FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wentylator chłodnicy 1.1SPI nie działa.
Autor Wiadomość
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 10-05-2014, 12:28   Wentylator chłodnicy 1.1SPI nie działa.
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Witam.

Ostatnio Sej mi się zagotował, więc wziąłem to pod lupę.

Myślałem, że wentylator chłodnicy jest spalony, ale po podłaczeniu go pod akumulator normalnie zakręcił.

I tu nasuwa się pytanie, co jeszcze oprócz kabli może powodować zwarcie (spaliło mi biezpiecznik gdy wentyaltor miał się załączyć) i gdzie są w autku czujniki (oprocz tego w chłodnicy bo to wiem) głównie chodzi mi o to gdzie znajduje sie termostat, bo musze sprawdzic czy to on zwarcia nie robi.

Objaw jest taki, że gdy wentylator miał się załączyć, przeszedł biezpiecznik. Myślałem, ze jest spalony, ale naszczescie sam wiatrak jest dobry, problem lezy gdzie indziej, ale nie za bardzo wiem gdzie go szukać, bo nigdy się w to nie zagłębiałem.

Licze na waszą pomoc, pozdrawiam
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 10-05-2014, 12:35   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


termostat zwarcia Ci nie zrobi - z prostego powodu - nie ma w nim nic elektrycznego :P
w jednopunkcie jedyny czujnik jaki masz to ten w chłodnicy (znaczy jest jeszcze w głowicy - ale tylko i wyłącznie do kontrolki na blacie, z wentylatorem nie ma nic wspólnego)

IMO kable, albo wentylator mimo, że kręci to jednak ma już jakieś znamiona zatarcia i ciężko mu wystartować, temu spalił bezpiecznik
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 10-05-2014, 14:17   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Miałeś rację w ostatnim zdaniu, niestety do wymiany, idzie jeszcze gdzieś kupić sam silnik, albo czy da się go zregenerować ?
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 11-05-2014, 23:00   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


cały wentyl, za darmo może nie rozdają, ale przy cenie zamiennika uważam, że nie ma co kombinować z regeneracją - ale co kto lubi :))
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 14-06-2014, 21:00   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Odświeże temat by nie zakładac nowego.


Ostatnio jechałem na przejaźdzkę z moją kobitą, zatankowałem Shell V power nitro 100+ (moze miec znaczenie dla dalszego rozwoju sprawy) i pojechałem w droge. Zrobiłem 30km, po czym odstawiłem auto do garażu. Pojechaliśmy w podobną trasę, cały czas w jeździe (bez korków) po czym ni stad ni z owąd zaswieciła się kontrolka, ktora została ochrzczona "chłodnicą na wakacjach". :)) Zjechałem na bok, i postaliśmy sobie 2,5 godziny. Mając złe przeczucia, ze znowu się zaświeci, cóż. Zaswieciła się po 1,5, termostat padł, prawdopodobnie był tylko mały obieg. Wymieniłem chłodnicę, wymieniłem wiatrak na nowe, wymieniłem termostat, pompa wody była wymieniana 8kkm temu.

Problem jest taki :

a) kontrolka zaświeca się po troche dłuższym postoju, niemrawo, ale się świeci - w trasie - nie ; Nigdy tak nie było. Układ jest odpowietrzony i zalany petrygo.
b) wiatrak włacza się tylko na chwilkę, gdy silnik ma juz grubo ponad 90 stopni, chyba coś z czujnikiem temp w chyłodnicy.

Pytanie się nasuwa, co z ta kontrolką, jak ją "zgasić" ; co z tym wentylatorem ? Jeszcze jedno pytanie. Czy to całe 100oktanowe paliwo, moglo zwiekszyć tak temperature spalania, że silnik zaczął się przegrzewać z leksza ? Dodam że było koło 14 litrów w baku, tego nitro100+ bo troche zaszalałem :P To chyba ostatni powód, bo juz wszystko wymieniłem w tym samochodzie.. silnik szczelny. :))
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 14-06-2014, 22:22   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


układ dobrze odpowietrzony ?
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-06-2014, 01:07   
   Bolid: Seicento 1242


1922, czujnik jest oryginalny obstawiam. Sprawdź czy przewód od niego wychodzący jest cały i nigdzie nie przetarty. Czujnik jest na zasadzie 0 lub 1 :) Włącza się przy 119*C ,czyli dużo za późno. Wcześniej idzie samemu wykryć ,że z pod korka ciśnienie wali :)) Jeżeli takiej temp. nie osiągnie to nie powinna się kontrolka w ogóle zapalić. I prawdopodobnie gdzieś przebija po kablu ,dlatego się lekko żarzy. Albo czujnik ma już dość co jest mało prawdopodobne :) Raz przegrzejesz ,drugi , trzeci i zaraz UPG się odezwie albo głowica :/

Czujnik temp. chłodnicy załącza wentylator przy 98*C, można zmienić na taki który robi to wcześniej :)
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 15-06-2014, 09:26   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Pieczar93 raz było auto przegrzane. Czujnik oryginalny.

Możesz mi wskazać na taki czujnik który robi to wcześniej ? Przy 119 stopniach to te auto jest już grubo przegrzane... Na chwile mi się załączył, gdy kontrolka się już dawno świeciła.

W jakim miejscu na głowicy znajduje się ten czujnik ?
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-06-2014, 10:45   
   Bolid: Seicento 1242


W motoryzacyjnym powinni miec. Czujnik w glowicy strona rozrządu, kolo akumulatora. Czarna główka z takim cyplem gumowym ,od niego idzie jeden przewód. Zielono-biały. Ale jak się wentylator włącza to po co wymieniać czujnik. Wymień tylko ten w głowicy ,bo przebija lub przewód uszkodzony. Dlatego kontrolka się żarzy, bo styka gdzieś do silnika/masy.
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 15-06-2014, 11:15   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Teraz jestem pewnie przewrażliwiony, ale nie jestem w stanie określić, czy ciecz nie jest już zbyt zagrzana, a poza tym, wqentylator włącza się na 5sek i się wyłącza. Czy w takim czujniki ze starosci/przegrzania może się coś zepsuć ?


Dzięki za pomoc, potem to sprawdzę.
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 15-06-2014, 16:25   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


1922 napisał/a:
Teraz jestem pewnie przewrażliwiony, ale nie jestem w stanie określić, czy ciecz nie jest już zbyt zagrzana, a poza tym, wqentylator włącza się na 5sek i się wyłącza. Czy w takim czujniki ze starosci/przegrzania może się coś zepsuć ?

Podepnij pod komputer jeśli masz okazję , odczytaj w programie jaką temperaturę ma silnik, jeśli będzie ok to możesz spać spokojniej. Poszukaj na przewodzie zielonobiałym z czujnika w głowicy do kontrolki czy nie ma uszkodzonej izolacji i nie masuje do silnika po drodze. Jeśli kontrolka zaświeci się a silnik będzie miał poniżej 105 stopni możesz ten czujnik wymienić. czujnik możesz sprawdzić gotując go we wrzątku w ilości zakrywającej gwint na jakiejś podkładce by nie dotykał dna garnka. Nawet kiedy woda wrze nie powinien się załączyć i jego stan powinien pozostać otwarty pomiędzy wsówką czujnika a obudową (sprawdzisz to multimetrem- rezystancja nieskończenie wielka lub na zwarcie - brak . Nie powinno być słychać kliknięcia załączenia styków czujnika.Jeśli się załączy we wrzątku (w wodzie w garnku na kuchence) to czujnik na 100% do wymiany
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 19-06-2014, 11:18   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Witam ponownie, kontrolka zaczeła zaświecać się częsciej, a ja zaczałem częsciej wątpic, że pomimo wymienionego termostatu coś dalej jest nie tak. Bo przebicia nie ma żadnego, czujnik do chłodnicy zamówiłem, ale mam nieodparte wrażenie, że z tym długim obiegiem coś nie teges jest. Jakby co to ogrzewanie mi działa, ba, nawet bardzo dobrze.


pompa ma 8000km, muszę sprawdzić, co z nią.

Macie jakieś metody na udrożnienie / przpłukanie układu ? Coraz cieplej się robi,Sejek jest w stanie bdb, nie chcę go zarznąć, a pomysły mi się kończą, jutro planuje rozbebeszyc stary termostat, i ten nowy sprawdzić jak się otwiera, potem najwyżej wymienie pompe wody, jak coś z nią nie tak będzie, a w najgorszym przypadku UPG ale mam nadzieje, ze to nie to, bo będzie bankrut :lol: :znudzony:


Pany, czy przez zablokowany termostat na samym początku, mogłem dojechac pompe wodną ? Jak był tylko na małym obiegu.
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 23-06-2014, 20:07   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Termostat rozbebeszony, wiatrak zrobiony, dalej się swieci w czasie jazdy, to chyba pompa poszła ?


dodam ze wiatrak właczak z włącznika, z czujnika nie chce sie załaczyc.

weze ciepłe, termostat na przepust.


Polecicie mi jakąś dobrą pompe wody do Seicento ? Gówna chinskiego za 50zł juz nie chce...
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 23-06-2014, 20:27   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


Dolz, Hepu, SKF.....
a może faktycznie masz jednak czujnik od zegarów?
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 23-06-2014, 20:44   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Pany, ja mam 3/4 wody w chłodnicy i nawet nie dymi a powinna mieć 120 stopni... Skoro świeci kontrolka. bezsilnosc mnie ogarnia. Obydwa węże ciepłem za termostatem czuć, że ciecz przepływa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum