Ecumaster det3 ustawienia |
Autor |
Wiadomość |
turbo-daniel
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 45 Skąd: Łaziska Dolne
|
Wysłany: 24-08-2014, 23:13 Ecumaster det3 ustawienia
Bolid: Fiat Seicento Sporting |
|
|
Algorytm Alpha-N jest zbliżony do algorytmu Speed Density, przy czym nie jest brane pod uwagę ciśnienie w
kolektorze ssącym oraz obciążenie wyrażane jest poprzez kąt uchylenia przepustnicy. Tryb Alpha-N nie może
być z tego powodu stosowany w autach z doładowaniem!
pacjent to seicento 1.2 turbo takie coś pisze w instrukcji ecu mastera det 3 tylko czemu jak ustawie inny tryb to auto nie zapala a jak dam wlasnie tryb alfa n to zapala i normalnie jezdzi i nic sie nie dzieje? a dodam ze mam turbo a pisze ze nie powinno byc stosowane w silnikach doladowanych ktos mi to wyjasni? na jakiej zasadzie to dziala i czemu tak jest? |
_________________ turbo-daniel |
|
|
|
 |
Doktoreq
nówka sztuka ;)
Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 2 Skąd: Rawka
|
Wysłany: 25-08-2014, 00:15
Bolid: Seicento Young 900 |
|
|
Ekspertem w temacie nie jestem, ale biorąc to na logikę w trybie Alpha-N det 3 nie liczy rzeczywistej objętości powietrza wpadającej do silnika, a tylko szacuje ją na podstawie aktualnych obrotów (podejrzewam jakaś mapa objętość powietrza od obrotów) i do tych szacunków dobiera ilość paliwa.
O ile w silnikach NA odchyłki od stanu faktycznego nie będą duże, o tyle w przypadku turbo, gdzie silnik pracuje na nadciśnieniu, skończysz w sytuacji gdzie masz stanowczo za ubogą mieszankę, a co za tym idzie wysoką temperaturę spalania. Grozi ci zatarcie turbiny (wysoka temperatura spalin), wypalanie gniazd zaworowych, a w ekstremalnym przypadku uszkodzenia tłoków.
Dlaczego w trybie Speed Density nie odpala? Jeżeli jedyna różnica (nie licząc korekty po przepustnicy) dotyczy wykorzystania danych z mapsensora to w jego okolicach szukałbym przyczyny (uszkodzony map, problem z okablowaniem, niewłaściwa konfiguracja). Det 3 powinien mieć opcje podglądu aktualnych danych co powinno znacząco uprościć poszukiwanie usterki.
Jak już napisałem ekspertem nie jestem, więc jeżeli i ty nie czujesz się pewnie w temacie poczekaj na odpowiedź któregoś z bardziej ogarniętych kolegów. |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 25-08-2014, 11:03
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
turbo-daniel, wyślij mi projekt z DETa, zerknę na ustawienia. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
turbo-daniel
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 45 Skąd: Łaziska Dolne
|
Wysłany: 25-08-2014, 17:18
Bolid: Fiat Seicento Sporting |
|
|
ir3n3usz napisał/a: | turbo-daniel, wyślij mi projekt z DETa, zerknę na ustawienia. |
Okej tylko powiedz mi jak tu się zdjęcia wkleja to ci zrobie zrzuty z każdej opcji deta jak mam ustawione. Jutro sie podepne pod kompa i zrobie screeny i ci wysle jak mam postawiane wizka jest chyba okej bo juz mi to elektryk sprawdzał czy det jest dobrze podpiety wiec powinno byc okej dziwna sprawa z tymi trybami |
_________________ turbo-daniel |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 25-08-2014, 17:24
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Wrzucasz fotki na www.iv.pl i kopiujesz link z okienka "pełny rozmiar na forum", wklejasz i jest ok.
Pierwsze podstawowe pytanie, czy map sensor przy WYŁĄCZONYM silniku pokazuje 100kPa??? |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
turbo-daniel
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 45 Skąd: Łaziska Dolne
|
Wysłany: 25-08-2014, 22:12
Bolid: Fiat Seicento Sporting |
|
|
ir3n3usz napisał/a: | Wrzucasz fotki na www.iv.pl i kopiujesz link z okienka "pełny rozmiar na forum", wklejasz i jest ok.
Pierwsze podstawowe pytanie, czy map sensor przy WYŁĄCZONYM silniku pokazuje 100kPa??? |
Powiedz mi jak to sprawdzić i gdzie? bo w elektryce można powiedzieć mistrzem nie jestem a deta kupiłem razem z map sensorem i dopiero tak to mniej więcej ogarniam co i jak. Silnik wszystko chodzi okej tylko dziwi mnie ten tryb ze chodzi na alfa n a nie na tym co powinien a ten caly program deta tez tak wedlug instrukcji co i jak ale wiadomo no nie wszystko tez tam jakos mega idealnie pisze |
_________________ turbo-daniel |
|
|
|
 |
turbo-daniel
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 45 Skąd: Łaziska Dolne
|
Wysłany: 25-08-2014, 22:15
Bolid: Fiat Seicento Sporting |
|
|
Doktoreq napisał/a: | Ekspertem w temacie nie jestem, ale biorąc to na logikę w trybie Alpha-N det 3 nie liczy rzeczywistej objętości powietrza wpadającej do silnika, a tylko szacuje ją na podstawie aktualnych obrotów (podejrzewam jakaś mapa objętość powietrza od obrotów) i do tych szacunków dobiera ilość paliwa.
O ile w silnikach NA odchyłki od stanu faktycznego nie będą duże, o tyle w przypadku turbo, gdzie silnik pracuje na nadciśnieniu, skończysz w sytuacji gdzie masz stanowczo za ubogą mieszankę, a co za tym idzie wysoką temperaturę spalania. Grozi ci zatarcie turbiny (wysoka temperatura spalin), wypalanie gniazd zaworowych, a w ekstremalnym przypadku uszkodzenia tłoków.
Dlaczego w trybie Speed Density nie odpala? Jeżeli jedyna różnica (nie licząc korekty po przepustnicy) dotyczy wykorzystania danych z mapsensora to w jego okolicach szukałbym przyczyny (uszkodzony map, problem z okablowaniem, niewłaściwa konfiguracja). Det 3 powinien mieć opcje podglądu aktualnych danych co powinno znacząco uprościć poszukiwanie usterki.
Jak już napisałem ekspertem nie jestem, więc jeżeli i ty nie czujesz się pewnie w temacie poczekaj na odpowiedź któregoś z bardziej ogarniętych kolegów. |
Dzięki wielkie za odpowiedź pisałem nawet do ecumaster mają mi wysłać niby jakieś ustawienia ale postaram sie wrzucic swoje obecne są tu na pewno ludzie którzy się znaja i mam nadziej ze ktoś pomorze no ja w tej kwesti elekrycznej to się ucze bardziej to tam mechanike ogarniam |
_________________ turbo-daniel |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 26-08-2014, 10:28
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
turbo-daniel napisał/a: | Powiedz mi jak to sprawdzić i gdzie? |
U mnie pokazywał 85kPa przy wyłączonym silniku, po odpaleniu z wielkim trudem(musiałem go mocno podlać) miałem ok. 15kPa na "wolnych" obrotach. Wiadomo, że to jest źle i powinno być ~30kPa.
Wchodzisz w menu "SA fuel implant" Sensors MAP i tutaj ustawiasz "MAP sensor offset" tak aby uzyskać 100kPa przy wyłączonym silniku. Ja tak zrobiłem i chodzi wszystko aż miło.
A tutaj możesz sobie wygenerować mapę VE:
http://www.megamanual.com/v22manual/vetable.htm
tutaj ma małą rozdzielczość, ale jest dobrą podpowiedzią do napisana własnej.
Jakby nie chciał dalej odpalać, to może wejść jeszcze w "Cranking" i podnieść całą mapę o 3-4 pozycje. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
turbo-daniel
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 45 Skąd: Łaziska Dolne
|
Wysłany: 27-08-2014, 10:01
Bolid: Fiat Seicento Sporting |
|
|
ir3n3usz napisał/a: | turbo-daniel napisał/a: | Powiedz mi jak to sprawdzić i gdzie? |
[url=http://iv.pl/images/...282.jpg]Obrazek[/URL]
U mnie pokazywał 85kPa przy wyłączonym silniku, po odpaleniu z wielkim trudem(musiałem go mocno podlać) miałem ok. 15kPa na "wolnych" obrotach. Wiadomo, że to jest źle i powinno być ~30kPa.
Wchodzisz w menu "SA fuel implant" Sensors MAP i tutaj ustawiasz "MAP sensor offset" tak aby uzyskać 100kPa przy wyłączonym silniku. Ja tak zrobiłem i chodzi wszystko aż miło.
A tutaj możesz sobie wygenerować mapę VE:
http://www.megamanual.com/v22manual/vetable.htm
tutaj ma małą rozdzielczość, ale jest dobrą podpowiedzią do napisana własnej.
Jakby nie chciał dalej odpalać, to może wejść jeszcze w "Cranking" i podnieść całą mapę o 3-4 pozycje. |
Dzięki kolego to się biore dziś do pracy widze że do ciebie to jak bułka z masłem jak nie będę czegoś jażył to napisze To ja mam chyba źle coś z map sensorem albo się zepsuł bo na wyłączonym silniku tam gdzie pokazywałem pokazuje mi czasami 0 a czasami sie ruszy do 30 na wolnych obrotach tak samo jest, a na tym całym map sensor offset jest ustawione -6 domyślnie bo tam nie kopałem nic jeszcze. Powiedz mi jeśli uda mi się ustawić to na te 100kpa to ile powinno pokazywać jak silnik będzie pracował na wolnych jaka powinna być wartość żeby było dobrze ustawione? Sorki za głupie pytania ale zaczynam dopiero z elektrycznymi bajerami życie |
_________________ turbo-daniel |
|
|
|
 |
turbo-daniel
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 45 Skąd: Łaziska Dolne
|
Wysłany: 27-08-2014, 10:40
Bolid: Fiat Seicento Sporting |
|
|
Te strone co na mapy mi podałeś nie dają rady u mnie bo wywala że to na ecu tuner 2 a ja mam ecu tuner 3 i nie chcą wejść cos tam pisze invaild ecu tuner 2 cos tam, musze z mapami inaczej pokombinować. Bo te co ja mam wgrane ze strony ecumastera napisali mi że mogą być z byt bogate albo ubogie i też auto w tym trybie speed coś nie bedzie zapalało tylko że to znowu potrwa zanim oni mi wyślą skorygowane te mapy |
_________________ turbo-daniel |
|
|
|
 |
turbo-daniel
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 45 Skąd: Łaziska Dolne
|
Wysłany: 27-08-2014, 16:42
Bolid: Fiat Seicento Sporting |
|
|
Zrobiłem tak jak powiedziałeś weszłem na ten map sensor ustawiłem z tym że u mnie max można dać 30kpa i te 30kpa jest i na włączonym i wyłączonym silniku nie wiem oco w tym chodzi moge ustawić od - ileś kpa do 30kpa na 0kpa na 10kpa na 20kpa nie odpalił a na 30kpa od razu z tym że jak dodowałem gazu to od razu gasł no to weszłem w ten cały craking zmieniałem to ale do nic nie dawało weszłem potem do injector i tam jest taka opcja injector opening time(ms) nie wiem co to jest ale było ustawione na 0,900 zaczołem to dzwigać aż doszłem do 1.800 i auto zaczeło normalnie reagować na dodawanie gazu i na drodze też jak mu z buta dałem to ani sie nie zaksztusił tylko dalej nie wiem oco z map sensorem chodzi że za cholere tego na 100kpa nie moge dać na wyłaczonym silniku bo max 30 w tej opcji da sie ustawić i pytanie ile w tej opcji można dać najwięcej wartosci w tym injector opening time (ms) i co to wgl jest? żebym czasem silnika nie wysadził jak mam ustawione na 1.800tego ms i 30kpa to auto pali z gazem i bez ,jezdzi normalni w tym trybie speed density czy jakos tak . Ponizej dam fotki jak mam ustawione ze auto pali i jezdzi
 |
_________________ turbo-daniel |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 27-08-2014, 20:05
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Jeśli mapsensor nie pokazuje prawidłowo to nie jeździj samochodem, bo rozwalisz silnik.
Druga sprawa, spróbuj się skontaktować z Krakowem w sprawie naprawy DETa. Wydaje mi się, że ten map jest walnięty.
Masz wbudowany mapsensor w DET3???????
Injector opening time powinien być max 1ms, zwiększając tę wartość podlewasz silnik paliwem dlatego lepiej jedzie, ale to nie tędy droga.
MUSISZ doprowadzić mapsensor do prawidłowej pracy.
W zdrowym równo pracującym silniku na wolnych powinno być ok. 30-35kPa
Ja mam mapsensor offset na 11 i przy wyłączonym silniku 100kPa. Po odpaleniu powinno zejść do ok. 30 tak jak napisałem.
turbo-daniel napisał/a: | Te strone co na mapy mi podałeś nie dają rady u mnie bo wywala że to na ecu tuner 2 a ja mam ecu tuner 3 i nie chcą wejść cos tam pisze invaild ecu tuner 2 cos tam, musze z mapami inaczej pokombinowa |
Ja sobie tylko pomogłem tym, nie da się tej mapy przerzuć bezpośrednio do det3.
Zobacz jak u mnie pracuje map sensor, ja nie ma turbo ale i tak śmiga od 20 do 100kPa. U Ciebie z Turbo powinien przekraczać grubo ponad 100, zależy jakie masz doładowanie. Jeśli jest 0,5 bar to map powinien pokazać 150kPa. Podłącz sobie AFR do DETa, łatwiej jest stroić później. Widzę, że masz mapę do 0,8 bara czyli powinno być max 180kPa - logiczne.
Dodam, że też nie jestem expertem Tydzień temu zakładałem DETa u siebie. Wcześniej nie miałem z nim kontaktu Ale przeleciałem milion stron na forach i zebrałem sobie trochę wiedzy na ten temat. Ogólnie DET jest bardzo łatwy.
http://www.racingforum.pl...sam-t43669.html tutaj masz 180 stron bezcennej wiedzy, może Ci się przyda. Ja nie czytałem tego, ale i tak mi chłopaki pomogli jak napisałem posta odnośnie nasłuchu spalania stukowego. To Cię powinno zainteresować, bo przy Turbo zapłon jest baaaaaaaaardzo ważny. Podlewasz paliwa na AFR=11 i tyle, a mocy szukasz zapłonem. U Ciebie spalanie stukowe przy 0,8 bara pewnie skończyłoby się od razu popękanymi tłokami. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
turbo-daniel
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 45 Skąd: Łaziska Dolne
|
Wysłany: 27-08-2014, 21:04
Bolid: Fiat Seicento Sporting |
|
|
ir3n3usz napisał/a: | Jeśli mapsensor nie pokazuje prawidłowo to nie jeździj samochodem, bo rozwalisz silnik.
Druga sprawa, spróbuj się skontaktować z Krakowem w sprawie naprawy DETa. Wydaje mi się, że ten map jest walnięty.
Masz wbudowany mapsensor w DET3???????
Injector opening time powinien być max 1ms, zwiększając tę wartość podlewasz silnik paliwem dlatego lepiej jedzie, ale to nie tędy droga.
MUSISZ doprowadzić mapsensor do prawidłowej pracy.
W zdrowym równo pracującym silniku na wolnych powinno być ok. 30-35kPa
Ja mam mapsensor offset na 11 i przy wyłączonym silniku 100kPa. Po odpaleniu powinno zejść do ok. 30 tak jak napisałem.
turbo-daniel napisał/a: | Te strone co na mapy mi podałeś nie dają rady u mnie bo wywala że to na ecu tuner 2 a ja mam ecu tuner 3 i nie chcą wejść cos tam pisze invaild ecu tuner 2 cos tam, musze z mapami inaczej pokombinowa |
Ja sobie tylko pomogłem tym, nie da się tej mapy przerzuć bezpośrednio do det3.
[url=http://iv.pl/images/...752.jpg]Obrazek[/URL]
Zobacz jak u mnie pracuje map sensor, ja nie ma turbo ale i tak śmiga od 20 do 100kPa. U Ciebie z Turbo powinien przekraczać grubo ponad 100, zależy jakie masz doładowanie. Jeśli jest 0,5 bar to map powinien pokazać 150kPa. Podłącz sobie AFR do DETa, łatwiej jest stroić później. Widzę, że masz mapę do 0,8 bara czyli powinno być max 180kPa - logiczne.
Dodam, że też nie jestem expertem Tydzień temu zakładałem DETa u siebie. Wcześniej nie miałem z nim kontaktu Ale przeleciałem milion stron na forach i zebrałem sobie trochę wiedzy na ten temat. Ogólnie DET jest bardzo łatwy.
http://www.racingforum.pl...sam-t43669.html tutaj masz 180 stron bezcennej wiedzy, może Ci się przyda. Ja nie czytałem tego, ale i tak mi chłopaki pomogli jak napisałem posta odnośnie nasłuchu spalania stukowego. To Cię powinno zainteresować, bo przy Turbo zapłon jest baaaaaaaaardzo ważny. Podlewasz paliwa na AFR=11 i tyle, a mocy szukasz zapłonem. U Ciebie spalanie stukowe przy 0,8 bara pewnie skończyłoby się od razu popękanymi tłokami. |
Okej dzięki wielkie za pomoc będę kombinował z tym map sensorem . Map sensor mam osobno jakoś to muszę wykombinować nie wiem czemu moja skala na map sensorze kończy się na 30kpa i tak zostaje. Czy to włączony silnik czy wyłączony zawsze tak samo pokazuje jak sie go ustawi |
_________________ turbo-daniel |
|
|
|
 |
turbo-daniel
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 45 Skąd: Łaziska Dolne
|
Wysłany: 27-08-2014, 22:07
Bolid: Fiat Seicento Sporting |
|
|
Masz może dane jak skalibrować te czujniki żeby było dobrze? troche za dużo zabawy z tymi obliczeniami itp |
_________________ turbo-daniel |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 27-08-2014, 22:10
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
spróbuj wczytać skale do mapsensora z tych co są z detem, mnie AFR dopiero po wczytaniu odpowiedniego pliku zaczęło pokazywać.
Ja mam wbudowany map 250kPa, specjalnie tak wziąłem żeby nie męczyć się później z kalibrowaniem. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
|