Co zrobiłeś/aś dzisiaj dla swojego autka? |
Autor |
Wiadomość |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 14-05-2014, 17:35
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
rosso scilla - nie pamiętam numerka
no nie myłem - tylko fele chwilę przed założeniem opłukałem- tyle się o ulewach trąbi, że sobie odpuściłem mycie, żeby nie było na mnie
rysiu napisał/a: |
SLS |
|
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
rysiu
Nałogowiec ABG

Wiek: 31 Dołączył: 06 Sty 2011 Posty: 764 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 14-05-2014, 17:46
Bolid: Fiat Seicento 0.9 2000r. |
|
|
Linduś napisał/a: | rosso scilla - nie pamiętam numerka
no nie myłem - tylko fele chwilę przed założeniem opłukałem- tyle się o ulewach trąbi, że sobie odpuściłem mycie, żeby nie było na mnie
rysiu napisał/a: |
SLS |
|
co wygrałem? |
_________________ Kamil, mój bolid:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=359469
"Naprawa ABS'u bez komputera jest jak macanie kobiety przez ścianę"
 |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 14-05-2014, 17:49
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
uścisk dłoni prezesa przy najbliższej nadarzającej się okazji |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 14-05-2014, 20:48
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
rotax24 napisał/a: | ir3n3usz napisał/a: | Kupiłem następną skrzynię biegów. Poprzednia wyła. W sumie już mam 3 skrzynie. | - hmm może czas odejść od M1 SHC 75w90 na rzecz czegoś syntetycznego z większym pakietem dodatków przeciw-zużyciowych - przykładowo Motul Gear300 - cena identyczna a baza i dodatki nie współmiernie lepsze nie namawiam tylko sugeruję |
Pierwsza skrzynia chodziła na mobilu, ale wyleciała bo była za długa i zamulała seja. Do drugiej zalałem od razu Gear300, ale niestety już ktoś ją wcześniej dojechał i hałasowała. Trzeci skrzynia leży w bagażniku powinna być dobra, bo jeździłem sejem w którym pracowała. Oczywiście też będzie Gear300. Tylko pytanie ile? Do korka niby wlewowego wchodzi coś ok. 1,5 litra. Wg książki 2,4L które trzeba wlewać przez odpowietrznik. Np. do "6" ze stilo podają coś ok. 1.7, czyli wlewa się do przelania przez korek. Sam nie wiem co jest właściwe. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-05-2014, 21:26
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
ir3n3usz, ja w poprzedniej skrzyni przelałem trochę olej i uszczelniacz na wałku głównym powiedział dość. Przez co nowiutka tarcza sprzęgła tez zrobiła papa, bo cała w oleju. Wlazło, około 1,4-1,5 litra, dobiłem do 2 litrów właśnie odpowietrznikiem. Skrzynia była na blacie więc olej zlany do końca. Zmieniłem skrzynie, znowu zlałem cały olej. Nowiutki Gear300 weszło 1,6litra. Nie będę ryzykował przelaniem ,bo znowu uszczelnienia pójdą Tyle z doświadczenia ,może się Tobie przyda
Taki efekt przelania tańszym olejem. Poszło uszczelniaczem na wałku, dzwon jak i reszta obudowy jest cała.
 |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
Ichtio
Nałogowiec
Wiek: 30 Dołączył: 25 Sty 2013 Posty: 376 Skąd: Marklowice (SWD)
|
Wysłany: 14-05-2014, 22:05
Bolid: Fiat Seicento 900 Young |
|
|
Przyciemniłem sobie tylne szyby folią |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-05-2014, 09:51
|
|
|
ir3n3usz napisał/a: | Do drugiej zalałem od razu Gear300, ale niestety już ktoś ją wcześniej dojechał i hałasowała | - niestety ale zajechanej skrzyni wymiana oleju już nie uleczy i to jest oczywista sprawa - wyłącznie odpowiedni olej zalany do sprawnej skrzyni niewątpliwie wydłuży jej żywotność i poprawi komfort zmiany analogicznie jak odpowiedni jakościowo i stabilny w parametrach olej silnikowy pozwoli zachować nominalne parametry luzów w silniku nawet do przebiegu 300kkm ale ten sam olej nie uleczy silnika jeżeli zostanie zalany po 200kkm w miejsce dotychczasowego oleju mineralnego który zdążył poczynić spustoszenie w postaci zużycia materiałowego - w takiej sytuacji jest to już wyłącznie forma ostatniego namaszczenia przed wysłaniem silnika do krainy wiecznych obrotów Wracając do pojemności skrzyni to w moim przypadku do 514 wchodzi 1.8l i zaczyna się wylewać ale lekko nachylam auto lewarkiem i dolewam do 2 litrów - objawów niepokojących brak ale czy jest to zdrowe to nie wiem do skrzynki 526 do przelania wchodziło książkowe 2,4 i nie było żadnych wątpliwości - przypuszczam że seicento od pewnych roczników miało identyczną skrzynkę jak Panda i stąd ta rozbieżność w pojemności- do Pandy książkowo podają 1,65l i jak znam życie w nadrukowanych w tysiącach egzemplarzy instrukcjach obsługi nikt tego faktu w Fiacie nie raczył zaktualizować jak wpisu o doborze oleju silnikowego
ps. po wpisie o uszczelniaczu upuściłem do wartości 1,8l |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 15-05-2014, 20:48
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
rotax24 napisał/a: | niestety ale zajechanej skrzyni wymiana oleju już nie uleczy i to jest oczywista sprawa |
Wiadomo, olej zalałem oczywiście nie znając statu skrzyni. Po prostu wrzuciłem ją, zalałem i po przejechaniu dosłownie 300 metrów byłem wpieniony, bo skrzynia okazała się złomem. Nie próbowałem jej oczywiście ratować olejem, nie jestem piekarzem hehe
Ja w swojej C.514 mam 2,4L zalane, bo tak jest w książce od SC. Taka sama ilość wchodzi do C.514 i C.526. Nic mi nie cieknie, co prawda mam nowe uszczelniacze. Nawet przez wybierak nie puszcza.
Do "nowej" C.514 wleję 2 litry i będzie śmigała. Za dużo oleju też nie może być, bo będzie dłużej się rozgrzewał do temperatury pracy. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-05-2014, 21:17
|
|
|
ir3n3usz napisał/a: | Za dużo oleju też nie może być, bo będzie dłużej się rozgrzewał do temperatury pracy | - przy zbyt dużej ilości zostanie zachwiana odporność na pienienie I/II/III [ml] 10/0 ; 20/0 ; 10/0 ; jeżeli w sekwencji przekroczy 50/0 to zostanie z GL5 ledwie GL3 - a to że mniejsza ilość szybciej łapie temperaturę to oczywiste ale przy dłuższym obciążeniu również szybciej traci lepkość |
|
|
|
 |
teleferetele
nówka sztuka ;)
Dołączyła: 16 Maj 2014 Posty: 2 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
 |
marny02
Nałogowiec

Wiek: 43 Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 274 Skąd: wielkopolska PCT
|
Wysłany: 17-05-2014, 12:56
Bolid: sicento 1.1/VB 2.0 16V |
|
|
Zrobiłem nowy wydech z tłumikiem od F125 |
_________________
 |
|
|
|
 |
ogarol
nówka sztuka ;)
Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 34 Skąd: FSD
|
Wysłany: 17-05-2014, 16:09
Bolid: 1.1 SPI 1999 |
|
|
Wymieniłem łożyska z tyłu |
|
|
|
 |
Manniek66
Nałogowiec

Wiek: 29 Dołączył: 30 Kwi 2014 Posty: 208 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17-05-2014, 19:53
Bolid: Seicento 900 S-class |
|
|
Wymieniona kostka od świateł bo się stopiła
Umyty i wywoskowany...5 godzin machania szmatką wykańcza.Nie czuję nadgarstka.Ale było warto ! Efekt super, co jaki czas muszę to powtarzać ? |
|
|
|
 |
Kaskader
Nałogowiec

Wiek: 33 Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 227 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 17-05-2014, 22:28
Bolid: Stilo 1.4 |
|
|
przeszedł przegląd, no i deszcz go umył |
|
|
|
 |
mateusz9986
Bywalec
Wiek: 33 Dołączył: 01 Mar 2014 Posty: 83 Skąd: Wąbrzeźno
|
Wysłany: 17-05-2014, 22:52
Bolid: Renault Thalia I ph II |
|
|
Montaż głośników w tylną półkę, teraz tylko pociągnąć kable, nie wiem co z tego będzie, doczepiony mały diabełek do zderzaka i przerobienie cyferek na gałce od biegów pastelami. |
_________________ " Jestem wariatem, jeżdżę Fiatem "
W domu oprócz seja.
Daewoo Matiz - 1999
Ford Focus sedan 1.6 - 1999
Był m.in Fiat Seicento Brush 0.9 i Cinquecento 0.7 |
|
|
|
 |
|