wyjęcie wkładki ze stacyjki, bez kluczy do auta |
Autor |
Wiadomość |
golanbezkolan
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Maj 2014 Posty: 2 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 06-05-2014, 12:40 wyjęcie wkładki ze stacyjki, bez kluczy do auta
Bolid: fiat seicento |
|
|
Witam kolegów. Sytuacja jest następująca: zgubiłem klucze od auta. Nie posiadam zapasowych. Auto zostało otworzone, niestety muszę zdemontować stacyjkę by dorobić klucz i mobilizer. rozkręciłem już plastik, niestety nie mogę wyjąć wkładki. naciskam na blaszke, ale rzecz jasna nie mogą przekręcić kluczyka (posiadam jedynie kluczyk od baku). Można to jakos ogarnąć, czy muszę rozkręcać całość i wyciagać całą stacyjkę? Jeżeli tak, to by wyciągnąc całą stacyjke trzeba odkręcić kierownice i wajche od migaczy?
Z góry dzięki za pomoc |
_________________ Skate Or Die |
|
|
|
 |
sej600
Nałogowiec
Pomógł: 27 razy Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 120 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 06-05-2014, 14:24
Bolid: 1,2 8V |
|
|
golanbezkolan napisał/a: | posiadam jedynie kluczyk od baku | oryginalnie do jego otwarcia służył ten sam klucz którym obsługiwało się stacyjkę skoro jednak masz oddzielny to zamykany korek widocznie został u ciebie dołożony. Bez pasującego klucza normalnie stacyjki nie otworzysz, szkoda kombinacji. Wykręć całą stacyjkę i przekaż gościowi który będzie dorabiał ci klucze, dla niego taka operacja to małe piwo a dla ciebie gwarancja że coś po drodze nie zostanie up.... (istnieje możliwość dorobienia klucza wzorująć się na wkładce zamka drzwi) . Klucz to jedno, inną sprawą jest imobiliser. Jeżeli w aucie jest dzaiłająca instalacja immo to tak czy inaczej auto musi wylądować u elektronika (ECU, centralka immo oraz klucze stanowią nierozłączny komplet) w przeciwnym wypadku czeka cię wymiana ECU na czysty (konieczne jest rozłączenie centralki immo). |
|
|
|
 |
golanbezkolan
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Maj 2014 Posty: 2 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 06-05-2014, 15:28
Bolid: fiat seicento |
|
|
Dzięki za odpowiedz:)
Zostaje tylko pytanie, co zrobić by odkręcić całą stację? Nie widzę póki co sposobu by ją odkręcić, jestem zmuszony do odkręcania kierownicy itp aby dostać się do jakichś śrub mocujących stacyjkę ? |
_________________ Skate Or Die |
|
|
|
 |
sej600
Nałogowiec
Pomógł: 27 razy Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 120 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 06-05-2014, 16:45
Bolid: 1,2 8V |
|
|
Po zdjęciu osłon kolumny kierownicy widać główki śrub, niestety są to pozostałości po zrywalnych śrubach w normalnych warunkach wykręcić je to problem. Ja radzę sobie w ten sposób że w środku zerwanego łebka punktakiem robię wgłębienie w miejscu którego dobrym wiertłem wwiercam się na głębokość około 4 - 5 mm, w powstały otwór wbijam bit klucza tors poprzez który wykręcam całą śrubę. To tak w telegraficznym skrócie. |
|
|
|
 |
ManDragon
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 26 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 06-05-2014, 20:10
Bolid: Seicento Van 2003 |
|
|
Ja te zrywalne śruby od stacyjki odkręciłem zwykłymi kombinerkami łapiąc za śruby od lewej strony (strona przeciwna do trójknątnych łebków). Kombinerkami wystarczy popuścić ze 2 obroty a potem już da się wykręcić palcami |
_________________ Blue Seicento VAN 1.1MPI LPG 2003 |
|
|
|
 |
|