 |
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Ostry walek a luzy zaworowe |
Autor |
Wiadomość |
uxon
Nałogowiec
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 31-05-2014, 12:47 Ostry walek a luzy zaworowe
Bolid: CCS |
|
|
Ostatnio zwrocilem uwage, ze na zimnym silniku klepia mi zawory. Mam zalozony ostry walek nieznanego pochodzenia (przez ktoregos poprzedniego wlasciciela), a gdzies przeczytalem, ze dla ostrego walka luzy zaworowe ustawia sie inne niz normalnie. Skad mam wiedziec, jakie luzy mam ustawic? Czy jesli walek byl przerabiany, a nie robiony od podstaw (jak np. w Rewarze), to beda na nim jakies oznaczenia? |
|
|
|
 |
rutel
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 9 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 01-06-2014, 10:45
Bolid: zolty |
|
|
jak masz zmieniony walek to i napewno luzy zaworowe masz juz ustawione... |
_________________
 |
|
|
|
 |
uxon
Nałogowiec
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 01-06-2014, 12:49
Bolid: CCS |
|
|
Ale tak jak mowie walek byl zmieniany kilka lat temu (nie wiem ile dokladnie), a wydaje mi sie ze na zimnym silniku klepia zawory. |
|
|
|
 |
RazeR
Nałogowiec

Pomógł: 41 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 882 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 01-06-2014, 14:24
Bolid: Waryjot 0.9 |
|
|
a jaki masz silnik? |
_________________ (...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
|
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-06-2014, 21:16 Re: Ostry walek a luzy zaworowe
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
uxon napisał/a: | Ostatnio zwrocilem uwage, ze na zimnym silniku klepia mi zawory. Mam zalozony ostry walek nieznanego pochodzenia (przez ktoregos poprzedniego wlasciciela), a gdzies przeczytalem, ze dla ostrego walka luzy zaworowe ustawia sie inne niz normalnie. Skad mam wiedziec, jakie luzy mam ustawic? Czy jesli walek byl przerabiany, a nie robiony od podstaw (jak np. w Rewarze), to beda na nim jakies oznaczenia? |
Podaj wznios krzywek dolot wydech to coś się pomyśli.
Jaki silnik?
Dla przykładu dla gt Świątka(wnios 10mm) do 1.1/12 zaleca-0,3, 0,4, dla wałka catcams 283stopnie 1.1/1.2 masz 0,2s, 0,3w.
Panda MPI 1.1 euro 4 na seryjnym wałku ma 0,25-0,35, 0,35-0,4w.
Wałek z ostrzejszymi krzywkami zawsze będzie głośniejszy, ale klepać jak zapchany kompensator 900 nie może. |
|
|
|
 |
uxon
Nałogowiec
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 01-06-2014, 21:28
Bolid: CCS |
|
|
Silnik to 1.1 spi z glowica od 1.2 8v mpi.
Szczerze mowiac nie znam sie za bardzo i nie mam porownania, zeby okreslic ze to na 100 procent zawory. Ale zauwazylem to tylko na zimnym silniku, i jedynie gdy jest wcisniety, nawet minimalnie, pedal gazu (czyli pod obciazeniem), jak puszcze gaz, to nie ma tego metalicznego klepania, jak silnik osiagnie ponad 70 stopni to tez juz raczej nie slychac. Jesli chodzi o sam dzwiek, to jest metaliczny, ale to klepanie a nie dzwonienie.
Nie sciagalem jeszcze pokrywy zaworow, mam zamiar to zrobic w najblizszym czasie. Jak latwo zmierzyc wznios? Roznica miedzy najszerszym a najwezszym punktem krzywki? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-06-2014, 23:13
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Wysokość krzywki-od wałka do końca krzywki-przy okazji warto sprawdzić, czy wysokości poszczególnych są takie same(mm mogą się różnić), luz jaki masz dotychczas, i stan krzywek-każda po przejechaniu palcem musi być łagodna, bez zaostrzenia-to uszkodzenie krzywki, dyskwalifikujące ją-przy okazji płytka pod tą krzywką będzie starta-z reguły na czarno.
Poszukaj też na wałku jakiegoś symbolu-może jest.
Do tego olej-jak masz 10w60 itp. i za duże luzy to będzie takie zachowanie na zimno.
Na ciepło luz się zmniejsza minimalnie w fire i jest ciszej.
Na za małym ciepły czy zimny stuka.
Zmierz szczelinomierzem luzy na każdym cylindrze i wysokości krzywek-suwmiarką.
W 1.1 po większym przebiegu lubią też przytrzeć się tłoki i dopóki jest seryjny tego nie słychać dopier jak go doprężysz na zimno , ale po dodaniu gazu i puszczeniu występuje delikatne pukanie-ale u ciebie to kwestia luzu zaworowego
To taka ciekawoska o której prawie nikt nie wie |
|
|
|
 |
uxon
Nałogowiec
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 02-06-2014, 12:49
Bolid: CCS |
|
|
Olej to na pewno 10w60. Klepanie nie jest po puszczeniu gazu, tylko pod obciazeniem na zimnym silniku. Gosc, od ktorego kupilem cieniasa, mowil, ze glowica byla robiona w 2012 roku (chociaz nie wiem czy nie na nowo, bo samochod juz wczesniej jezdzil w amatorkach). Po jakim przebiegu normalnie sa zawory do regulacji? Czy ostry walek moze przyspieszac zuzycie plytek?
No chyba, ze to klepanie przy ostrym walku i oleju 10w60 nie jest szkodliwe, to oleje temat. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-06-2014, 16:18
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Zawsze warto sprawdzić luzy Panie.
Ostrzejszy wałek przyspiesza wycieranie się płytki zaworowej-dłuższa krzywka mocniejszy nacisk, olej 10w60 częściowo ale tylko przy dużym obciążenie i rozgrzany lepiej chroni elementy rozrządu-grubszy film. |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-06-2014, 17:24
|
|
|
Do "ostrego" wałka 10w60 jak najbardziej a najlepiej estrowy który poprzez wysoką polarność będzie po wyłączeniu silnika utrzymywał stałą warstwę smarną a po rozgrzaniu do wyższych temperatur nadal zostanie 60-tką a nie słabą 50-tką ten będzie idealny - http://www.zmienolej.pl/o...pro-s-5l-detail - nie bać się jego czerwonej barwy i dziwnego zapachu z lekką nutą lawendy tak ma być przy estrach organicznych |
|
|
|
 |
uxon
Nałogowiec
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 04-06-2014, 17:41
Bolid: CCS |
|
|
Z tego co pamietam, to mialem zalany gulf racing 10w60. |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2014, 20:04
|
|
|
uxon napisał/a: | Z tego co pamietam, to mialem zalany gulf racing 10w60 | - trzeba przyznać że Masz rękę do olei silnikowych Gulf robi praktycznie wyłącznie dość podłe jakościowo oleje hydrokrakowane a Ty wybrałeś ich jedyny produkt na bazie PAO do tego o niebywałej jak na tą markę zawartości 70-75%
Tutaj jako ciekawostka Gulf Racing 10w60 blendowany przez Millersa z aprobatą Aston Martin -
a w środku oczywiście znany Millers CFS 10W60 - dostępny jedynie w UK w przeliczeniu na nasze wychodzi 320zł za 5l
Tutaj mamy do czynienia z zupełnie innym produktem na bazie estrowej jak widać Gulf z UK to inna bajka |
|
|
|
 |
cargopilot
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Sty 2013 Posty: 12 Skąd: KRK
|
Wysłany: 04-06-2014, 20:45
Bolid: CC 1,2 16V |
|
|
Paweł - przy okazji miałbym do Ciebie pytanie bo gnębi mnie podobny problem....
Pacjent to 1,2 16V na osprzęcie MM. Problem jest taki jak opisałeś - przy spadaniu obrotów bez obciążenia słychać metaliczne stukanie....luz zaworowy? Czy raczej wycieranie krzywek, czy też coś z tłokami - owalizacja, przycieranie się, może sworzeń tłoka?
Co byś obstawiał i od czego radziłbyś zacząć sprawdzanie?
Sorry za ot |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-06-2014, 17:55
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
cargopilot napisał/a: | Paweł - przy okazji miałbym do Ciebie pytanie bo gnębi mnie podobny problem....
Pacjent to 1,2 16V na osprzęcie MM. Problem jest taki jak opisałeś - przy spadaniu obrotów bez obciążenia słychać metaliczne stukanie....luz zaworowy? Czy raczej wycieranie krzywek, czy też coś z tłokami - owalizacja, przycieranie się, może sworzeń tłoka?
Co byś obstawiał i od czego radziłbyś zacząć sprawdzanie?
Sorry za ot |
Sprawdź ciśnienie oleju-od tego bym zaczynał.
Luz na tłoku czy sworzniu jest bardzo trudny do uchwycenia w tym silniku(zakładamy, że nie miał przygód z rozrządem-zerwany pasek).
Jak na zimny czy lekko ciepłym dodasz stuka a po rozgrzaniu przestaje to-pozostaje rozszerzalność cieplna-kasuje się ten luz i nie jest metaliczny.
Teoretycznie hydraulika odpowiada za luz zaworowy i tu nic nie powinno metalicznie stukać.
Można też zdjąść głowiczkę i obejrzeć popychacze i krzywki wałków.
Musiał bym posłuchać w realu silnika, żeby Ci powiedzieć coś więcej.
Sprawdź ciśnienie oleju-bo widać, że przy spadku to się dzieje. |
|
|
|
 |
uxon
Nałogowiec
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 18-06-2014, 01:53 Re: Ostry walek a luzy zaworowe
Bolid: CCS |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | Podaj wznios krzywek dolot wydech to coś się pomyśli.
Jaki silnik?
Dla przykładu dla gt Świątka(wnios 10mm) do 1.1/12 zaleca-0,3, 0,4, dla wałka catcams 283stopnie 1.1/1.2 masz 0,2s, 0,3w.
Panda MPI 1.1 euro 4 na seryjnym wałku ma 0,25-0,35, 0,35-0,4w.
Wałek z ostrzejszymi krzywkami zawsze będzie głośniejszy, ale klepać jak zapchany kompensator 900 nie może. |
Obejzalem dzis walek i zaczalem go mierzyc, tu kilk afotek jak wygada:
Te hologramy byly widoczne pod pewnymi katami pod swiatlo, na zywo wygladalo to lepiej, pod dotykiem bylo gladkie.:
Gdzieniegdzie byly takie mikro wyrwy:
Tu widac oznaczenia - 176 (czyzby to walek z punto?):
i jakies symbole:
Tutaj chcialem pokazac ksztalt krzywki:
o o tym myslicie? Co to za walek? Zwykly z punto, czy jakis ulepszany? Jak wizualnie sie przezentuje?
Probowalem tez troche go pomierzyc, ale do uzycia suwmiarki troche przeszkadzala mi linia olejowa (mozna ja na chwile bez problemu wykrecic?), a przy mierzeniu luzow zaworowych z kolei wysoka krawedz glowicy (listek nie wchodzil prostopadle do krzywki, tylko pod katem, przez co za pomiar byl zaburzony. Nie zdarzylem zmierzyc wszystkich krzywek, ale szerokosc krzywki wyszla mi ok. 29,6mm a wysokosc dla krzywek 3,5,7 (liczac od lewej) wyniosla 38,7. Jutro postaram sie pomierzyc wszystko, tylko prosze orady jak to zrobic, zeby bylo w miare dokladnie. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|