Pokrywa zaworów, obudowa filtra i kilka innych pytań |
Autor |
Wiadomość |
simko1
nówka sztuka ;)
Pomógł: 7 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: Brzeszcze
|
Wysłany: 14-05-2014, 21:05 Pokrywa zaworów, obudowa filtra i kilka innych pytań
Bolid: 1.1 SPI |
|
|
Witam.
Mam kilka pytań odnośnie silnika 1.1 SPI:
1.Z jakim momentem i w jakiej kolejności dokręcać śruby od dekla, dodam że są 4?
2.Czy oprócz uszczelki pod deklem zastosować jeszcze coś-silikon, pastę?
3.Teraz trochę bardziej rozbudowane pytanie do posiadaczy 1.1SPI lub osób które znają odpowiedź mianowicie od spodu obudowy filtra powietrza są podporowadzone dwa przewody podciśnieniowe(przypuszczam że do jakiegoś zaworu odpowiedzialnego za temp. powietrza pobranego do mieszanki, w moim wypadku brązowy i czarny, czy może mi napisać ktoś kto sprawdzi u siebie lub wie na 100% który przewód ma być gdzie podpięty bo odpiąłem i nie wiem gdzie który ma być.
Odnośnie 2 pytania pytam bo wymieniłem dziś uszczelkę pod deklem i już się franca poci.Może ktoś wie lub sam stosował jakąś metodę na to-dodam że wymiana to pestka. |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 14-05-2014, 21:14
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
simko1 napisał/a: | 3.Teraz trochę bardziej rozbudowane pytanie do posiadaczy 1.1SPI lub osób które znają odpowiedź mianowicie od spodu obudowy filtra powietrza są podporowadzone dwa przewody podciśnieniowe(przypuszczam że do jakiegoś zaworu odpowiedzialnego za temp. powietrza pobranego do mieszanki, w moim wypadku brązowy i czarny, czy może mi napisać ktoś kto sprawdzi u siebie lub wie na 100% który przewód ma być gdzie podpięty bo odpiąłem i nie wiem gdzie który ma być. |
Czarny przewód podpinasz tam, gdzie jest napisane nero lub negro, nie pamietam. Co do uszczelki, to musiałbyś spiłować stopki pokrywy o 1-2mm, bez tego ciężko zrobić tak żeby długo nie ciekła. Jak Ci się uda, to będzie trzymać, jak nie, to zaraz zacznie się pocić. Nie wiem od czego to zależy, ale wiem, że tak jest. Z silikonem , czy bez - tak samo. Ponoć spiłowanie tych stopek w 100% rozwiązuje problem wycieku spod dekla. |
|
|
|
 |
simko1
nówka sztuka ;)
Pomógł: 7 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: Brzeszcze
|
Wysłany: 14-05-2014, 21:18
Bolid: 1.1 SPI |
|
|
Ok czyli czarny do N bo nero ani negro nie mam. Mam tylko N i M.
Właśnie zastanawiałem się nad tymi stopkami bo one blokują mocniejsze dokręcenie dekla.
A czy ktoś da odp na pytanie nr 1?
TheStig oczywiście plusik!
Teraz dałeś mi do myślenia i sprawdziłem po włosku brązowy to marrone a czarny to nero a ja mam N i M że też nie wpadłem na to-przecież to włoskie auto. |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 14-05-2014, 22:13
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
Poszukałem trochę i znalazłem, że dokręcasz momentem 8nm, a kolejności nie ma z góry ustalonej, najlepiej dokręcać na krzyż. Tylko nie spiłuj za dużo, bo Ci pokrywa pęknie przy dokręcaniu. |
|
|
|
 |
Pierdzipęd79
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 1 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 15-05-2014, 14:22
Bolid: Seicento S |
|
|
Witam,
jeśli chodzi o dekiel, to moim zdaniem zależy od uszczelki jaką się kupi. Po pierwszej wymianie zaczęło mi ciec po miesiącu (dałem troszkę silikonu tylko przy wałku), po drugiej wymianie i innej uszczelce (była niewiele droższa) nie cieknie już ponad rok. |
|
|
|
 |
simko1
nówka sztuka ;)
Pomógł: 7 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: Brzeszcze
|
Wysłany: 15-05-2014, 14:57
Bolid: 1.1 SPI |
|
|
Dziś troszkę pomęczyłem dekiel i zeszlifowałem delikatnie-tak ok.1,5mm-te stópki przez które przechodzą śruby mocujące dekiel. Dokręciłem z czuciem i już po takim dokręceniu było ładnie widać jak ścisnęło uszczelkę. Dodam że jeszcze została minimalna przerwa między tymi stópkami a głowicą także ew. jeszcze troszkę mogę dokręcić. Na razie zostawie tak jak jest i zobaczymy co się będzie działo. Jeśli będzie ciekło to będę próbował innych metod. Uszczelka jest tania a i sama wymiana nie przysparza kłopotów.
Dam znać za jakiś czas czy cieknie czy poskutkowało. |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15-05-2014, 15:47
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Niestety te uszczelki średnio się sprawdzają. Ja wielokrotnie demontowałem pokrywę i zawsze zakładałem starą uszczelkę ale na silicon i nic nie ciekło. Sama wymiana uszczelki w moim przypadku nic nie dawała bo dalej ciekło, a silicon to pewna i tańsza opcja |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
mmalecki95
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 21 Gru 2013 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-05-2014, 20:14
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI 2000 r. |
|
|
Pyt. 2. Jednym z lepszych sposóbów jest przetarcie papierem ściernym miejsc połączeń bloku silnika z deklem zaworów (tak żeby zrobić delikatne rysy). Następnie trzeba miejsca połączeń odtłuścić, najlepiej rozpuszczalnikiem. Przy zakładaniu uszczelki zastosuj dla bezpieczeństwa silikon, oczywiście musi być odporny na wysokie temperatury, nałóż go z 2 stron uszczelki Sprawdzony sposób |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-05-2014, 22:53
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Z wyczuciem
2. Może kupić trochę droższą uszczelkę nowego typu-też spi z 3 rowkami-zakładam, że kupiłeś najtańszą-spi 2 rowkową polgumu czy motgumu-tandeta oby dwie, jak oringi, i inne uszczelniacze-dwa razy robota.
Dodatkowo tak jak wyżej napisane spiłowujesz lekko ,,nóżki'' pokrywy-jak i tak daje delikatnie silikonu i trochę więcej na rogi.
pokrywę uprzednio oczyszczam odtłuszczaczem.
Do puchy spi te przewody są potrzebne jak ś siodło-jak chcesz powpinać to brązowy od prawej , jak staniesz przed machą drugi od lewej.
Zmieniasz dolot zaślepiasz je-ja mam wkręcone na silikon śrubki:-)
Pomylisz kolejność i nic nie poczujesz,ważne, żeby były zaślepione-czy króćcami od puch czy patentem.
Pokrywy spi,mpi na 4 śruby lubią się krzywić(odkształcać) samoistnie jako ciekawostka -jak zrobisz jak napisałem i będzie się pocić pokrywa do wymiany-jakiś taki stop aluminium fiata. |
|
|
|
 |
|