Skrzynia biegów |
Autor |
Wiadomość |
SiwySC
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 18 Cze 2013 Posty: 15 Skąd: gdansk
|
Wysłany: 08-06-2014, 21:31 Skrzynia biegów
Bolid: seicento 900 |
|
|
Mam silnik 1.2 8v 75 konny z skrzynia od punto 1, 5 biegowa tzw seryjna moje pytanie czy bedzie cos przyspieszal na tej seryjnej skrzyni sc czy raczej slabo . Głównie chodzi mi o przyspieszenie jaka skrzynie kupic z jakiego modelu i z jakiego silnika i jaki lewarek do tej skrzyni przyznam ze jestem amatorem w tej dziedzinie jest to moj pierwszy swap takze troche zyje w niepewnosi boje sie ze cos bedzie nie pasowac albo cos takze chcial bym o pomoc w tej sprawie , jaka skrzynia na przyspieszenie i jaki lewarek do niej . Dzieki za pomoc |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-06-2014, 01:03
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Skrzyń 5gear w Punto 1 było 5 rodzaji- z jakiego punto(55,60,75).
Najlepszym wyborem będzie c514 z 1.1 spi najlepiej z wersji s/sx-ważne żeby z 1.1 55-to ta sama skrzynia co w cc/sc sporting.-zmieniasz wybierak kosz-linki i wajchę z pierścieniem do włączania R.
Wystrzagaj się b. rzadko spotykanej w Polsce, ale we włoszech i Niemczech popularnej odmiany PI ED-tam ładowali długą eskę.
z 1.2 60 koni były 2 skrzynie-ww. czyli sporting i coś ala eska-jak w Pandzie 1.1mpi-czyli abart z całkowicie innym głównym.(długa).
Skrzynia z Pi75 teoretycznie pasuje, ale w praktyce pozostaje Ci jedno mocowanie w seicento na 1 śrubę.
Krótko-szukaj skrzyni z Punto I 55-wybierak od sc i dwignia z pierścieniem.
Sporting jest przełożeniowo do 1.28v chyba najlepszym kompromisem do jazdy-oczywiście do KJS lepsze czasy teoretycznie osiągniesz na abarth/6spee(PI),ale na ulicę sporting do 1.2 8v jest ok.
Chociaż ja 1.1spi+ na sportingu robiłem niezłe czasy, nawet lepsze niż 1.2 8v na 6speedach-ale kiedy to było
Abart to minimalnie krótsze 4 biegi i sporo krótsza piątka. |
|
|
|
 |
SiwySC
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 18 Cze 2013 Posty: 15 Skąd: gdansk
|
Wysłany: 09-06-2014, 16:48
Bolid: seicento 900 |
|
|
Ok dzieki za pomoc . |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 09-06-2014, 20:54
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | Najlepszym wyborem będzie c514 z 1.1 spi najlepiej z wersji s/sx-ważne żeby z 1.1 |
a to od kiedy "eskowa" skrzynia poprawi przyśpieszenie i jest taka sama co sporting ?
przecież to jest chyba najdłuższe co może być na suchych półosiach.
najlepszym wyborem do jazdy miejskiej będzie sporting. Trzeba się więcej namachać ale daje rade. Z kolei eskowa nada się świetnie jeśli raczej robisz trasy ale nie da takiego przyśpieszenia co sporting. Każda skrzynia ma plusy i minusy.
A 6speed to raczej tylko na kajtki rajdy i ew ćwiartki kiedy mamy za mało mocy a chcemy liczyć na lepsze przyśpieszenie. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-06-2014, 15:57
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Uncrossed napisał/a: | Paweł1984 napisał/a: | Najlepszym wyborem będzie c514 z 1.1 spi najlepiej z wersji s/sx-ważne żeby z 1.1 |
a to od kiedy "eskowa" skrzynia poprawi przyśpieszenie i jest taka sama co sporting ?
przecież to jest chyba najdłuższe co może być na suchych półosiach.
najlepszym wyborem do jazdy miejskiej będzie sporting. Trzeba się więcej namachać ale daje rade. Z kolei eskowa nada się świetnie jeśli raczej robisz trasy ale nie da takiego przyśpieszenia co sporting. Każda skrzynia ma plusy i minusy.
A 6speed to raczej tylko na kajtki rajdy i ew ćwiartki kiedy mamy za mało mocy a chcemy liczyć na lepsze przyśpieszenie. |
Od momentu kiedy mówimy o Punto I...fakt, że tego nie ująłem w tym zdaniu
Chodzi o wersje wyposażenia punta I, a jak mam być taki dokładny to Eskowa raczej nie ma symbolu C514, tylko C526 |
|
|
|
 |
SiwySC
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 18 Cze 2013 Posty: 15 Skąd: gdansk
|
Wysłany: 11-06-2014, 16:05
Bolid: seicento 900 |
|
|
Własnie zakupilem skrzynie ze szrota od punto 1.1 spi to byl prawdopodobnie punto s albo sx nie wiem dokladnie ale mial lewarek z wciskanym wstecznym i to jest chyba skrzynia z mokrymi polosiami jak patrzalem na sruby to raczej bedzie pasowac pytanie mam teraz takie czy lewarek moze byc ten od punciaka z koszem linkami i wszystkim czy nie bedzie pasowal i przegłuby tez nowe musze kupic bo tamte ucieli palnikiem przegłuby to od jakiego samochodu od sc 1.1 czy tez od punciaka beda pasowaly , i jeszcze jedno łapy silnika do mojego silnika 1.2 8v to tez tylko od seicento 1.1 beda pasowac czy tez mozna od jakegos punciaka dopasowac jezeli tak to prosil bym o pomoc w tych pytaniach bo szukam czesci na szrotach i nie ma zadnego seicento 1.1 nie wiem z kad łapy wyrwac , a w sklepie to ponad 150 zl kosztuja. Dzieki za wyrozumialosc ale jest to moj pierwszy SWAP i boje sie ze kupie nie to co trzeba. I w tych łapach to tez jest jakas roznica czy mpi czy spi ?. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-06-2014, 19:45
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Wyciągnięta z punto I-odczytaj symbol na skrzyni na deklu.
łapa od strony rozrządu sc od strony skrzyni aluminiwy banan z ccs lub stalowy bana z sc.
Lewarek i wybierak z sc 1.1mpi z mokrymi półosiami jeżeli pod tą skrzynię, półosie z przegubami wewnętrzymi seicento 1.1mpi z 900-kową skrzynią podobnie lewarek-może być z 900-cetki-to jeden diabeł.
Ale przeczytaj na deklu jaka to skrzynia dla pewności.
Nie było c514 z suchymi półosiami gdzieś-dużo tego i mniej kłopotliwa tylko zazwyczaj eska, ale z punta to sportingi też są. |
|
|
|
 |
SiwySC
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 18 Cze 2013 Posty: 15 Skąd: gdansk
|
Wysłany: 12-06-2014, 18:16
Bolid: seicento 900 |
|
|
Skrzynia c101-2 z wciskanym wstecznym a lape od rozrzadu mam od 1.2 8v bedzie pasowala ? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-06-2014, 18:19
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
SiwySC napisał/a: | Skrzynia c101-2 z wciskanym wstecznym a lape od rozrzadu mam od 1.2 8v bedzie pasowala ? |
Nie będzie-chyba, że rzeźba, czego nie polecam. |
|
|
|
 |
SiwySC
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 18 Cze 2013 Posty: 15 Skąd: gdansk
|
Wysłany: 12-06-2014, 18:26
Bolid: seicento 900 |
|
|
czyli lapa od 1.1 od rozrzadu , a na skrzyni to od 900 pasuja ? a i jeszcze ten lewarek z tym wstecznym wciskanym od czego wyrwac ? 700 cc ma chyba wciskany tylko nie wiem czy pasuje? cos tu teraz tak czytam wg zdania sa podzielone jedni pisza ze da rade na lewarku od 900 ale watpie w to przecież trzeba jakos wcisnoc ten wsteczny a 900 ma sztywna wajche |
|
|
|
 |
kapitan chaos
Nałogowiec dyżurny psuja

Pomógł: 37 razy Wiek: 33 Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 546 Skąd: ?roda Wielkopolska
|
Wysłany: 12-06-2014, 21:24
Bolid: FIAT Seicento MPI |
|
|
CC 704 ma drążek połączony nie linkami, a bodajże dźwigniami. |
_________________ dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy |
|
|
|
 |
SiwySC
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 18 Cze 2013 Posty: 15 Skąd: gdansk
|
Wysłany: 12-06-2014, 23:19
Bolid: seicento 900 |
|
|
A to odpada . A jak łape silnika to od sc spi czy mpi ? aktualnie mam 900 zmieniam na 1.2 8v mpi |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 13-06-2014, 01:53
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Łapę od strony rozrządu potrzebujesz z seja 1.1 (takie same są w spi i mpi), łapę dolną skrzyni biegów też potrzebujesz od 1.1 spi/mpi (z tymże uważaj, bo niektóre mpi z wczesnych roczników miały skrzynie taką jak w 900 i łapa nie będzie pasować), boczna łapa to będzie tzw "alu banan" również występująca w mpi/spi (z wyjątkiem seja sportinga gdzie jest łapa stalowa). Lewarek z podciąganym wstecznym występował we wszystkich sejach z suchymi półosiami, a jeśli chodzi o cc to tylko w sportingach. Podsumowując, najlepiej jakbyś na szrocie znalazł seja 1.1spi i stamtąd pociągnął: łapy x3, dodatkowo linkę sprzęgła, gazu i prędkościomierza (bo to też trzeba wymienić). |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 13-06-2014, 19:45
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
barkor napisał/a: | (z wyjątkiem seja sportinga gdzie jest łapa stalowa). |
nie zawsze były też sportingi które miały alu banan |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15-06-2014, 01:01
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Uncrossed napisał/a: | nie zawsze były też sportingi które miały alu banan |
U fiata wszystko możliwe, ale może chodzi Ci o wersję sporting abarth (ta mocno krótka skrzynia) i tam faktycznie jest zwykły alu banan, sam mam taką skrzynię. W zwykłych sportingach słyszałem tylko o stalowych łapach. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
|