Seicento 900 brak prądu na świecy |
Autor |
Wiadomość |
kinek17415
nówka sztuka ;)
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 10 Skąd: Chełm ?ląski
|
Wysłany: 13-06-2014, 23:14 Seicento 900 brak prądu na świecy
Bolid: seicento 900 |
|
|
Witam . Mam pewien problem mianowicie w moim sejczku 900 2000r nie mam pradu na jednej swiecy.Poczatkowo myslalem ze to swieca wiec wymienilem wszystkie swiece na nowe firmy NGK wszystkie przewody od swiec i jedną cewke . Problem dalej ten sam. autko chodzi tylko na 3 cylindry ma nie równe obroty i swieci sie kontrolka z wtrysku z tłumika czuc nie przepaloną benzyne pali chyba z 10 l /100km. Wyczytałem na forum iż prawdopodobnie jest to komputer pozyczylem od kumpla zeby przemienic i sprawdzic lecz po przemianie wgl nie bylo iskry na zadnej ze swiec jak sie pozniej dowiedzialem jest to przyczyna immobillizera ktory go blokuje . Nie znam sie az tak dobrze na elektryce i nie wiem jak go ominąc zeby sprawdzic czy to faktycznie ten komputer. Dodam ze cewke przemienialem miejscami i za kazdym razem ciagle nie ma napiecia na jednej ze swiec oczywiscie swiece tez przemienialem miejscami.
A wiec zwracam sie o pomoc.Moze ide zła drogą i nie jest to komputer ? .Prosze o cenne wskazówki z góry dziekuje |
|
|
|
 |
owen
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 216 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 14-06-2014, 09:37
Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka. |
|
|
Prawdopodobnie komputer kolegi ma immobilajzer więc nie odpalisz swojego sejka na jego kompie. Załatw jakiś czysty. Nie zrozumiałem tylko czy Ty masz immobilajzer? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 14-06-2014, 14:18
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Kontrolka wtrysku zapalona to najlepiej podpiąć pod komputer i sama naprowadzi na co choruje. świece pracują parami tak więc jeśli nie ma na jednej z pary to może być cewka zapłonowa i świeca uszkodzona ale podmieniałeś więc zostaje jeszcze przewód zapłonowy. Jeśli i to będzie ok to faktycznie mógł sterownik się posypać ale zanim wymienisz przesłuchaj interfejsem tego co masz |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
kinek17415
nówka sztuka ;)
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 10 Skąd: Chełm ?ląski
|
Wysłany: 14-06-2014, 16:31
Bolid: seicento 900 |
|
|
podłaczylem go pod lapka dzisiaj wykasowalem wszystkie błedy a bylo ich troche przemienilem stara cewke i iskra jest na kazdej swiecy. Chodzi teraz na wszystkie cylindry lecz ciagle swieci sie kontrolka wtrysku a na komputerze wyskakuje blad wtrysku " zwarcie styków z masą 12v lub termoizolacja " cos takiego nie pamietam dokladnie .Auto zalewa na niskich obrotach ale jak sie przegazuje to chodzi normalnie tylko niskie obrotu mu szaleja .Swiece po wykreceniu sa strasznie mokre. Co moze byc przyczyna zalewania swiec ? wtrysk ? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 14-06-2014, 18:21
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Wtryskiwacz powinien mieć około 2-3 omów. Pomierz go multimetrem. Przyczyną zalewania świec może być również nieprawidłowe ciśnienie paliwa na wtryskiwaczu. Powinno być około 1 atmosfery, także nieszczelność oringów wtryskiwacza, uszkodzony przewód podciśnienia do MAP-u (masz interfejs - podejrzyj jakie podciśnienie pokazuje w kolektorze ssącym). Po rozgrzaniu przyczyną zalewania może być uszkodzony czujnik temperatury silnika (też możesz sprawdzić programem) lub uszkodzenie sondy lambda - tak samo program pokaże jej stan działania.
Masz LPG? Jeśli tak to błąd wtrysku będzie przy pracy na gazie |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
kinek17415
nówka sztuka ;)
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 10 Skąd: Chełm ?ląski
|
Wysłany: 14-06-2014, 19:13
Bolid: seicento 900 |
|
|
Nie mam gazu. Przewód od MAPu wymienilem wiec jest wporządku. Jutro zrobie pomiar i podam na forum.Jest mozliwe że wtryskiwacz robi zwarcie i wyskakuje taki bład ? |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-06-2014, 01:15
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
kinek17415, jeżeli wiązka jest uszkodzona ,lub sam wtryskiwacz to jak najbardziej U mnie jak wtrysk się "popsuł" to objawy były podobne. Wszystkie czujniki w przepustnicy podmieniłem bez rezultatu, wymieniłem wtrysk i jeździ do dzisiaj. Spalanie 12l/100km, świece czarne, mokre jeszcze mi sonde lambda załatwiło. Iaw-scan 2 ma opcję testów i wtryskiwacz też jest w tej opcji |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-06-2014, 01:15
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
kinek17415, jeżeli wiązka jest uszkodzona ,lub sam wtryskiwacz to jak najbardziej U mnie jak wtrysk się "popsuł" to objawy były podobne. Wszystkie czujniki w przepustnicy podmieniłem bez rezultatu, wymieniłem wtrysk i jeździ do dzisiaj. Spalanie 12l/100km, świece czarne, mokre jeszcze mi sonde lambda załatwiło. Iaw-scan 2 ma opcję testów i wtryskiwacz też jest w tej opcji
EDIT: się za dużo kliknęło ,proszę usunąć |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
kinek17415
nówka sztuka ;)
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 10 Skąd: Chełm ?ląski
|
Wysłany: 15-06-2014, 18:29
Bolid: seicento 900 |
|
|
podmieniłem wtryskiwacz i mapsensor od kolegi ze sprawnego sejka i dalej to samo..
Chociaz przy odpaleniu na zimnym silniku chodził w miare równo lecz czym dłuzej chodził tym bardziej go muliło przy dodawaniu gazu i kopciło z tłumika bardziej na czarno niz biało.
Ciagłe chodzi mi po glowie ten komputer. Czy jak kupie komputer bez kodu i zamontuje go to auto odpali ? Dodam ze posiadam immobilaizer bede go musial odlaczyc na komputerze bez kodu czy jak to jest? |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-06-2014, 19:19
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
Tak jak chcesz ,żeby komp został czysty to immo odłączyć trzeba Sonda lambda sprawdzona ? Odłącz ją ,nic się nie stanie. Odpal go i zobacz czy będzie zmiana |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
kinek17415
nówka sztuka ;)
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 10 Skąd: Chełm ?ląski
|
Wysłany: 16-06-2014, 15:52
Bolid: seicento 900 |
|
|
sonda odłaczona i chodzi tak samo. komputer caly czas pokazuje ze jest jakis bład na wtrysku.
paliwem z tłumika czuc az w oczy parzy nie mam juz pomysłów do tego auta . Cisnienie paliwa pokazuje 0.980 kpa. Jaki powinien byc kat wyprzedzenia zapłonu ? bo pokazuje mi 10 a nie powinno byc wiecej ? |
|
|
|
 |
kinek17415
nówka sztuka ;)
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 10 Skąd: Chełm ?ląski
|
Wysłany: 16-06-2014, 15:54
Bolid: seicento 900 |
|
|
dodatkowo jak robie test np pompy paliwa pisze ze wszystko ok tylko przy tescie na wtrysk pisze niezaliczony. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 16-06-2014, 17:35
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Masz multimetr? Umiesz szukać zwarcia w przewodzie? Jeśli tak to sprawdź przewód różowoczarny od wtryskiwacza do złącza sterownika - pin nr 18. Jest to ostatni pin we wtyczce sterownika(tej z kablami w górnym dłuższym rzędzie pinów. Możliwe że masuje gdzieś i wtryskiwacz podaje za dużo paliwa. jeśli wiązka będzie ok pozostaje sterownik czy tzw driver wtrysku (tranzystor kluczujący wtryskiwacz)nie jest uszkodzony |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
|