FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ostry walek a luzy zaworowe
Autor Wiadomość
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 31-05-2014, 12:47   Ostry walek a luzy zaworowe
   Bolid: CCS


Ostatnio zwrocilem uwage, ze na zimnym silniku klepia mi zawory. Mam zalozony ostry walek nieznanego pochodzenia (przez ktoregos poprzedniego wlasciciela), a gdzies przeczytalem, ze dla ostrego walka luzy zaworowe ustawia sie inne niz normalnie. Skad mam wiedziec, jakie luzy mam ustawic? Czy jesli walek byl przerabiany, a nie robiony od podstaw (jak np. w Rewarze), to beda na nim jakies oznaczenia?
 
 
rutel 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 9
Skąd: warszawa
Wysłany: 01-06-2014, 10:45   
   Bolid: zolty


jak masz zmieniony walek to i napewno luzy zaworowe masz juz ustawione...
_________________

 
 
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 01-06-2014, 12:49   
   Bolid: CCS


Ale tak jak mowie walek byl zmieniany kilka lat temu (nie wiem ile dokladnie), a wydaje mi sie ze na zimnym silniku klepia zawory.
 
 
RazeR 
Nałogowiec


Pomógł: 41 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 882
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 01-06-2014, 14:24   
   Bolid: Waryjot 0.9


a jaki masz silnik?
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-06-2014, 21:16   Re: Ostry walek a luzy zaworowe
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


uxon napisał/a:
Ostatnio zwrocilem uwage, ze na zimnym silniku klepia mi zawory. Mam zalozony ostry walek nieznanego pochodzenia (przez ktoregos poprzedniego wlasciciela), a gdzies przeczytalem, ze dla ostrego walka luzy zaworowe ustawia sie inne niz normalnie. Skad mam wiedziec, jakie luzy mam ustawic? Czy jesli walek byl przerabiany, a nie robiony od podstaw (jak np. w Rewarze), to beda na nim jakies oznaczenia?

Podaj wznios krzywek dolot wydech to coś się pomyśli.
Jaki silnik?
Dla przykładu dla gt Świątka(wnios 10mm) do 1.1/12 zaleca-0,3, 0,4, dla wałka catcams 283stopnie 1.1/1.2 masz 0,2s, 0,3w.
Panda MPI 1.1 euro 4 na seryjnym wałku :wink: ma 0,25-0,35, 0,35-0,4w.
Wałek z ostrzejszymi krzywkami zawsze będzie głośniejszy, ale klepać jak zapchany kompensator 900 nie może.
 
 
 
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 01-06-2014, 21:28   
   Bolid: CCS


Silnik to 1.1 spi z glowica od 1.2 8v mpi.
Szczerze mowiac nie znam sie za bardzo i nie mam porownania, zeby okreslic ze to na 100 procent zawory. Ale zauwazylem to tylko na zimnym silniku, i jedynie gdy jest wcisniety, nawet minimalnie, pedal gazu (czyli pod obciazeniem), jak puszcze gaz, to nie ma tego metalicznego klepania, jak silnik osiagnie ponad 70 stopni to tez juz raczej nie slychac. Jesli chodzi o sam dzwiek, to jest metaliczny, ale to klepanie a nie dzwonienie.
Nie sciagalem jeszcze pokrywy zaworow, mam zamiar to zrobic w najblizszym czasie. Jak latwo zmierzyc wznios? Roznica miedzy najszerszym a najwezszym punktem krzywki?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-06-2014, 23:13   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Wysokość krzywki-od wałka do końca krzywki-przy okazji warto sprawdzić, czy wysokości poszczególnych są takie same(mm mogą się różnić), luz jaki masz dotychczas, i stan krzywek-każda po przejechaniu palcem musi być łagodna, bez zaostrzenia-to uszkodzenie krzywki, dyskwalifikujące ją-przy okazji płytka pod tą krzywką będzie starta-z reguły na czarno.
Poszukaj też na wałku jakiegoś symbolu-może jest.
Do tego olej-jak masz 10w60 itp. i za duże luzy to będzie takie zachowanie na zimno.
Na ciepło luz się zmniejsza minimalnie w fire i jest ciszej.
Na za małym ciepły czy zimny stuka.
Zmierz szczelinomierzem luzy na każdym cylindrze i wysokości krzywek-suwmiarką.
W 1.1 po większym przebiegu lubią też przytrzeć się tłoki i dopóki jest seryjny tego nie słychać dopier jak go doprężysz na zimno , ale po dodaniu gazu i puszczeniu występuje delikatne pukanie-ale u ciebie to kwestia luzu zaworowego :wink:
To taka ciekawoska o której prawie nikt nie wie :mg:
 
 
 
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 02-06-2014, 12:49   
   Bolid: CCS


Olej to na pewno 10w60. Klepanie nie jest po puszczeniu gazu, tylko pod obciazeniem na zimnym silniku. Gosc, od ktorego kupilem cieniasa, mowil, ze glowica byla robiona w 2012 roku (chociaz nie wiem czy nie na nowo, bo samochod juz wczesniej jezdzil w amatorkach). Po jakim przebiegu normalnie sa zawory do regulacji? Czy ostry walek moze przyspieszac zuzycie plytek?
No chyba, ze to klepanie przy ostrym walku i oleju 10w60 nie jest szkodliwe, to oleje temat.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-06-2014, 16:18   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Zawsze warto sprawdzić luzy Panie.
Ostrzejszy wałek przyspiesza wycieranie się płytki zaworowej-dłuższa krzywka mocniejszy nacisk, olej 10w60 częściowo ale tylko przy dużym obciążenie i rozgrzany lepiej chroni elementy rozrządu-grubszy film.
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 03-06-2014, 17:24   

Do "ostrego" wałka 10w60 jak najbardziej a najlepiej estrowy który poprzez wysoką polarność będzie po wyłączeniu silnika utrzymywał stałą warstwę smarną a po rozgrzaniu do wyższych temperatur nadal zostanie 60-tką a nie słabą 50-tką :wink: ten będzie idealny - http://www.zmienolej.pl/o...pro-s-5l-detail - nie bać się jego czerwonej barwy i dziwnego zapachu z lekką nutą lawendy :)) tak ma być przy estrach organicznych :ok:
 
 
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 04-06-2014, 17:41   
   Bolid: CCS


Z tego co pamietam, to mialem zalany gulf racing 10w60.
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2014, 20:04   

uxon napisał/a:
Z tego co pamietam, to mialem zalany gulf racing 10w60
- trzeba przyznać że Masz rękę do olei silnikowych :wink: Gulf robi praktycznie wyłącznie dość podłe jakościowo oleje hydrokrakowane a Ty wybrałeś ich jedyny produkt na bazie PAO do tego o niebywałej jak na tą markę zawartości 70-75% :ok:



Tutaj jako ciekawostka Gulf Racing 10w60 blendowany przez Millersa z aprobatą Aston Martin -
a w środku oczywiście znany Millers CFS 10W60 - dostępny jedynie w UK w przeliczeniu na nasze wychodzi 320zł za 5l :wink:



Tutaj mamy do czynienia z zupełnie innym produktem na bazie estrowej :wink: jak widać Gulf z UK to inna bajka :wink:
 
 
cargopilot 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: KRK
Wysłany: 04-06-2014, 20:45   
   Bolid: CC 1,2 16V


Paweł - przy okazji miałbym do Ciebie pytanie bo gnębi mnie podobny problem....
Pacjent to 1,2 16V na osprzęcie MM. Problem jest taki jak opisałeś - przy spadaniu obrotów bez obciążenia słychać metaliczne stukanie....luz zaworowy? Czy raczej wycieranie krzywek, czy też coś z tłokami - owalizacja, przycieranie się, może sworzeń tłoka?
Co byś obstawiał i od czego radziłbyś zacząć sprawdzanie?
Sorry za ot
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-06-2014, 17:55   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


cargopilot napisał/a:
Paweł - przy okazji miałbym do Ciebie pytanie bo gnębi mnie podobny problem....
Pacjent to 1,2 16V na osprzęcie MM. Problem jest taki jak opisałeś - przy spadaniu obrotów bez obciążenia słychać metaliczne stukanie....luz zaworowy? Czy raczej wycieranie krzywek, czy też coś z tłokami - owalizacja, przycieranie się, może sworzeń tłoka?
Co byś obstawiał i od czego radziłbyś zacząć sprawdzanie?
Sorry za ot

Sprawdź ciśnienie oleju-od tego bym zaczynał.
Luz na tłoku czy sworzniu jest bardzo trudny do uchwycenia w tym silniku(zakładamy, że nie miał przygód z rozrządem-zerwany pasek).
Jak na zimny czy lekko ciepłym dodasz stuka a po rozgrzaniu przestaje to-pozostaje rozszerzalność cieplna-kasuje się ten luz i nie jest metaliczny.
Teoretycznie hydraulika odpowiada za luz zaworowy i tu nic nie powinno metalicznie stukać.
Można też zdjąść głowiczkę i obejrzeć popychacze i krzywki wałków.
Musiał bym posłuchać w realu silnika, żeby Ci powiedzieć coś więcej.
Sprawdź ciśnienie oleju-bo widać, że przy spadku to się dzieje.
 
 
 
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 18-06-2014, 01:53   Re: Ostry walek a luzy zaworowe
   Bolid: CCS


Paweł1984 napisał/a:
Podaj wznios krzywek dolot wydech to coś się pomyśli.
Jaki silnik?
Dla przykładu dla gt Świątka(wnios 10mm) do 1.1/12 zaleca-0,3, 0,4, dla wałka catcams 283stopnie 1.1/1.2 masz 0,2s, 0,3w.
Panda MPI 1.1 euro 4 na seryjnym wałku :wink: ma 0,25-0,35, 0,35-0,4w.
Wałek z ostrzejszymi krzywkami zawsze będzie głośniejszy, ale klepać jak zapchany kompensator 900 nie może.

Obejzalem dzis walek i zaczalem go mierzyc, tu kilk afotek jak wygada:
Te hologramy byly widoczne pod pewnymi katami pod swiatlo, na zywo wygladalo to lepiej, pod dotykiem bylo gladkie.:


Gdzieniegdzie byly takie mikro wyrwy:


Tu widac oznaczenia - 176 (czyzby to walek z punto?):


i jakies symbole:


Tutaj chcialem pokazac ksztalt krzywki:


o o tym myslicie? Co to za walek? Zwykly z punto, czy jakis ulepszany? Jak wizualnie sie przezentuje?
Probowalem tez troche go pomierzyc, ale do uzycia suwmiarki troche przeszkadzala mi linia olejowa (mozna ja na chwile bez problemu wykrecic?), a przy mierzeniu luzow zaworowych z kolei wysoka krawedz glowicy (listek nie wchodzil prostopadle do krzywki, tylko pod katem, przez co za pomiar byl zaburzony. Nie zdarzylem zmierzyc wszystkich krzywek, ale szerokosc krzywki wyszla mi ok. 29,6mm a wysokosc dla krzywek 3,5,7 (liczac od lewej) wyniosla 38,7. Jutro postaram sie pomierzyc wszystko, tylko prosze orady jak to zrobic, zeby bylo w miare dokladnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum