Pytanko o wydech |
Autor |
Wiadomość |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 15-08-2014, 18:00 Pytanko o wydech
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
Witam,
Jeśli zbyt "luźny" wydech , lub wydech oparty na dwóch tłumikach bez kata , jakie mogą być objawy ???Czy wydech np f42 może wpłynąć na pracę silnika ?? Pozdrawiam |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-08-2014, 20:49
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Objawy ? Lepsze odprowadzanie spalin i ... hałas Ja mam na 2 tłumikach 96 dB przy 3k obrotów więc i tak za cicho nie jest.
A są magicy którzy cały przelot mają i nie słyszałem, żeby to jakoś negatywnie wpłynęło na pracę silnika. A jakie marchewy produkują |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 15-08-2014, 21:20
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
Pisząc "Wpływ na pracę silnika " miałem na myśli np: zbyt hmm.. dobre odprowadzenie spalin wiążące się z błędnym odczytem przez sondę mające wpływ na dawkę paliwa co skutkuje delikatnie zalewanie lub nie równą pracą silnika.? |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 15-08-2014, 21:52
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
dyzio_abarth napisał/a: | Pisząc "Wpływ na pracę silnika " miałem na myśli np: zbyt hmm.. dobre odprowadzenie spalin wiążące się z błędnym odczytem przez sondę mające wpływ na dawkę paliwa co skutkuje delikatnie zalewanie lub nie równą pracą silnika.? |
coś z tym jest. Wydech ma pływ na pracę silnika, na przepłukiwanie cylindra. Nie bez powodu pod silnika N/A oblicza się wydech. Ma wpływ na przebieg momentu obrotowego. Tak naprawdę tylko hamownia powie Ci prawdę. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-08-2014, 22:57
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Większość robi wydechy w myśl zasady im bardziej przelotowy tym lepszy. Ale wydech podobnie jak dolot jednak wymaga pewnej wiedzy. Przykład to strumienice które w skrajnych przypadkach rujnowały motor bo dawały takie zawirowania, że spaliny pchały się w kierunku kolektora.
Poza tym układ wydechowy powinien dawać jakieś ciśnienie. Zresztą tu masz fragment dobrze obrazujący temat:
"W okresie pierwszym [...] ciśnienie gazów w cylindrze w chwili otwarcia
zaworu wydechowego wynosi w silnikach niskoprężnych 4 do 6 kG/cm2 a w
silnikach wysokoprężnych 2.5 do 4.5 kG/cm2. Szybkość wypływu gazów w
pierwszych chwilach wydechu wynosi 500 do 600 m/s. Okres drugi to
mechaniczne wyrzucanie spalin przez tłok posuwający się w stronę GZP.
Okres trzeci to wypływ gazów z cylindra pod wpływem energii kinetycznej
słupa gazów w układzie wydechowym"
No nie w kij dmuchał
Sprawdzony zestaw minimum to przelot + tłumik z 125p na końcu. Wielu kolegów ma to założone i nie słyszałem o negatywnych skutkach pomijając oczywiście hałas.
Na miasto wystarczy przelot + mugen na końcu (miałem taki zestaw - 93dB). Jest nawet krótsza wersja pasująca do SC/CC. Normalna mieści się tylko centralnie.
Nie sądzę jednak, że takie zmiany będą miały jakiś wpływ na sondę lambda czy zalewanie bo było by o tym od dawna głośno. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-08-2014, 00:38 Re: Pytanko o wydech
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
dyzio_abarth napisał/a: | Witam,
Jeśli zbyt "luźny" wydech , lub wydech oparty na dwóch tłumikach bez kata , jakie mogą być objawy ???Czy wydech np f42 może wpłynąć na pracę silnika ?? Pozdrawiam |
Generalnie wydech w N/A to temat rzeka, za luźny i za ciasny ma wpływ-za luźny-przelot obniża Ci moment,za ciasny do średnich obrotów jakoś tam trzyma na wyższy już obniża.
Nie ma recepty na idealny wydech do Sc N/A-wszysko zależy od silnika,jego modyfikacji, dolotu mapy w ecu itd.
Dedykowane wydechy do sc np Supersprint-za górę kasy i na zamówienie są już bliskie optimum-w serii...a ktoś zrobi zgodnie ze sztuką wydech z kolektorem włącznie i okazuje się, że SS za tą kasę jest nawet ciut gorszy w cyferkach, a 3 razy droższy i odwrotnie.
Ważne elementy wydechu w sc N/A to kolektor 4-2-1, odpowiednie fi rury,brak strumienic i końcowy komorowy-kiedyś dobrą rzeczą, którą mam u siebie jest komora kompensacyjna węglarskiego(tylko w miejsce środkowego i z końcowym przelotowym).
Sporą niewiadomą zawsze było owijanie taśmą termiczną z prawdziwego zdarzenia kolektora-ale aspet był wyłącznie temperaturowy-jak się okazuje w jakimś % cieplejsze spaliny szybciej też opuszczają dzięki temu wydech-hamownia musiała by być do udowodnienia tego bezbłedna i warunki identyczne, ale 300obr niżej moment w seju po owinięciu kolektora 4-2-1 pod hamownią na mokro i 1,4km chyba skąść się wzieło-dolot w tych pomiarach był studzony...czyli tzw RUN2... |
|
|
|
 |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 16-08-2014, 23:04
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
Super, dziekuję za odpowiedź.:D:D Myślę że nie tylko mi przyda się taka informacja.. Pozdro |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
|