Brak napięcia na pompie paliwa |
Autor |
Wiadomość |
kebeka
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Cze 2012 Posty: 7 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 18-10-2014, 04:31 Brak napięcia na pompie paliwa
Bolid: Seicento 899cm3 |
|
|
Witam wszystkich
W czwartek wieczorem po wykonaniu krótkiego kursu autem, odstawiłem je na pół godziny do godziny i gdy chciałem nim znów ruszyć to już nie odpalił.
Sprawdziłem więc iskrę jest profilaktycznie od razu wymieniłem świecę bo dawno tego nie robiłem, sprawdziłem dopływ paliwa no i tu się zaczyna problem.
Pierwsza myśl to że pompa do wymiany albo filter, że już było późno to kupiłem to i to, i oby dwie rzeczy wymieniłem. Ale i to nie pomogło więc przyczyną musi być brak zasilania pompy paliwa. Nie sprawdziłem tego od razu z braku takiej możliwości, znaczy sprawdzałem ale mogłem to zrobić źle więc proflaktycznie wymieniłem pompę. Marchewka normalnie się świeci na zapłonie jak zawsze czyli parę sekund i gaśnie, jest też pstryk spod maski przy jej gaśnięciu też jak zawsze. Zacząłem szukać, styków żeby je przeczyścić, sprawdziłem bezpieczniki i dalej nic. Kończą już mi się pomysły a auto potrzebne.
Macie może jakieś pomysły co mógł bym jeszcze sprawdzić, co może być przyczyną ?
Może ktoś jest z Jaworzna albo okolic i byłby wstanie podjechać pomóc jeśli coś o tym wie.
Za każdą poradę będę bardzo wdzięczny.
Auto to Sej 0.9 SPI
Przeszukałem forum ale nie znalezłem nic konkretnego, dlatego też założyłem nowy temat.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 18-10-2014, 09:44
Bolid: seicento 899 |
|
|
Sprawdzałeś bezpieczniki obok sterownika i za akumulatorem ? Tak z ciekawości pytam, bo czasami ktoś grzebie w bezpiecznikach w kabinie. |
|
|
|
 |
kebeka
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Cze 2012 Posty: 7 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 18-10-2014, 11:29
Bolid: Seicento 899cm3 |
|
|
Sprawdziłem wszystkie. |
|
|
|
 |
perelka82
Bywalec

Pomógł: 15 razy Wiek: 43 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 70 Skąd: Łask
|
Wysłany: 18-10-2014, 13:55
Bolid: Octavia I |
|
|
Wyłącznik bezwładnościowy/wstrząsowy sprawdziłeś?
Pozdrawiam, |
_________________
 |
|
|
|
 |
kebeka
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Cze 2012 Posty: 7 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 18-10-2014, 16:15
Bolid: Seicento 899cm3 |
|
|
Tak sprawdzałem, szukam teraz po kablach czy nie jest przerwany lub coś podobnego. tylko nie mogę znaleźć gdzie jeden z kabli od pompy wychodzi. |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18-10-2014, 17:56
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Złączka wiązki przy lewej nodze kierowcy. W 1.1 napsuła mi krwi swego czasu (nie pamiętam czy w 900 jest tak samo). Marny kontakt i pompa raz działała raz nie. Trochę trwało zdiagnozowanie przyczyny
Zewrzyj na krótko wyłącznik wstrząsowy. To, że jest wduszony nie znaczy, że działa. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 20-10-2014, 17:53
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Przy wtyczce pompy masz m innymi przewody:
gruby zielonoczarny to plus Po przekręceniu kluczyka na chwilę (1.5 sek) powinien pojawić się plus 12V
gruby fioletowoczarny to masa z wyłącznika bezwładnościowego
Sprawdź czego brakuje. Probówka żarówkowa do zielonoczarnego i do masy auta (nie do fioletowoczarnego bo może tam masy nie być) . Przekręć kluczyk i żarówka powinna się zaświecić na chwilę. Jeśli nie to szukaj w tym kablu przerwy. Jeśli się zaświeci to nie masz masy i szukaj w kablu fioletowoczarnym
Masz multimetr? Zobacz przy wtyku przy pompie jaka rezystancja pomiędzy pinem 2 i 4 pompy(tam gdzie wchodzą te grube przewody) |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
|