Seicento 0.9 Problem z silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
lucek6667
nówka sztuka ;)
Dołączył: 13 Sie 2008 Posty: 2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-07-2014, 19:01 Seicento 0.9 Problem z silnikiem
Bolid: Seicento SX |
|
|
Witam. Mam od dłuższego czasu problem z moim Seicento SX 0.9, 1999 r. 140 tys. przebiegu. Byłem z nim w ASO Fiata i u prywatnego mechanika ale nic nie potrafili zrobić. Silnik nierówno pracuje, dużo pali(latem ok. 10, zimą 20!) W chłodne dni rozgrzewa się i dostaje mocy dopiero po przeciągnięciu mu i włączeniu czwartego biegu. Mimo to przy dodawaniu gazu szarpie. Latem jest lepiej ale co najciekawsze w deszczowe lub mgliste dni gdy powietrze jest wilgotne samochód jeździ jak nowy. Nie muli przy starcie a wręcz wyrywa się do przodu, nie szarpie, i nawet spalanie ma normalne( ok. 7). Idąc tym tropem myślałem że to elektryka i wymieniłem kable i świece. Świece kilka razy ale to pomagało tylko na jakieś 2 tygodnie a potem problem wracał, świece robiły się czarne. Wcześniej wymieniony był termostat i płyn chłodniczy ale to nie dało żadnego efektu.
Czy ktoś miał taki problem? |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-07-2014, 19:50
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Podmień komputer.
To trochę wygląda na problem z zapłonem. Skoro odpala to raczej nie czujnik położenia wału. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-07-2014, 20:47
|
|
|
W 899 miałem podobnie po przebiegu 160kkm no może nie palił aż tyle a sprawcą była sonda lambda - po wymianie jak ręką odjął |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-07-2014, 21:07
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
rotax24 napisał/a: | W 899 miałem podobnie po przebiegu 160kkm no może nie palił aż tyle a sprawcą była sonda lambda - po wymianie jak ręką odjął |
Aż nie chce mi się wierzyć że w aso nie sprawdzili sondy lambda. Choć faktycznie co serwis to inne metody. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
marcinekwld
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 34 Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 138 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-07-2014, 21:17
Bolid: seicento 900 |
|
|
Tez tak mialem to wina sondy byla i po wymianie wszystko wrocilo do normy |
_________________ Cała Polska zna nasz kibicowski świat, cała Polska wie jak Kolejorz bawi się! |
|
|
|
 |
Rollo1323
spamer team

Pomógł: 44 razy Wiek: 31 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 1131 Skąd: B-B/Székesfehérvár
|
Wysłany: 08-07-2014, 23:28
Bolid: Seicento Young |
|
|
DeZ napisał/a: | Aż nie chce mi się wierzyć że w aso nie sprawdzili sondy lambda. Choć faktycznie co serwis to inne metody. |
Dla niektórych podpięcie pod komputer to już za dużo ''fachowej'' roboty co zresztą można samemu wykonać. |
_________________ Mój Żółw
 |
|
|
|
 |
lucek6667
nówka sztuka ;)
Dołączył: 13 Sie 2008 Posty: 2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 01-08-2014, 14:53
Bolid: Seicento SX |
|
|
Tak jak mówiliście sonda lambda. 150 zł na wymianę i spalanie od razu zeszło o połowę. Do tego wymiana zatkanego i pękniętego wężyka od odmy/dolotu i moc wróciła. Dziękuje bardzo za pomoc! |
|
|
|
 |
|