wytarta od braku oleju bądź "zupy" - choć to dziwne skoro skrzynia nie wyje...

Jeszcze takie pytanie. To się dzieje na obu półosiach czy tylko na jednej?

Jeśli na obu to proponuję powyższe zrobić z półosią od strony kierowcy ;) Bliżej i nie trzeba się pod autem tarzać ;)
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 01-05-2014, 21:52   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


jak Ci chodzi góra dół to niestety przymierzaj się do wymiany skrzyni, miałem to samo i uszczelnienie robiłem ( simmer ) co pół roku bo lało, gdyż luz ten wykańczał simmeringi

jak telepie przy przyspieszaniu to sprawa jasna
_________________

 
 
owen 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 216
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 01-05-2014, 22:37   
   Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka.


Łukasz, Gdzie masz simmeringi w C526? :) Tam masz uszczelniacze na półosiach bo to skrzynia z mokrymi półosiami. Podejrzewam, że chodzi Ci o C514 na suchych półosiach z przegubem w kielichu na zewnątrz ;)

Vany miały skrzynie C526 z "dzwonem" do silników fire.

To o czym mówisz również zdarzyło mi się w C514 i niestety po wymianie simmeringów uświadomiłem sobie, że skrzynia musi iść do wymiany ;)

Ten przypadek jest ciekawy bo skrzynia nie wyje a tylko jeśli łożyska na dyfrze byłyby zajechane to wtedy mógłby się taki luz wytworzyć...tam wszystko jest wewnątrz razem z półosiami i przegubami wewnętrznymi.
 
 
emilcc 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 11
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-05-2014, 00:35   
   Bolid: SC 1.2 16v VAN


Ja mam eskową skrzynie c514 z vana to tylko buda została. Tak jak podejrzewałem, że tego nie ma co robić, tylko szukać dobrej skrzyni.
_________________
www.centolublin.com
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 02-05-2014, 07:56   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


owen, widzisz, kolega ma C514 :P
_________________

 
 
owen 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 216
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 02-05-2014, 20:26   
   Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka.


emilcc, Haha to nie pisz VAN :D Bo z niego już niewiele zostało :D

Łukasz, Zwracam honor :) Więc tak jak powiedziałeś wymiana skrzyni....tu nie ma się co bawić w półśrodki...Ja próbowałem...wymieniłem łożyska na dyfrze i uszczelniacze.... po złożeniu i przejechaniu dosłownie kilometra luzy powróciły :( Werdykt skrzynia do wymiany :) W moim przypadku to też była S-kowa ;P To chyba jakieś fatum nad tymi skrzyniami ciąży :P
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 02-05-2014, 21:49   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


różnicówka w tych skrzyniach to poprostu wymiana skrzyni, to nie jest bentley czy honda na rynek hamerykański... szkoda zachodu
_________________

 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 02-05-2014, 22:10   

Proponuję po wymianie skrzynki z racji silniczka 1.2 a tym samym większego obciążenia mechanizmu różnicowego docelowo zalać Motul Gear300 - on sobie z większym obciążeniem poradzi bez problemu a dodatkowo w zimie zapewni komfort zmiany biegów porównywalny z syntetycznym 75w80 :wink:
 
 
emilcc 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 11
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-05-2014, 15:46   
   Bolid: SC 1.2 16v VAN


dzięki pomoc i za info o oleju. Zastanawiam się nad jakąś nowszą skrzynią, grande punto, stilo, fiat 500 ... tylko nie wiem czy te od 1.4 16v pasują do silnika 1.2 16v z bravy ... zauważyłem, że mechanizm sprzęgła działa jakoś inaczej, można go podmienić na normalną linkę??
_________________
www.centolublin.com
 
 
owen 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 216
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 03-05-2014, 19:42   
   Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka.


Z mechanizmem sprzęgła będzie ciężko. Sam tego nie przerabiałem i za bardzo nie mam pomysłu jakby to można było zrealizować. Pasować pasują bo to silniki Fire. Teraz pytanie czy zależy Ci na osiągach (przyspieszenie) czy na oszczędności paliwa wraz z mniejszą ilością dźwięku wydechu w czasie trasy ;)
 
 
emilcc 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 11
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-05-2014, 15:19   
   Bolid: SC 1.2 16v VAN


owen napisał/a:
Z mechanizmem sprzęgła będzie ciężko. Sam tego nie przerabiałem i za bardzo nie mam pomysłu jakby to można było zrealizować. Pasować pasują bo to silniki Fire. Teraz pytanie czy zależy Ci na osiągach (przyspieszenie) czy na oszczędności paliwa wraz z mniejszą ilością dźwięku wydechu w czasie trasy ;)


Zalezy mi na tym, żeby była krótsza niż eskowa :]
_________________
www.centolublin.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum