FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ostry walek a luzy zaworowe
Autor Wiadomość
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-06-2014, 19:14   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Wałek 176 jeżeli na nim wybite to wałek seryjny seicento 1.1spi :]
Po krzywkach widzę, że był napawany i jest w średnim stanie-krzywka z boku się kruszy-pomyśl gdzie to leci/poleciało.
Jak Ci pisałem budżetowa rajdówka.
Chcesz coś poprawić-zaadoptuj komp 1.2mpi(z 75), sprawdź jaka pompa siedzi(czy 3 bary) czy spi 1.1/0.9+ zmień wałek i dolot na 866+ dedykowany.
Taki set up jest sprawdzony i działa(przekręca licznik) :wink: jeżeli to auto bardziej do KJS/-nie zakręcisz go mega wysoko, ale będzię z dołem dobry kompromis.
Dużo lepszy niż stożek w na przepustnicy tak naprawdę, program niewiadoma na kompie 1.1spi, wałek seria napawany+ nie wiadomo jaka pompa.
 
 
 
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 21-06-2014, 09:45   
   Bolid: CCS


Hm, to dziwne, ze ten walek z spi, skoro glowica niby 1.2, a nie 1.1 (da sie to jakos sprawdzic bez jej sciagania?)
Co do pompy, to jak sprawdze jaka jest zamontowana w tym momencie? Czym sie roznia?
Ale czy seryjny program z 1.2 dobrze wspolgra z 1.1 na glowicy od 1.2? Gdzie najprawdopodobniej jest tez przepustnica 42mm (mierzylem talerzyk, ale ktos mi powiedzial, ze to nie wystarczy, ze trzeba by pod talerzykiem zmierzyc - czyli zdemontowac przepustnice).
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-06-2014, 13:26   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


uxon napisał/a:
Hm, to dziwne, ze ten walek z spi, skoro glowica niby 1.2, a nie 1.1 (da sie to jakos sprawdzic bez jej sciagania?)
Co do pompy, to jak sprawdze jaka jest zamontowana w tym momencie? Czym sie roznia?
Ale czy seryjny program z 1.2 dobrze wspolgra z 1.1 na glowicy od 1.2? Gdzie najprawdopodobniej jest tez przepustnica 42mm (mierzylem talerzyk, ale ktos mi powiedzial, ze to nie wystarczy, ze trzeba by pod talerzykiem zmierzyc - czyli zdemontowac przepustnice).

Głowice 1.2 miały wałki 176(1.2spi),866 1.2spi(99r),1.2(4x4)mpi np Punto II i 1.2(876)-np. panda po 2007-ale to to inna bajka.....
Głowica 1.2 8v jest wyższa od 1.1 0,7cm-dokładnie nie pamiętam, ma większe kanały wydechowe i rozstaw śrub od kolektora+ parę innych rzeczy zależy która....
Seryjny program jest do serii teoretycznie-nigdy nie będzie współgrał idealnie-czyli reemap kompa z 1.2-szczególnie na rozwierconej przepustnicy,dolocie-wydechu i przy zmianie wałka...
Pompę to akurat łatwo sprawdzić-odkręcasz 12 nakrętek 4rek, z dekla pompy który jest z tyłu pod kanapą....pompa 3 bary-czy ori 1.2 czy chińska(wkład pasuje do obudowy 1,2 barowej czy walbro, czy Mpi też taka była)-ale najprościej manometrem sprawdzić ciśnienie realne na listwie-jest stałe.
Z tym talerzykiem to tylko mogę się domyślić o co Ci chodzi-przepustnica jest 2-częściowa-czasami spotykasz rozwierconą górną część i inny talerzyk druga część jest seryjna-teoretycznie ok, praktycznie takie coś bez polerowania i poszerzania dalej stanowi węższe gardło-czyli jest zapas powietrza(przy dobrym dolocie i wałku który potrafi je wykorzystać), ale pobierze tyle ile da radę.-Wszysko to zespół naczyć połączonych-nie da rady wymianić 2-3 rzeczy i mieć dobry efekt.
W kompie 1.2 8v tzw. dużym przy dole 1.1 będzie lekki problem z zapłonem, bo dół ma inny skok tłoka , dawki paliwa też nie będą idealne w taki a takim zakresie obrotów, a z wałkiem innym niż seria dla głowicy 866 to już co najmniej 50 czynników jest odpowiedzialnych, że auto nr 1 ma na takim set-upie 75km/105nm a inne 62km-88nm.-
 
 
 
KrisDG 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 16-07-2014, 12:50   
   Bolid: Seicento 1,4 16v


Pany a powiedzcie czy po założeniu ostrych wałków można stracić dół do tego stopnia że na luzie obroty falują czy przyczyny szukać gdzie indziej?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-07-2014, 19:52   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


KrisDG napisał/a:
Pany a powiedzcie czy po założeniu ostrych wałków można stracić dół do tego stopnia że na luzie obroty falują czy przyczyny szukać gdzie indziej?

Można-w zależności co rozumiesz przez ostry-to szerokie pojęcie :wink:
I jak wałków to chyba w 16v :wink:
Każdy wałek różniący się od seryjnego powinien być wystrojony, a szczególnie te jak to się mówi ostre-tylko wtedy ma to sens i wykożystujesz do 100% możliwości wałka/ów.
Są wałki gdzie trzeba dołożyć- 50 czynników, żeby spełniały swoją rolę-obróbka głowicy-kolektory-dolot, wydech, stopień sprężania, fazy wałka, luzy itd. :mg:
 
 
 
KrisDG 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 11-08-2014, 08:49   
   Bolid: Seicento 1,4 16v


w 16v bo mam 16v z punto.
Wydaje mi się że poprzedni właściciel jednak nie dokonał tego strojenia i teraz w zasadzie niemal całkowicie straciłem dół. Auto zaczyna jechać powyżej 3,5tys obrotów.
Czy można stroić na kompie seryjnym MM czy lepiej od razu iść w stand alone?
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 11-08-2014, 20:45   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


KrisDG napisał/a:
Czy można stroić na kompie seryjnym MM czy lepiej od razu iść w stand alone?


Można na MM, można SA(2000zł), ale można też DET3, który kosztuje niecałe 700zł. A koszt z wystrojeniem u Szarego w Częstochowie to 1200zł.
_________________
Moje Seicento
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-08-2014, 22:47   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


KrisDG napisał/a:
w 16v bo mam 16v z punto.
Wydaje mi się że poprzedni właściciel jednak nie dokonał tego strojenia i teraz w zasadzie niemal całkowicie straciłem dół. Auto zaczyna jechać powyżej 3,5tys obrotów.
Czy można stroić na kompie seryjnym MM czy lepiej od razu iść w stand alone?

Zupełnie wystarczy strojenie na MM.
 
 
 
KrisDG 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 14-08-2014, 15:17   
   Bolid: Seicento 1,4 16v


Na autokąciku gdzieś czytałem wypowiedz Szarego że seria nie ogarnie tego i że on robi na świni. Czy ktoś ma może jakiś namiar na tego człowieka?
Chętnie oddam auto w dobre ręce na strojenie + od razu większe wtryski.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum